دانلود و خرید کتاب من نه، ما؛ جلد اول نرجس شکوریان‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب من نه، ما؛ جلد اول اثر نرجس شکوریان‌فرد

کتاب من نه، ما؛ جلد اول

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۵از ۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب من نه، ما؛ جلد اول

کتاب من نه، ما؛ جلد اول نوشته نرجس شکوریان فرد است که توسط نشر عهد مانا، منتشر شده است. این کتاب روایت تلاش و عشق دو نفر برای ساختن آرامش است. 

درباره کتاب من نه، ما؛ جلد اول

من نه ما، ماجرای دو انسان است کهبا هم گام بر می‌‌دارند برای ما شدن! دو انسان با دو جنس مخالف، با دو دنیای متفاوت، سرشار از تفاوت و اختلاف نظر در احساسات و تجزیه و تحلیل‌‌های گوناگون از زندگی که یاد می‌‌گیرند چگونه بزرگ ‌شدن را تجربه کنند و با کنار گذاشتنِ من‌های خود، به یک حقیقت واحد می‌پیوندند.

زهرا و محمد، یک زوج جوان و خوش ذوق هستند که عاقلانه، عاشق می‌‌شوند و در این مسیر عطش فراوانی را تحمل می‌‌کنند تا به پاسخ تک‌تک سوال‌های ذهن‌‌شان برسند و درک و فهم‌شان را از مفاهیمی چون زندگی، لذت، ازدواج، عشق و محبت، تکمیل کنند.

نویسنده در این کتاب، یک زندگی را مجسم کرده است. یک زندگی، با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها و درس‌ها و موفقیت ‌هایش! اگر تلخی‌‌ها و سختی ‌ها را نشان می ‌دهد، راهِ بُرون رفتِ این تنگناها را نیز نشان می‌دهد و آرامشِ عبور از این سختی‌ها را به کامِ این زوج جوان می‌چشاند.

خواندن کتاب من نه، ما؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زوج‌های جوان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب من نه، ما؛ جلد اول

مقابل آینۀ اتاقم می‌ایستم و برعکس همیشه که از دیدن تصویر خودم خوشحال می‌شدم، این بار دست می‌گذارم وسطش تا من را به خودم نشان ندهد و وسوسه نشوم برای تغییر. خودم باشم که بودم.

آرایش نمی‌کنم تا کسی مرا به خاطر چشمان کشیده‌و مژه‌های تاب خورده‌ام نخواهد. دوست دارم وقتی که در ذهنش مرا واکاوی می‌کند تصویری از جسمم نتواند نقاشی کند. هرچند که می‌دانم مادر و خواهرش وصفی گفته‌اند که او بی‌نصیب هم نماند و این؛ البته یک حق است و... یک پسند، من نیز از او وصفی شنیده‌ام و حالا دل و فکرم درگیر شده است!

اوایل نوجوانی دلم یک مرد زیبا می‌خواست، حالا هم که اوایل جوانی هستم باز هم دلم یک مرد زیبا می‌خواهد؛ فقط تعریفم از زیبایی سخت‌تر شده است! بیشتر دقت می‌کنم که تنها زیبا جلوه نکنم؛ زیبا بیندیشم و زیبا بخواهم! همین هم گاهی داد همه را در می‌آورد که اصلاً معلوم هست تو چه کسی را می‌خواهی؟ برای خودم معلوم است و برای بقیه سؤال! خب من که نمی‌توانم جواب تمام سؤال‌ها را بدهم!

استادمان هم گفته؛ دلیلی ندارد که عمرتان را بگذارید برای قانع کردن دیگران. چون دیگران بیشتر می‌خواهند شما را شبیه خودشان کنند تا این‌که شما را درک کنند و کمکی باشند برای بهتر شدن‌تان و یا دوستی باشند برای رفع عیوب شما! مردم تا وقتی که مثل خودشان نشوی، مدام نقدت می‌کنند و چپ و راست برای تو سلیقه به خرج می‌دهند!

از این استادمان ممنونم که من را نجات داد و تمام فضای اشغال شدۀ ذهنم را به خودم پس داد!

اما اصل قصۀ این روزهای من؛ مثل خیلی‌ها که می‌آمدند، آن‌ها هم یک‌شنبه بعد از یکی دو بار گفت‌وگو با خانواده و کمی تحقیق و بالاخره تایید، آمده بودند برای خواستگاری رسمی. در ذهنم همیشه این بوده که خواهان باید برای طلب خواسته‌اش کمی تلاش کند و به راحتی آن‌چه را که می‌خواهد در مشت خودش نبیند.

ده‌ها بار دست مشت کند و باز کند، بخواهد و نیابد، بیاید و برود، سری کج کند در طلب؛ تا شاید کمی رو ببیند از آن‌که طالبش بوده، آن وقت اگر رسید، می‌شود گفت که واصل شده است. من این را برای جنس خودم یک شأنیت می‌دانم.

بگذریم! مخاطب نوشته‌ام را عوض می‌کنم و از مجهول می‌برم سمت معلوم.

عادت ندارم به کسی که به خودم تعلق ندارد بیندیشم. به هزار بهانه با هزار خیالم جنگیده‌ام تا اثری از رد پای بازیگر و بازیکن و مدلی در رؤیایم نیاید و لذت زندگی با تو را، با تمام وجودم داشته باشم. 

نظرات کاربران

dokhtare aftab
۱۴۰۰/۰۲/۱۲

مثل باقی کتاب های خانوم شکوریان مثل همشون! متن روان اما پر از نکته.پر از شعار.پر از آرمان.پر از عقلانیت و هیچ کدوم اینا بد نیست اما وقتی که حجمش زیاد میشه ناخودآگاه میگم که نویسنده تفکرات خودش رو داره تو داستان دخالت میده داره روی

- بیشتر
میم مهاجر
۱۴۰۰/۰۱/۲۰

نویسنده سعی کرده توصیه ها و دیگاهش رو در مورد شروع یک زندگی مشترک و ازدواج در قالب داستان مطرح کنه قصه در این جلد، یعنی جلد اول،حدودا از خواستگاری شروع میشه و تقریبا زمانی که زوج میرن سر خونه و

- بیشتر
یوسف
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

خیلی عالی و متفاوت بود. تجربه هایی رو راجع به رابطه میگه که توی هیچ کتابی ننوشته. برای همه چی نمونه و مثال آورده که باعث فهم درست مطلب میشه. بسیار کاربردیه. من این کتاب رو دوبار خوندم. از دستش

- بیشتر
•|تُرنــــــجْ|•
۱۴۰۰/۰۶/۱۱

شاید کمی از اواسط داستان، از داستان محوری خارج شد و مثل کلاس درس شد اما حرف های مهمی داشت برای گفتن. قلم خانم شکوریان همیشه حرف های متفاوتی برای زدن دارد؛ سخنانی که تنها از تجربه بر می‌آید و در

- بیشتر
fa
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

ممنون بابت بی‌نهایت

Mahda
۱۴۰۰/۰۱/۲۱

یک کتاب عالی بین کتاب های این نویسنده طرز تفکری دقیق و زیبا که آدم‌ رو مشتاق خواندن ادامه میکنه حتما پیشنهاد می کنم🥰🥰

hossein
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

قشنگ بود

meshkat
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

انقدر که این کتاب نظر و دیدگاه منو به ازدواج واقعی و معتدل و به دور خیالات دخترانه م نزدیک کرد که هیچ کتابی این کارو نکرده بود.به نظرم کامنت های منفی رو بیخیال بشین و با خیال راحت راحت

- بیشتر
s.latifi
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

قشنگ بود! تازه ازدواج کرده ها بخونن

کاربر ۸۷۰۹۳۰
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹۲)
دنیای کوچکی داریم؛ با یک بستنی حس می‌کنیم خوش‌بختیم، با یک اخم هم تمام زندگی را به آتش می‌کشیم.
me:)
آدم هوشیار برای خودش ارزش قائل است، برای چشمش، اندیشه‌اش، زبانش، ... کلاً شخصیتش پر از عزت است.
شکوفه ▪︎
و من هنوز متحیرم و دنبال راهنمای آگاه می‌گردم و یافت نمی‌شود، جسته‌ایم ما.
• Khavari •
اونایی که زجر می‌کشند، ریزه‌خور هوسند.
• Khavari •
پس مرا نه برای جسمم بپسند، نه برای این‌که فرمانروای من بشوی و قدرتت را به رخم بکشی، نه برای آن‌که خانه‌داریت را بکنم تا تو آسوده خاطر باشی... من را برای آن‌که خدا بهتر از من نیافریده بخواه. به خاطر آن‌که تو را یاری کنم تا بتوانی به آسمان برسی بخواه، من را برای آرامش خودت و خودت را برای آرامش من بخواه!
شهید مریم فرهانیان
اگر تمدن به برهنگی باشد پس حیوانات متمدن‌تر هستنند.
ام‌البنین
فکر کردن آب‌خوردن نیست، استخراج طلا از معدن است، تولید عسل است. سخت و زمان‌بر، اما ارزشمند و مفید و گشایشی!
شکوفه ▪︎
مطمئن باش اگر فرد خوبی هم نصیبت بشه، تو به جایی نمی‌رسی. چون منتظری یکی برای تو کاری کنه، در حالی‌که فقط خودت می‌تونی برای خودت کاری کنی! بعد هم تو از خدای به اون عظمت یه مرد می‌خوای، که یه انسان مثل خودته، پر از خطا و آزمون؛ اون‌وقت از یه مرد کوچک می‌خوای انسان بسازه! این ندیدن خودت و خداست بچه!
ام‌البنین
دخترهای الان، با پسرهای الانی توی کوچه، وسط فضای مجازی با یک نگاه و یک تصویر و دوتا چت هوس هم را می‌کنند و دلشان را زیر پا له می‌کنند. چهارتا خرس هم از ولنتاین‌های مختلف می‌گیرند و می‌دهند، بعد آن‌وقتی که باید مثل آدم بنشینند پای یک محبت واقعی شک می‌کنند به هم‌دیگر و بعد هم همه‌چیز را دروغ می‌بینند. چون خودشان عاشق دروغ‌ها شده‌اند، لذت راست را نبرده‌اند، برای انتقام از نداشته‌هایی که شاید هیچ‌وقت به دست نیاوردند، دارایی‌های دیگران را که حقیقت است، مسخره و نفی می‌کنند.
میم مهاجر
من خودم به این نتیجه رسیدم که پایه و اصل خانه، ما زن‌ها هستیم که خب واقعاً هم هستیم دیگر!
شهید مریم فرهانیان

حجم

۳۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان