دانلود و خرید کتاب هوش اجتماعی دانیل گلمن ترجمه هوشیار رزم‌آزما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش اجتماعی اثر دانیل گلمن

کتاب هوش اجتماعی

معرفی کتاب هوش اجتماعی

کتاب هوش اجتماعی نوشته‌ی دکتر دانیل گلمن، حقیقت‌های شگفت‌انگیزی را برای ما آشکار می‌کند. این کتاب ما را با مفهومی بالاتر از ضریب هوشی و فراتر از هوش هیجانی آشنا می‌کند. دانیل گلمن بعد از موفقیت کتاب هوش هیجانی تصمیم گرفت کتاب هوش اجتماعی را بنویسد تا جنبه دیگری از هوش انسانی را بررسی کند.

درباره کتاب هوش اجتماعی

کتاب هوش اجتماعی نوشته‌ی دانیل گلمن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی با محوریت ارتباط بین افراد است.

دانیل گلمن در کتاب هوش اجتماعی تصمیم دارد علم جدیدی را به ما معرفی کند که پر از بینش‌های ارزشمند درمورد روابط انسانی در دنیای کنونی است. اساسی‌ترین کشفی که این علم انجام داده این است که مغز انسان، برای ایجاد رابطه با دیگران، مداربندی شده است. مغز ما برای زندگی اجتماعی خلق شده است پس مهم است که برای رسیدن به موفقیت ارتباط اجتماعی برقرار کنیم. تعامل و رابطه‌سازی فقط یک انتخاب نیست؛ بلکه تنها شیوه‌ی عملکرد مغز ما انسان‌ها است همین شیوه، باعث زنده ماندن انسان شده است.

دانیل گلمن ترکیبی از آخرین یافته‌های زیست‌شناسی و علوم مغز را در کتاب هوش اجتماعی نوشته و به ما می‌گوید که چگونه تأثیر شگفت‌آور آن در زندگی ما نمود پیدا می‌کند. واکنش‌های ما نسبت به دیگران تأثیر زیادی دارد به‌طوری که همه چیز را از قلب ما به سیستم ایمنی بدن تنظیم می‌کند و باعث می‌شود روابط خوب مانند ویتامین‌ها عمل کنند و روابط بد مانند سموم. او طرف تاریک هوش اجتماعی را برای ما توضیح می‌دهد، از خودشیفتگی گرفته تا روان‌پریشی. او در کتابش تأکید دارد که نباید هوش را به بهره هوشی محدود کنیم. موفقیت ما در زمینه شغل، ازدواج و خانواده و در زندگی، به رادار عاطفی‌مان و سایر مهارت‌هایی بستگی دارد که دانیل گلمن در کتاب هوش اجتماعی آن‌ها را توصیف می‌کند.

چرا باید کتاب هوش اجتماعی را مطالعه کنیم؟

بعد از موفقیت کتاب هوش هیجانی‌ خوانندگان به سمت کتاب هوش اجتماعی سوق پیدا کردند تا ببینند این کتاب هم به اندازه کتاب قبلی برایشان مفید است یا خیر. کتاب هوش اجتماعی مفاهیمی در قالب بزرگ‌تر دارد. از مسائل و نکات قابل توجه‌ای که در این کتاب وجود دارد و می‌تواند مخاطب را به خواندن ترغیب کند می‌توان به عدم استفاده از کلمات و اصطلاحات تخصصی و استفاده از نکات و راهکارهایی اشاره کرد که تا حدودی به تقویت هوش اجتماعی انسان کمک می‌کند.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر قصد دارید کتابی کاربردی با مجموعه‌ای از توصیه‌ها و راهکارها درباره‌ی تقویت کردن هوش اجتماعی بخوانید، این کتاب برای شما می‌تواند مناسب باشد. هم‌چنین اگر علاقه دارید با مبانی هوش اجتماعی آشنا شوید، یا از مطالعه‌ی گزارش تحقیقات و مطالعات روانشناسی لذت می‌برید این کتاب می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. اگر شما جزو دسته انسان‌هایی هستید که برنامه‌ی بلندمدتی برای آموزش هوش اجتماعی یا یادگیری هوش اجتماعی دارید، این کتاب می‌تواند به شما برای تدوین نقشه‌ی راه کمک کند.

درباره دانیل گلمن

دانیل گلمن نویسنده و روانشناس آمریکایی ۷۴ ساله است که بیشترین شهرت او مربوط به تحقیقاتش درباره‌ی هوش هیجانی است، نظریه‌های او با توجه به مدرن بودنشان بسیار راحت درک می‌شوند. او فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است که بخشی از تحصیلاتش را در هند گذرانده و امکان متفاوت بودن دید او به علم را از هند کسب کرده است، منظور تجربه‌های او از مراقبه و تمرکز در هند است. او علاوه بر نوشتن کتاب مقاله‌هایی هم منتشر می‌کند و حدود ۳۶ سال است که مسئول بخش رفتار و علوم مغزی در نشریه نیویورک تایمز بود.

