دانلود و خرید کتاب بازی - بازیگری لوک دیکسون ترجمه حمید هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازی - بازیگری اثر لوک دیکسون

کتاب بازی - بازیگری

معرفی کتاب بازی - بازیگری

کتاب بازی - بازیگری نوشته لوک دیکسون است که با ترجمه حمید هاشمی منتشر شده است. این کتاب راهنمایی برای کارگاه‌های تئاتر است.

کتاب بازی - بازیگری یکی از مجموعه کتاب‌های مطالعات اجرا انتشارات بیدگل است. مجموعهٔ مطالعات اجرا، عنوان مجموعهٔ تازه‌ای است که برای معرفی کتاب‌هایی در زمینهٔ عمل اجرا، و مهارت‌های عملی تئاتر طراحی‌شده است. برعکسِ مجموعه‌های بیشتر تئوریک تئاتر، مطالعات اجرای بیدگل رویکردی عملی‌تر را در زمینهٔ تئاتر و اعمال تئاتری در پیش خواهد گرفت.

این مجموعه مختص عرضهٔ کتاب در زمینهٔ بازیگری و کارگردانی نیست، بلکه به معرفی و عرضهٔ کتاب‌هایی که به تخصص‌هایی نظیر طراحی صحنه، نور، گریم، و نمایش عروسکی مربوط‌اند نیز خواهد پرداخت.

مجموعهٔ مطالعات اجرای نشر بیدگل، درعین‌حال، منبعی مفید برای آموزش عملی هنرجویان، مربیان و به‌خصوص دانشجویان تئاتر خواهد بود.

درباره کتاب بازی - بازیگری

لوک دیکسون معلم، کارگردان و چهره‌ای دانشگاهی است که در تمام دنیا او را برای نمایش آثار شکسپیر و کارهای محیطی می‌شناسند. او در آسیا، افریقا، امریکای شمالی و جنوبی و نیز سراسر اروپا و انگلیس کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی برگزار کرده است. تز دکتری او در زمینهٔ اجرای جنسیتی است. او در این زمینه و نیز اجرای چندزبانی و چندفرهنگی کارهای بسیاری دارد. لوک دیکسون مدیر هنری تئاتر خانه‌به‌دوش و جشنوارهٔ جهانی کارگاه است.

اگر بازیگر هستید، این کتاب یک برنامهٔ عملی به شما می‌دهد. در پایان این کتاب می‌آموزید بدنتان چگونه کار می‌کند و چطور باید در اجرا از آن استفاده کرد. می‌فهمید وقتی حرف می‌زنید صدایتان چطور با تن شما و کلماتی که استفاده می‌کنید ارتباط می‌گیرد. یاد می‌گیرید در ساخت یک شخصیت و دنیای تئاتری‌ای که در آن زندگی می‌کند چطور باید از ذهن و تخیلتان استفاده کنید.

این کتاب ۳۲ بخش جدا از هم دارد که می‌توان آن‌ها را متصل به هم نیز در نظر گرفت. آناتومی بدن بازیگر را مطالعه می‌کنیم و به اجرای روایت توسط گروهی از بازیگران دست پیدا می‌کنیم. در هر کارگاهی آموزه‌هایی هست که اجراکنندگان باید انجام بدهند، نظیر اینکه کلماتی بگویند که خودشان یا دیگران بشنوند. می‌توان این راهنمایی‌ها را به یک نفر یا چند نفر داد تا بخوانند، ولی نباید همیشه گردانندهٔ کارگاه یک نفر باشد. تابه‌حال کارگاه‌های مشترکی برگزار کرده‌ام و در اغلب موارد از نتیجهٔ کارِ کسانی استفاده کرده‌ام که در مدیریت کارگاه به من کمک کرده‌اند. در این کتاب یاد می‌گیریم به عنوان بازیگر، معلم یا کارگردان چه انتظاراتی باید داشت و چطور باید از فرصت‌هایی غیرمنتظره استفاده کرد یا زمینهٔ بروز این فرصت‌ها را ایجاد نمود.

خواندن کتاب بازی - بازیگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هنر نمایش و دانشجویان بازیگری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب بازی - بازیگری

با پا آغاز می‌کنیم، چون معمولاً به آن توجهی نمی‌شود درحالی‌که درواقع بنیان هر اجرایی است. پا از پیشرفته‌ترین بخش‌های بدن ماست که در جریان تکامل تغییر بسیاری کرده است و مثل دست‌ها عاملی است که ما را از حیواناتی که قبلاً شبیه آن‌ها بوده‌ایم متمایز می‌کند. استخوان‌های پا ما را بر روی زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم و صحنه‌ای که روی آن راه می‌رویم استوار می‌دارد. پیچیده‌ترین مجموعهٔ استخوان و مفاصل بدن ما در پاست، ولی ما اغلب آن را ندیده می‌گیریم و از اینکه چگونه کار می‌کند و چه وظایفی دارد اطلاعات کمی داریم. بخش اعظم تمرینات این کتاب با پا انجام می‌شود و ما به همین دلیل زمانی را صرف شناختن آن می‌کنیم.

به‌تنهایی یا در کنار یک هم‌بازی بایستید.

کف پایتان را بمالید.

بیست و هشت استخوان در کف پا وجود دارد که مجموعهٔ پیچیده‌ای از مفاصلْ آن‌ها را در کنار هم گذاشته‌اند و حرکت می‌دهند.

چه تعداد از این استخوان‌ها را می‌توانید احساس کنید؟

این استخوان‌ها چطور حرکت می‌کنند؟

سعی کنید استخوان‌ها را جدا از هم احساس کنید.

این‌کارگاه در جمعی صمیمی برگزار می‌شود ولی شاید بهتر باشد به جای گروه‌های دونفری، هر کس به صورت فردی کارش را انجام دهد. درعین‌حال باید توجه داشت که تمام کارهای مربوط به نمایش به صورت گروهی نتیجهٔ بهتری می‌دهد: احساس‌کردن و احساس‌شدن، دیدن و دیده‌شدن، عمل و عکس‌العمل.

کاغذ و خودکار بردارید.

پای خودتان یا پای هم‌بازی‌تان را انتخاب کنید و طرح آن را روی کاغذ بکشید.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
جیمز ولدن جانسون در نسخه‌ای که از خلقت کار کرده است تصویری از خدا را ترسیم می‌کند که پا به جهان وجود می‌گذارد: و خدا قدم به فضا گذاشت، و اطراف را نگاه کرد و گفت: من تنهایم ـ جهانی برای خود می‌سازم. از لحظه‌ای که اجداد ما توانستند راست بایستند و رهسپار شناخت جهان شوند تا به امروز، انسان‌ها در هر فضایی حضور پیدا کردند و با حضورشان دنیا را ساخته‌اند. اولین کارگاه حرکتی ما با اولین حرکت برای شناخت جهان آغاز می‌شود.
اَمیر

حجم

۳۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۳۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۸۸,۹۰۰
تومان