دانلود و خرید کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی نوید ابولیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی اثر نوید ابولیان

کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی

معرفی کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی

رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی اثر دکتر نوید ابولیان یکی از کتاب‌های مجموعه تجارب عملی انتشارات رادمهر است.

درباره کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی

 دکتر نوید ابولیان یکی از نوابغ و استاتید ایرانی حوزه کسب و کار و مشاور و مدیر اجرایی در این حوزه در کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی تجارب خود را در زمینه کسب‌وکار، فروش و بازاریابی با شما به اشتراک گذاشته است. این تجارب برآمده از سال‌ها تلاش و تحصیل و خدمت عاشقانه در این حوزه است و می‌تواند برای مجموعه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی و مدیران اجرایی نوپا بسیار کمک کننده باشد. 

او در این کتاب نخست لیست شرکت‌هایی که در دو دهه کاری، با انها همکاری داشته لیست کرده است. مجموع ۱۷ شرکت‌شرکت و صنعت مختلف که ابولیان از میان ۲۴ شرکتی که با آنها همکاری داشته انتخاب کرده است. ابولیان در این شرکت‌ها یا مسئولیت اجرایی داشته و یا مشاور بوده است؛ مرحلهٔ بعدی، لیست‌برداری از پروژه‌های انجام شده در آنها است که به تفکیک پروژه‌های انجام شده و انجام نشده در آن صنایع را لیست کرده است؛ حدود ۱۰۱ پروژه. پروژه‌های موفق و ناموفق؛ حضورش در آن پروژه‌ها که عمدتاً در قالب مدیر و یا عضو ارشد اجرایی بود.

 زبان این اثر بسیار ساده و همه‌فهم و داستان‌گونه است و مباحث علمی هم در دل نوشتار و متن کتاب و در قالب توضیحات هر پروژه آمده است.

 هر فصل و تجارب مربوط به آن سازمان، اینگونه دسته‌بندی شده است:

- آشناکردن مخاطبان با شرکت و روش ورود ابولیان به سازمان

- پروژه‌های موفق و پروژه‌های ناموفق انجام شده در مجموعه با توضیحات مشروح

باقی مطالب هم در دل همین بخش‌ها با ادبیات داستان‌وار، بیان شده‌اند.

 خواندن کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه کسانی که در حوزه کسب‌وکار و بازاریابی و فروش فعالیت می‌کنند به ویژه مدیران نوپا و تازه کار این حوزه در شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف اقتصادی.

درباره نوید ابولیان

نوید ابولیان متولد شهریور سال ۱۳۵۶ است. دوران کودکی و نوجوانی پرفراز و نشیبی را در یک خانواده چهار نفره سپری کرده و دبیرستان را در رشته ریاضی‌فیزیک طی کرده است. در سال ۱۳۷۵ در رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه دولتی گیلان پذیرفته شد. در تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۷۹ در مقطع کارشناسی، فارغ‌التحصیل شد و بلافاصله برای حضور در خدمت سربازی اقدام کرد. خدمت سربازی درتابستان ۱۳۸۱ به پایان رسید و نوید به‌سرعت وارد فضای کار شد. نخست در شرکت کاشی ایرانا در واحد بازرگانی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش مشغول به فعالیت شد. پس از چند ماه به شرکت لامپ پارس‌شهاب و حوزهٔ فروش وارد شد؛ و این آغازی بود بر عاشقانه‌های کاری او.

از زمانی که به فروش و فضای بازار وارد شد، تمام علاقمندی خود را در انجا دید. به‌قدری عاشق و علاقمند به بازاریابی بود که در طول شبانه‌روز و در زمان‌های آزاد، یکسره کتب تخصصی و مقالات این رشته را مطالعه می‌کرد. همچنین علاقمند بود نکاتی که می‌خواند و یاد می‌گیرفت را اجرا کند. بنابراین در طول سالیان بعد، یکی پس از دیگری پروژه‌های بازاریابی برای شرکت‌های گوناگون اجرا کرد. برای این‌که آزادی عمل بیشتری داشته باشد، مجموعه‌هایی را برای کار کردن انتخاب می‌کرد که آمادگی و پذیرش اجرای ایده‌های ناب، خلاقانه و احتمالاً دشوار در اجرا را داشته باشند و معتقد باشند که باید کارهای خاص و متفاوت انجام داد. نسبت به حوزه‌های گوناگون بازاریابی دانش خود را افزایش داد. حوزه‌هایی نظیر: پژوهش بازار، فروش، تبلیغات، برند، CRM، استراتژی‌های بازاریابی، استراتژی‌های رقابتی، رفتار مصرف‌کننده، بازاریابی صنعتی، بازاریابی بین‌الملل و...  چون همزمان در چند مجموعه یا مشاور بود یا مسئولیت اجرایی داشت، ایده‌ها را تبدیل به پروژه می‌کرد و به اجرا درمی‌آورد. تعدد این پروژه‌ها به قدری بود که  می‌گوید: «در دوره دکتری به خوبی به یاد دارم، در کلاس درس، اساتید محترم که مبحثی رو توضیح می‌دادند، در اون حوزه حداقل یک تجربهٔ اجرایی داشتم؛ گهگاه به چند تجربه در شرکت‌ها و صنایع مختلف نیز می‌رسید. برخی از اساتید نیز براشون جالب بود و اجازه می‌دادند در اون حوزه، تجربهٔ ایرانی خودم رو برای سایر دانشجویان بازگو کنم.»

در مهرماه سال ۱۳۸۴ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات با رتبهٔ ۱۷ پذیرفته شد؛ دانشگاه آزاد واحد علوم‌وتحقیقات تهران. سه سال بعد در ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۸۷ از این مقطع فارغ‌التحصیل شد. موضوع پایان‌نامه‌اش: «شناسایی، ارزیابی و الویت‌بندی عوامل حیاتی موفقیت در پیاده‌سازی سیستم‌های CRM در ایران» بود. فرصتی که باعث شد در پیاده‌سازی این سیستم مدیریتی در ایران دانش و تجربه کسب کند. پس از این پژوهش، امکان پیاده‌سازی این سیستم پیچیدهٔ مدیریتی در چند صنعت کشور برایش فراهم شد.

 شور و اشتیاق  او به تحصیل در مقطع دکتری بازاریابی، پس از ۷ سال فاصله با فوق لیسانس به‌ثمر نشست و شهریورماه ۱۳۹۴، در دانشگاه آزاد قزوین پذیرفته شد. در همان مقطع بصورت همزمان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات نیز حضور می‌یافت تا از کلاس اساتیدی که در دانشگاه قزوین نمی‌آمدند بهره ببرد. 

در طی سالیان گذشته- از ۱۱ شهریور ماه ۱۳۸۲ تاکنون- که نوید ابولیان در حوزهٔ «رشد و توسعهٔ کسب و کار» و بخش‌های گوناگون بازاریابی و فروش فعالیت کرده است، توانسته در صنایع مختلف کشور خدمت‌گزار باشد.

 تا تابستان ۱۳۹۹ تعداد شرکت‌هایی که در نوید  در آنها یا مسئولیت اجرایی داشته و یا مشاور بوده است جمعاً ۲۴ شرکت و کسب‌وکار می‌شود. از این میان، تعداد ۱۷ صنعت را انتخاب نموده‌ و پروژه‌های انجام شده در این شرکت‌ها را در نسخهٔ نخست این کتاب برای مخاطبانش ارائه کرده است.

بخشی از کتاب رشد و توسعه کسب و کارهای ایرانی

شرکت چای شهرزاد

در بازار چای ایران دو مجموعه هستند که قدمت دیرینه دارند: چای جهان و چای شهرزاد. این دو برند هر یک بیش از نیم‌قرن تجربه در این صنعت دارند. از روزگاران قدیم، مردم ایران با این دو برند چای آشنایی دارند. در سال‌های ۸۷ تا ۸۹ به‌همراه یکی از دوستان کاری، شرکت مشاوره مدیریت و بازاریابی داشتیم. البته نخست ایشان حدود ۱۰ سال در مجموعه‌ای تبلیغاتی با فردی شریک بود. در سال ۱۳۸۷ از شریک سابق جداشدند و به من پیشنهاد شراکت دادند؛ من نیز پذیرفتم و به اتفاق، این شرکت مشاوره مدیریت بازاریابی رو راه‌اندازی کردیم. مجموعه، حدود ۳۰ نفر پرسنل وکارشناس در حوزه‌های مدیریت، بازاریابی، تبلیغات، طراحی و چاپ داشت. با مجموعهٔ چای شهرزاد از طریق یک دوست مشترک در سال ۱۳۸۸ آشنا شدیم. پس از برگزاری چندین جلسه با مدیرعامل، وارد همکاری جدی و انعقاد قرارداد با این سازمان شدیم. مانند هر پروژه دیگری مدت زمان یک ماهه نخست همکاری به فاز شناخت سازمان اختصاص پیدا کرد. پس از اون، نیازهای مجموعه شناسایی و یک به یک در دستور اجرا قرار گرفت. در ادامه به چند پروژه‌ای که برای چای شهرزاد انجام شد، اشاره می‌شه:

۱. پژوهش بازار

پس از فاز شناخت سازمان، به این نتیجه رسیدیم که اطلاعات دقیق و به‌روزی در خصوص میزان مصرف چای، سهم بازار هر یک از رقبا، سیاست‌های رقابتی، فعالان بازار، رفتار مصرف‌کننده در بخش‌های گوناگون بازار و مواردی از این دست وجود نداره؛ از این رو تصمیم گرفتیم که پژوهش بازاری طراحی، تدوین و اجرا کنیم تا اطلاعات مورد نیاز رو از شرایط موجود در بازار چای در اون سال‌ها در اختیارمان قرار بده. این پژوهش بازار، توسط یک شرکت متخصص در حوزه تحقیقات بازار به نام شرکت «راهبر بازار» انجام شد. بیست استان در کشور جامعه آماری این پژوهش بودند. با یک دقت و کیفیت بالا این پژوهش طراحی شد و به اجرا در آمد. این پروژه که سه ماه به‌طول انجامید، نتایج جالبی در برداشت؛ برخی از نتایج اون به شرح زیر بود:

- دلایل اقبال عمومی مردم از یک برند رقیب شهرزاد در پرمصرف‌ترین استان کشور رو دریافتیم.

- برندهای فعال در استان‌های مختلف در سطح کشور مشخص شد.

- مواردی نظیر سطح عمومی قیمت‌ها، روش‌های پخش، لایه‌های پخش، حاشیه سوده هر لایه مشخص شد.

- فرهنگ عمومی و اختصاصی مصرف چای در کشور مشخص شد.

نظرات کاربران

alikmm
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

بعد مدت ها یه کتاب ایرانی خوب در حوزه کسب و کار خوندم، جالب اینجاست مثل سایرکتب ایرانی هجویات نداره و نویسنده مستقیم به محتوا میپردازه، از طرفی چون تجربه عینی نویسندس به شدت پیشنهاد میشه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۱ صفحه

حجم

۷۱۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۱ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان