دانلود و خرید کتاب گرفتاری های یک مرد چینی ژول ورن ترجمه سمیرا عسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گرفتاری های یک مرد چینی اثر ژول ورن

کتاب گرفتاری های یک مرد چینی

معرفی کتاب گرفتاری های یک مرد چینی

کتاب گرفتاری های یک مرد چینی اثری از ژول ورن با ترجمه سمیرا عسگری است. این داستان درباره مردی است که با از دست دادن ثروتش تصمیم به خودکشی می‌گیرد اما بعد اتفاقاتی می‌افتد که او را از این تصمیم منصرف می‌کند.

در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۸۷ دو فیلم با اقتباس از این رمان ساخته شدند. 

درباره کتاب گرفتاری های یک مرد چینی 

گرفتاری های یک مرد چینی اولین بار در سال ۱۸۷۹ منتشر شد اما نسبت به آثار دیگر ژول ورن کمتر شناخته شده است. داستان در چین می‌گذرد و از زندگی مرد ثروتمندی به نام کین فو می‌گوید. کین فو زندگی کسالت باری دارد. بعدها خبر می‌رسد که بزرگ‌ترین سرمایه گذاری او هم محکوم به شکست شده است. همین موضوعات سبب می‌شوند تا او تصمیم به خودکشی کردن بگیرد. او برای خودش بیمه عمر ترتیب می‌دهد و مردی به نام وانگ را پیدا می‌کند و به او ماموریتی می‌دهد: کشتنش!

کمی بعد در می‌یابد که ثروتش از دست نرفته است و این باعث می‌شود که از خودکشی کردن منصرف شود. اما آیا می‌توان وانگ را بیابد تا ماموریتی را که به او سپرده بود، کنسل کند؟

کتاب گرفتاری های یک مرد چینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

گرفتاری های یک مرد چینی اثری جذاب برای تمام دوست‌داران کتاب‌های ژول ورن و علاقه‌مندان به آثار بزرگان جهان است. 

درباره ژول ورن

ژول گابریل ورن ۸ فوریه ۱۸۲۸ در فرانسه به دنیا آمد. او به شدت به ادبیات و نمایشنامه نویسی علاقه‌مند بود اما برای راضی کردن خانواده‌اش در رشته حقوق تحصیل کرد. دوباره با ذوق به ادبیات روی آورد و با کمک نمایشنامه‌ها و کتاب‌های علمی تخیلی که نوشت مشهور شد. او آثار بسیار زیادی دارد اما کتاب‌های سفر به مرکز زمین، دور دنیا در هشتاد روز، بیست هزار فرسنگ زیر دریا، پنج هفته در بالن، میشل استروگف و سفر به ماه او را مشهور کردند و به او لقب پدر ادبیات علمی تخیلی را دادند. 

ژول ورن بعد از آگاتا کریستی دومین نویسنده‌ای است که آثارش به تمام زبان‌ها ترجمه شده است و بعد از او شکسپیر در مقام سوم قرار دارد. او در ۲۴ مارس ۱۹۰۵ در ۷۷ سالگی در امیان، فرانسه از دنیا رفت.

بخشی از کتاب گرفتاری های یک مرد چینی

در سال‌های اولی که به بازرگانی مشغول بود، آن چه را که سایرین از قبیل زمین‌های وسیع و تجارت پارچه‌های ابریشمی به آن‌هـا اختصـاص داشـت، او هـم دارای همیـن صفـات بـود و از ثروتمنـدان بـه نـام پکن و شـانگهای و ایالـت یونـان و جزیـره هرمـز بـود کـه همیشـه محصـولات آن‌هـا شـب و روز بـا وسـایل مجهز به شـهرها و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شد، ولی مرکز مهم بازرگانی او که به زبان چینی آن را هونگ می‌گفتند، در شانگهای قرار داشت و در مقابل آن در نانکن و تین تسین و ماکو و هنگ کنگ دفاتر مهم بازرگانی در اختیار داشت.

این مرد ثروتمند چینی که بیشتر با اروپایی ها طرف معامله بود، همیشه با چند فروند از مجهزترین کشتی‌های انگلیسی مواد و محصولات بازرگانی خود را حمل می‌کرد.

هیچ یک از وسایل حمل ونقل تکنیکی اروپایی برای آن‌ها جالب نبود، بلکه بیشتر کالاهای خود را با وسایل سنتی تا سواحل دریا حمل می‌کردند. به عقیده ی آن ها استفاده از وسایل حمل ونقل اروپایی ارزش کالاهای آن‌ها را تنزل می‌داد.

چونگ هــو پدرش مدت‌هــا مرکــز تجارتــی خــود را در پکــن قــرار داد و بیشــتر دادوســتدهای او در شــهرهای داخلــی چیــن و بعــد از آن بــه کشــورهای پرتغــال و فرانســه و انگلســتان و یــا این کــه کالاهای شــانگ های را بــه ماکائــو و هنگ کونــگ ارســال می‌داشــتند و در همیــن زمان‌هــا بــود کــه کین فــو بــه دنیــا آمــد. ثــروت پــدرش در ایــن زمــان از چهارصــد میلیــون دلار تجــاوز می‌کــرد. 

البتـه اطاـاع داریـد کـه در آن زمـان بـا وجـود وسـعت زیـاد چیـن، مـردم ایـن کشـور بسـیار زیـاد بودنـد و بـه همیـن جهـت بـود کـه از آن زمان‌هـای بسـیار پیـش ایـن کشـور را کشـور امپراتـوری آسـمانی و یـا سـرزمین گل‌ها و کشـور امپراتـوران می‌نامیدنـد. آمارهـای بـه دسـت آمـده جمعیـت این کشـور وســیع را یک صــد میلیــون بــرآورد کــرده بودنــد، در صورتی کــه این طــور نبــود و ایــن تعــداد ســاکنین تقریبــا یک ســوم جمعیــت جهــان را دارا بــود و بــا ایــن کثــرت جمعیــت چینــی، بــرای خــوردن اگــر یــک عــده آن‌هــا روزی مقـدار بسـیار کمـی غـذا مصـرف کننـد، بـا وجـود زمین‌هـای وسـیع کشـاورزی و برنـج بـاز هـم کفایـت تمـام مـردم ایـن کشـور را نداشـت.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۹۶۵۷۰
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

خیلی کتاب قشنگی بود حتما بخونید

M
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

داستان جالب و خواندنی است اما کاش ترجمه بهتری داشت.

آنیلا
۱۴۰۲/۰۲/۳۱

یه ژانر متفاوت از ژول ورن هست که با خوندنش سورپرایز خواهید شد به شدت جذاب بود و خوندش رو توصیه میکنم

رادین ابراهیم آذر
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

کتابه خوبی ولی به خوبی کتاب های دیگه ی ژول ورن نیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان