دانلود و خرید کتاب دفاع از دیوانگی: مجموعه‌ی کامل داستان‌ها و نوشته‌های طنز وودی آلن ترجمه مازیار عطاریه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دفاع از دیوانگی: مجموعه‌ی کامل داستان‌ها و نوشته‌های طنز اثر وودی آلن

کتاب دفاع از دیوانگی: مجموعه‌ی کامل داستان‌ها و نوشته‌های طنز

معرفی کتاب دفاع از دیوانگی: مجموعه‌ی کامل داستان‌ها و نوشته‌های طنز

وودی آلن( -۱۹۳۵) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس برجسته امریکایی است. «دفاع از دیوانگی»، مجموعه نوشته‌های طنز وودی آلن است که تا سال ۲۰۱۳ در نشریات گوناگون امریکایی چاپ شده است. این کتاب، کامل‌ترین مجموعه نوشته‌های وی است که تاکنون به زبان فارسی منتشر می‌شود. در یکی از نوشته‌های این کتاب به نام «قانون پینچاک» که در سال ۲۰۰۶ در مجله «نیویورکر» چاپ شده است، می‌خوانیم: «بیست سال که توی دایره‌ی جنایی اداره‌‌ی پلیس نیویورک باشید، همه‌جور چیزی می‌بینید. مثلا این‌که یکی از سهام‌دارهای وال‌استریت سر این‌که کی کانال تلویزیون را عوض کند، بردارد قند عسلش را قیمه‌قیمه کند یا خاخامی که شکست عشقی خورده، تصمیم بگیرد باسیل سیاه‌زخم بریزد روی ریشش و بعد همه را یک‌دفعه دم بکشد تو. به همین خاطر بود که وقتی یک بابایی آمار یک جنازه را توی ریورساید درایو، سر خیابان هشتادوسوم، داد که نه سوراخ گلوله رویش بود، نه زخم تیزی داشت و نه اثر کتک‌کاری، فوری نیفتادم به نتیجه‌گیری‌های مدل فیلم‌های نوآر، و به جای آن، موکولش کردم به یکی از آن هزاران تکان طبیعی‌یی که جناب شاعر معتقد بود بدن وارث‌شان است، اما نپرسید کدام‌شان. وقتی دو روز بعدش یک نعش دیگر هم توی سوهو پیدا شد، که البته اثری از آثار بدرفتاری هم رویش نبود، و سومی را هم توی سنترال‌پارک پیدا کردند، دکسِدرین را گذاشتم کنار و به معشوق ابدی‌ام گفتم که یک مدت مجبورم تا دیروقت سر کار باشم. «عجیبه!» این را همکارم، مایک سویینی، موقعی که داشت آن نوار زرد معروف را دور صحنه‌ی جنایت می‌کشید، گفت. مایک خرسی است برای خودش که راحت می‌شود با خرس واقعی اشتباهش گرفت، و اصلا چندتایی باغ وحش هم باهاش تماس گرفته‌اند که وقت‌هایی که خرس واقعی مریض می‌شود برود و جایش را پر کند».
معرفی نویسنده
عکس وودی آلن
وودی آلن
آمریکایی | تولد ۱۹۳۵

وودی آلن در اول دسامبر سال ۱۹۳۵، در نیویورک متولد شد و با نام «آلن استوارت کوینگزبرگ» بزرگ شد و به مدرسه رفت. مادرش، نتی -که از مهاجرین اتریشی بود- کتاب‌دار و پدرش، مارتین، -که از مهاجران روس بود- جواهرساز بود. البته مارتین هیچ‌گاه سر یک کار بند نمی‌شد. او مدتی به فروشندگی پرداخت، بعد راننده‌ی تاکسی شد و کمی بعد سر از کافه درآورد. خانواده‌ی کوینگزبرگ در خانه‌ای در بروکلین نیویورک زندگی و به زبان‌های روسی، آلمانی، عبری، ییدیش و البته انگلیسی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

نظرات کاربران

davood
۱۳۹۶/۱۰/۰۴

ضعیفترین کتابی بود که از وودی آلن دیدم یه مترجم بد میتونه یه کتاب خوبو نابود کنه

Peyvand
۱۳۹۵/۰۶/۰۶

وددی الن یکی از بهترین طنز پردازانه .

*kpoper*
۱۳۹۶/۰۱/۱۹

هم طاقچه ای های عزیز پیشنهاد میکنم کتاب * مرگ در میزند* اثر همین نویسنده رو حتما بخونید مجموعه داستان های طنزیه که خیلی باحال و جذابن و در عین اینکه خیلی جدی نوشته شدن ته دلتون از حماقت شخصیت

- بیشتر
Dreamer one
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

هر کتابی ب زبان اصلیش بهتره =(

وحید
۱۳۹۵/۰۳/۰۶

مردک مسخره😉😁 کلا این داستان های طنز وودی آلن من رو یاد شب هایی میندازه ک با بچه ها اردو بودیم و یا میرفتیم خوابگاه ب قصد درس خاندن! 😀 انصافا اما وودی جلو این رفقای ما کم میاره!

فربد
۱۳۹۵/۰۱/۱۰

به نظر من این کتاب به درد مخاطب ایرانی نمیخوره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
کاش خدا نشانه‌یی شفاف به من نشان می‌داد! مثلا حسابی پُرپول در یک بانک سوییسی.
penelope
فکر: انسان چرا می‌کُشد؟ او برای غذا می‌کُشد. نه فقط برای غذا: معمولا نوشیدنی هم باید کنارش باشد.
penelope
ولی با وجود همه‌ی این‌ها، چیزهایی هست که از مرگ هم بدترند. خیلی‌های‌شان را سینماهای نزدیک خانه‌تان دارند همین الان نمایش می‌دهند.
penelope
مشکل این است که رهبران ما، ما را به خوبی آماده‌ی زندگی در جامعه‌ی ماشینی نکرده‌اند. متأسفانه سیاستمداران ما یا فاقد صلاحیت هستند یا فاسد. گاهی ‌اوقات در یک روز هم فاقد صلاحیت هستند هم فاسد.
penelope
وقت‌هایی که «ستمگران» خیلی جدی بشوند، اتفاقی می‌افتد که به آن می‌گوییم حکومت نظامی، و در آن هر جور مخالفتی ممنوع است، همین‌طور خندیدن، پاپیون‌بستن یا «گنده‌بک» گفتن به شهردار. در حکومت نظامی آزادی‌های مدنی به شدت محدود می‌شوند، و هیچ حرفی از آزادی بیان نیست، گرچه افراد اجازه دارند موقع آهنگ گوش‌دادن سرشان را تکان بدهند.
penelope
راهنمای مختصر و البته مفید نافرمانی مدنی برای پیاده‌کردن یک انقلاب دو چیز لازم است: شخص یا چیزی که اعتراض علیه‌ی او انجام شود و کسی که واقعا پایه باشد و عملِ اعتراض را انجام دهد.
penelope
کلاکت آن موقع دنبال کلاه‌گیسش می‌دوید که از سرش افتاده بود. موقع دویدن، صدای فریاد بریسو را شنید. شبی تاریک بود و باد شدیدی می‌وزید و کلاکت مردد شد که آیا باید جانش را برای نجات یک غریبه به خطر بیاندازد یا نه. او نمی‌خواست چنین تصمیم مهمی را با شکم خالی بگیرد. بنابراین به رستوران رفت و شام خورد
penelope
کمال عقلی نیدلمن پس از تعمق بسیار او را قانع کرد که وجود ندارد، دوستانش وجود ندارند، و تنها چیزی که وجود دارد بدهی شش‌ میلیون مارکی او به بانک است.
penelope
درک نیدلمن کار آسانی نبود. سکوت او به اشتباه به نشانه‌ی سردبودن تعبیر می‌شد، اما درواقع فرد بسیار حساسی بود و یک‌بار بعد از مشاهده‌ی یک فاجعه در معدن، نتوانست کلوچه‌ی دومش را بخورد.
penelope
اخترشناسان از سیاره‌یی غیرمسکونی به نام کوئلم یاد می‌کنند که اگر انسان با سرعت نور حرکت کند، شش‌ میلیون سال دیگر به آن می‌رسد. اما آن‌ها دنبال مسیر ویژه‌یی هستند که دو ساعت از طول این سفر کم می‌کند.
penelope

حجم

۲۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۲۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
۲,۵۰۰
۵۰%
تومان