دانلود و خرید کتاب موکب رنگی‌پنگی بهزاد دانشگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موکب رنگی‌پنگی اثر بهزاد دانشگر

کتاب موکب رنگی‌پنگی

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موکب رنگی‌پنگی

کتاب موکب رنگی پنگی  نوشته عباس دانشگر خرده روایت‌هایی از زیارت اربعین است که سومین مجموعه در ادامه کتاب های پادشاهان پیاده و موکب آمستردام است و در مورد موکبی کوچک و پر از شوق و سر و صدای بچه‌ها است و روایت‌های این مجموعه از هنرمندان خلاق این موکب رنگی پنگی است.

خواندن کتاب موکب رنگی‌پنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های مربوط به اربعین پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب موکب رنگی‌پنگی

بعدها البته فهمیدیم، یعنی بهمان فهماندند، این ما نیستیم که تصمیم می‌گیریم؛ از جای دیگری است که دعوتمان می‌کنند و قدم‌به‌قدم هدایتمان می‌کنند. هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردیم روزی بیاید که بتوانیم خادم حرم امام حسین علیه‌السلام شویم.

شروع حرکت ما از اربعین سه سال قبل بود. قرار بود کارگاهمان را در موکب شهرداری تهران و با حمایت خودشان راه بیندازیم و در جادهٔ نجف، کربلا مستقر شویم. خیلی هم خوش‌بین بودیم و همه‌چیز در ظاهر خیلی مرتب به نظر می‌رسید. تا اینکه آمدیم رسیدیم نجف. قرار اولیه‌مان اجرای برنامه برای بچه‌های ایرانی بود؛ حالا اگر عرب‌ها هم می‌آمدند بالاخره می‌شد کارهایی کرد؛ چون بچه‌ها زبان ایما و اشاره را خیلی بهتر از بزرگ‌ترها درک می‌کنند. قرار بود عمود ۱۰۰ مستقر شویم. گفتند شما بمانید نجف، خبرتان می‌کنیم. این خبردادن، دوسه روز طول کشید. از آن ده‌روزی که قرار بود توی جاده باشیم، سه روز رفت. پیگیری کردیم گفتند عمود ۱۰۰ نه، با ماشین بروید عمود ۶۰۰. آنجا هم گفتند نه اینجا نیست. بروید جلوتر، وسایل را برایتان می‌فرستیم. در نهایت رسیدیم عمود ۱۴۰۰ که ورودی شهر کربلا است. فکر کنید بعد از چهارپنج روز این‌طرف و آن‌طرف و پیگیری سر از اینجا در آوردیم. آن موقع مسئول گروه یکی از دوستان بودند که پیگیری کردند و گفتند حالا بروید محل اسکان بچه‌های شهرداری تا بهتان خبر بدهیم. بعد آدرس دادند و دست راست و دست چپ و آدرس درستی هم که ما نداشتیم، سر از مدرسه‌ای درآوردیم که ورودی مسیر حلّه به کربلاست. دوروزی هم اینجا معطل شدیم و در نهایت خبر دادند که وسایل شما توی کانتینرهای شهرداری است و بیرون‌آوردنش در این شرایط غیر ممکن است. هم‌زمان با ما یک تیم بزرگ از پزشک و پرستار هم آورده بودند که از آن گروه پزشکی، هشتاد نفر گم شده بودند و مسئولینی که توی عراق بودند آن‌قدر درگیر این ماجرا بودند که فرصت پیگیری وضعیت و شرایط ما را نداشتند. دو روزی اینجا مستقر شدیم تا اینکه مسئولین گفتند اینجا آب ندارد، آب‌گرم‌کنش هم برای حمام و غذای گرم ظرفیت کافی ندارد. بروید مدینه‌الحسین علیه‌السلام که یک مجموعهٔ بزرگ ساختمانی است برای اسکان زائرین در ایام شلوغ و مدیریتش هم با خود عتبهٔ امام حسین علیه‌السلام است. 

سعید جان‌بزرگی به روایت زهرا صبوری همسر شهید (جلد پنجم)
هاله عابدین
ایوب بلندی؛ به روایت شهلا غیاثوند همسر شهید (جلد سوم)
زینب عزیزمحمدی
مصطفی طالبی؛ به روایت مژگان کشاورزیان همسر شهید (جلد دوم)
مرجان فولادوند
شهید نورعلی شوشتری؛ نیمه پنهان ماه ۳۰
مریم عرفانیان
شب چهلم، زندگینامه شهید زنده غلامرضا عالی
گروه نویسندگان
کراماتی از مهدی موعود (عج)
زینب محمودی
فاطمیون: زندگینامه و حکایت‌های شنیدنی از چهل شهید لشکر فاطمیون
گروه نویسندگان
دل بستگی در سال های سخت؛ روایتی داستانی از زندگی شهیدآیت الله حسین غفاری (قهرمانان انقلاب ۱۴)
علی‌الله سلیمی
نشان حسن
لیلا مهدوی
چشم روشنی
کوثر لک
پابرهنه در وادی مقدس : زندگینامه و خاطرات شهید سیدحمید میرافضلی
گروه نویسندگان
مهاجر (زندگینامه و خاطراتی از سردار شهید مهندس محمود شهبازی)
گروه نویسندگان
فراتر از زمان
گروه نویسندگان
مردی در شکم نهنگ
بهروز رضایی کهریز
از او؛ چهار قصه‌ی شورانگیز
نرجس شکوریان فرد
من کنیز زینبم
گروه نویسندگان

نظرات کاربران

کمالی
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

این کتاب درمورد گروهی است که تصمیم میگیرند در راه پیمایی اربعین برای بچه ها مکانی مثل مهد ایجاد کنند که در مسیر این کار اتفاقاتی براشون پیش میاد که اگر می خواهید بدانید که اون اتفاقات چه چیز هایی

- بیشتر
𝘼𝙂𝘿`𝘚𝘶𝘨𝘢
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

عالی و جالب بود👌🏻👌🏻👌🏻🌼🌼🌷🌷❤❤❤ حتما بخونید🌷🌷🌷🌹🌹🌹💐💐🌸🌸🌸 ممنون از طاقچه بابت این کتاب زیبا😘😘😘🌺🌺🌺🌺🌺⚘⚘⚘⚘⚘🌻🌻🌻🌻🏵🏵🏵💐💐

کتابخوان🤓
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

خیلی عالی بود، مخصوصا برای کسانی که تجربه اولی هستند و هیچ تجربه ای ندارند یا تردید دارند که بروند به این سفر یا نروند این کتاب رو پیشنهاد می کنم.

قاصدک
۱۴۰۲/۰۸/۱۷

خیلی قشنگ بود😍 روایت هایی کوتاه از زبان آدم های مختلف که هرکدوم شون تجارب زیبای خودشونو بیان کردن وحس خوبی داره واقعا😍🥰

محمد
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

قیمت این کتاب 19000 تومان چرا طاقچه نظارتی روی قیمت ها نداره !!!؟

آر-طاقچه
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

بسیار خوب و مستند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
تو ترکیه حتی زن‌های باحجاب هم حجابشان کوتاه است. این‌طوری مد شده که مانتوهای کوتاه می‌پوشند، روسری‌هاشان کوتاه است و آرایش می‌کنند. ولی من این‌طوری خوشم نمی‌آمد. می‌گویم حجاب این گونه نیست. حضرت زهرا علیهاالسلام این‌گونه حجاب نداشت. این‌طور که در روایات آمده حجاب حضرت زهرا علیهاالسلام گشاد بوده و بلند؛ پس ما هم باید لباس گشاد بپوشیم و حجابمان باید بلند باشد.
آر-طاقچه
کسی نیست که به بچه‌ها فکر کند: اینکه این روزها به آن‌ها خوش بگذرد، اینکه با یک تصویر خوب و خاطرهٔ خوش از این سفر برگردند.
یا فاطمه زهرا (س)
هیچ‌وقت دلم نخواست ارتباط نادرستی با پسری داشته باشم؛ چون عقیده‌ام این بود که اگر قرار است با مردی ارتباط داشته باشم فقط باید با او ازدواج کنم. فقط اوست که می‌توانم راحت کنارش باشم و با محبت باهاش صحبت کنم. فقط یک نفر را می‌خواهم نه چند نفر.
آر-طاقچه
شوهرم خیلی عادت‌هایش برایش مهم است؛ مثل اینکه به‌موقع سر کار برود یا غذایش به‌موقع باشد و… همهٔ این‌ها به‌هم ریخته بود؛ ولی می‌گفت واقعاً نمی‌توانم دیگر سفر اربعین را ترک کنم. دخترم هم همین‌طور. شش سالش است. همیشه در تهران از آلودگی شهر گریه می‌کرد. احساس کردم که در او هم اتفاق‌هایی افتاده. به قول معروف شاید ما کمی بچه‌هایمان را استرلیزه بزرگ کردیم که انگار دخترم از آن حالت در آمد و مقاوم‌تر شد.
یا فاطمه زهرا (س)
«گر عشق حرم باشد، سهل است بیابان‌ها...»
zahra
حاج عبدالامیر جمله‌ای گفت که به نظرم خیلی جالب بود. ای‌کاش توی ایران یا بین بقیهٔ خدام هم چنین نگاهی وجود داشت. گفت من از آن روزی می‌ترسم که بمیرم و سر پل صراط، امام حسین علیه‌السلام جلوی من را بگیرد و بگوید چرا آن‌ها آمدند و می‌خواستند به من کمک کنند؛ اما تو نگذاشتی.
f.r
من همیشه این جملهٔ پیامبر را می‌شنیدم اما نمی‌فهمیدم یعنی چه: در قلب مؤمن حرارتی از امام حسین علیه‌السلام هست که هیچ وقت سرد نمی‌شود، یک چیزی نزدیک به این مضمون؛ یعنی الآن هم نمی‌فهمم اما خدا یک‌ذره‌اش را این روزها نشانم داد.
maryhzd
دوست داشتم ببینم حضرت زینب علیهاالسلام در این راه چه کشیده است؟ من که نمی‌توانم بفهمم؛ چون به ما غذا می‌دهند، آب می‌دهند، چای می‌دهند، نوشابه می‌دهند، میوه می‌دهند، همه چیز می‌دهند؛ اما حضرت زینب علیهاالسلام... بمیرم برایشان...
آر-طاقچه
این شد که من بعد از این سفر با قبلش فرق کردم. اصلاً نوع نگاه من به حوزهٔ فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تفاوت پیدا کرد. مثل توجهی که از این سفر به بعد به ظهور پیدا کردم. تا قبل از این کار فرهنگی می‌کردیم ولی توجهی به این نداشتیم که باید آمادهٔ سربازی دورهٔ ظهور شویم. دعای کمیل می‌خواندیم و اردو برگزار می‌کردیم برای نتایج اخلاقی‌اش، برای نتایج اجتماعی‌اش؛ اما این سفر بهم نشان داد هرکاری می‌خواهیم بکنیم باید نسبتش را با انتظار و ظهور پیدا کنیم. از بعد اربعین انگار همه چیز را می‌توانی در مدار امام زمان (عج) ببینی.
maryhzd
حاج‌آقا پناهیان همیشه تأکید می‌کردند که همهٔ هیئت‌های بزرگ تهران هیئت‌های خوبی بوده‌اند؛ ولی الآن درگیر یک سری آفت شده‌اند. نخوت و خودبزرگ‌بینی یکی از دام‌های شیطان برای امثال ماست که توی خیلی از گناهان دیگر مراقبت می‌کنیم. مواظب باشید؛ شیطان از راه‌های مختلف نفوذ می‌کند برای اینکه اجر کارتان را کم کند؛ اما متأسفانه به این آفت دچار شدیم و به‌مرور فیلترهایی گذاشتیم که افراد را دسته‌بندی می‌کند و مسیر را برای بعضی از افراد آن‌قدر تنگ می‌کند که نتوانند برای خدمت به امام حسین علیه‌السلام از آن عبور کنند.
f.r

حجم

۱۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۱۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۴۰۰
تومان