دانیل گلمن جوایز علمی مهمی مثل جایزه‌ی بهترین دستاورد حرفه‌ای انجمن روانشناسان آمریکا را دریافت کرده است و تا به امروز دو بار هم نامزد جایزه‌ی پولتیزر شده است.

به نظر شما آیا هوش تغییرناپذیر است؟ در کتاب هوش اجتماعی، اثر پرجاذبه و روشنگر دانیل گلمن دررابطه با این موضوع صحبت زیادی می‌شود و دیدگاه‌های اشتباه درباره‌ی هوش را می‌گوید و در بخشی از کتاب به این اشاره می‌کند که هوش همه‌ی توانایی‌های مهمی که در عملکردهای زندگیمان نقش مهمی را دارند را در بر نمی‌گیرد.

دانیل گلمن اولین نفری نبوده که درباره‌ی هوش هیجانی اطلاعاتی به مردم داده، ولی می‌توان گفت اولین نفری بوده که این مبحث را به شکل گسترده‌ای باز کرده و پژوهش‌های فوق‌العاده‌ای درباره‌ی مغز و رفتارش انجام داده است، او جزو افرادی بوده که در دانشگاه ییل توانست لابراتوری به اسم مرکز هوش هیجانی تاسیس کند.

از کتاب‌های پرفروش او می‌توان به کتاب هوش هیجانی، هوش محیط‌زیستی و هوش اجتماعی اشاره کرد. و بسیاری از کتاب‌های او در ایران هم منتشر شده است.

فهرست کتاب هوش اجتماعی

بخش اول: مداربندی برای ایجاد ارتباط

بخش دوم: پیوندهای گسسته

بخش سوم: طبیعت حمایتگر و پرورش‌دهنده

بخش چهارم: گونه‌های مختلف عشق

بخش پنجم: روابط سلامتی

بخش ششم: پیامدهای اجتماعی

تکه هایی از کتاب هوش اجتماعی

دانشمندان درباره قلب انسان اظهار داشته‌اند که سه سیستم مغزی مستقل ولی بسیار بهم پیوسته وجود دارد که همگی به روش خاص خود در آن به فعالیت اشتغال دارند. پژوهشگران دانش اعصاب برای کشف رمز عشق و نقاب از روی آن برداشتن، بین شبکه‌های نورونی مختص دلباختگی و علاقه و محبت و بالاخره مساله جنسی تفاوت‌هایی قائل هستند که هر یک با مجموعه‌ای از مواد شیمایی مغزی و هورمونی متفاوت از همدیگر، به تحرک می‌پردازد و جداگانه وارد مسیرهای نورال خاص خود می‌شود و چاشنی شیمیایی خاص خود را با عشق‌های جورواجور و متنوع در هم می‌آمیزد.

عشق و دلدادگی تاب مستوری ندارد و راز عاشق دلباخته را عیان می‌سازد و معلوم می‌کند منظور که بوده است و برای چه کسی، به خصوص هنگامی که از نظر غایب بوده است، دلتنگ گشته‌ایم. ولی احساس علاقه و محبت زمانی به‌وجود می‌آید که خود را مکلف بدانیم تا فردی را که عزیز می‌داریم و توجه و مراقبت از وی را واجب می‌شماریم، با دل و جان کمر به خدمتش بربنديم. به هر روی، وقتی که دلبسته می‌شویم، تکلیف معلوم است که جدایی نارواست، ولی هنگامی که مراقب و حامی هستیم، باید در اجرای این وظیفه کوشا باشیم و در نهایت موضوع سوم - روابط جنسی است که تعریفی خاص خود دارد.

گرچه این هر سه چنان به هم تنیده‌اند که تعادل موزون و ظریفی برای بقای نسل به وجود آورده‌اند.

معرفی نویسنده
عکس دانیل گلمن
دانیل گلمن

دانیل گلمن (دنیل گلمن) در‌ ۷‌ مارس ۱۹۴۶ در یک خانواده‌ی یهودی در استاکتون کالیفرنیا به‌دنیا آمد. مادرش فی گلمن (۲۰۱۰- ۱۹۱۰) استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه پاسیفیک Pacific و پدرش ایروینگ‌گلمن (۱۹۶۱- ۱۸۹۸) استاد کالج استاکتون‌ Stockton در زمینه‌ی علوم انسانی بود.‌

نظرات کاربران

sfd
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

آخه پی دی اف ؟! 😑

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان