دانلود و خرید کتاب باغ نیمه‌شب تام فلیپا پی‌یرس ترجمه سحرالسادات رخصت‌پناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب باغ نیمه‌شب تام

«باغ نیمه‌شب تام» نوشته فیلیپا پی‌یرس (-۱۹۲۰) داستان پسری به نام تام است که به خاطر بیماری سرخک برادرش پیتر، مجبور به ترک خانه و اقامت موقت در خانه خاله‌اش می‌شود. در خانه خاله گوئن ماجرای شگفت‌انگیزی برای تام پیش می‌آید که با نواختن عجیب و غریب ضربه سیزدهم ساعت پاندولی بزرگی در راهرو خانه که متعلق به خانم بارتولومیو (صاحب‌خانه) است، آغاز می‌شود. تام که از این اتفاق عجیب شگفت‌زده است نیمه شب به دلیل بی‌خوابی به راهرو می‌رود. او آنجا متوجه در پشتی خانه می‌شود که اهالی از آن رفت و آمد نمی‌کنند. به تام گفته شده بود در پشتی دیرتر به خیابان می‌رسد و به حیاط خلوتی باز می‌شود که چیزی برای دیدن ندارد. اما تام با گشودن این در پا به دنیایی دیگر و زمانی دیگر می‌گذارد. در سال ۱۹۸۹ بر اساس این داستان سریالی به نام «رویای باغ در نیمه‌شب» ساخته شد که متولدان دهه ۶۰ بی‌شک آن را دیده‌ و دوست داشته‌اند: تام درحالی‌که از تعجب نفسش را حبس کرده بود، بی‌اختیار قدمی به جلو برداشت. بعد آهی عمیق کشید و نفس بلندی بیرون داد. فقط تا صبح فردا می‌توانست اینجا باشد. چون اول صبح، او را از اینجا بیرون می‌کردند. ولی حالا نه خاله بود نه شوهرش نه مستأجرها و نه حتی خانم بارتولومیو. حالا می‌توانست یک دل سیر در باغ بدود، از پشت شیشه‌های رنگی، داخل گلخانه را نگاه کند و حتی در آن را باز کند و داخل شود. از همهٔ درخت‌هایش بالا برود و از شاخه‌ای به شاخهٔ دیگر بپرد. اگر هم صدایش می‌کردند مثل پرنده‌ای بین بوته‌ها یا انبوه درخت‌ها پنهان شود. میان بوته‌ها دیگر خطری تهدیدش نمی‌کرد. اما تام هنوز قولش را به عمو آلن برای خواب ده ساعته فراموش نکرده بود. از این رو دوباره به‌سمت خانه برگشت تا ساعت پدربزرگ را ببیند. او همچنان از آنچه بیرونِ خانه دیده بود، شگفت‌زده بود و به همین دلیل نمی‌توانست بفهمد که چرا اتاق نشیمن این‌قدر فرق کرده است.

نظرات کاربران

Zahra Darvishi
۱۴۰۰/۰۴/۰۱

خیلی خیلی زیبا بود 💕🌺

N.A
۱۳۹۸/۱۱/۲۳

زیبا وزنده کننده خاطرات کودکی...

Marjan Eslami
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

من این کتاب رو سالها پیش از کتابخانه قرض کردم و خوندم و هنوزم که هنوزم در خاطرم مونده! واقعا زیباست داستان اسرار آمیز ورود یک پسر به یک جهان دیگه هرشب سرساعت دری به گذشته باز میشه! و در

- بیشتر
کاربر ۱۵۸۸۹۷۴
۱۴۰۰/۰۴/۰۵

داستان خوبی داشت ممنون از طاقچه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
هیچ‌چیز ثابت و بی‌تغییر باقی نمی‌ماند مگر در خاطرهٔ ما.
Pariya
بین شب و روز، زمانی وجود دارد که تمام مناظر طبیعت هم به خواب می‌روند. فقط سحرخیزترین آدم‌ها یا مسافران شب می‌توانند این زمان را ببینند و کسی که از پنجره به طبیعت وحشی که حالا در سکوت است نگاه می‌کند. طبیعتی با درختان، بوته‌ها و گیاهانی که بی‌حرکت و در خواب هستند.
Pariya

حجم

۸۱۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۸۱۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان