دانلود کتاب صوتی خاطرات پس از مرگ براس کوباس با صدای میلاد تمدن + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاطرات پس از مرگ براس کوباس اثر ماشادو  دِ آسیس

دانلود و خرید کتاب صوتی خاطرات پس از مرگ براس کوباس

گوینده:میلاد تمدن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خاطرات پس از مرگ براس کوباس

کتاب صوتی خاطرات پس از مرگ براس کوباس نوشته ژواکیم ماریا ماشادو د آسیس (۱۹۰۸- ۱۸۳۹)، نویسنده برجسته برزیلی است. د آسیس، در ابتدا تصمیم می‌گیرد براس کوباس ماجرای خود را از مرگ خویش آغاز کند و از آخر به اول روایت کند.

درباره کتاب خاطرات پس از مرگ براس کوباس

خاطرات پس از مرگ براس کوباس این‌گونه آغاز می‌شود: «من نویسنده‌ای فقید هستم اما نه به معنای آدمی که چیزی نوشته و حالا مرده بلکه به معنای آدمی که مرده و حالا دارد می‌نویسد».

ماشادو د آسیس با این تمهید هشیارانه و بی‌مانند راوی این زندگی‌نامه را آزاد می‌گذارد تا فارغ از دغدغه‌های آدمی زنده، زندگی خود را روایت کند و روایت این زندگی فرصتی می‌شود تا نویسنده تیزبین و متفکر با زبانی آمیخته به طنزی شکاکانه زیر و بم وجود آدمی، عواطف و هیجانات، بلندپروازی‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌های او را از کودکی تا دم مرگ پیش روی ما بگذارد و پرسش‌هایی ناگزیر را در ذهن‌مان بیدار کند.

د آسیس با گذشتن از رومانتیسم و ناتورالیسم، راهی خاص برگزید و این راهی ا‌ست که در ادبیات جهان به نام خود او شناخته شده؛ هرچند تاثیر نویسندگانی چون لارنس استرن و زاویر دْ مستر بر آن انکارناپذیر است. برخی منتقدان سبک او را رئالیسم روانکاوانه نام نهاده‌اند. داستان‌های ماشادو روایتی است طنزآمیز، آکنده از تمسخر، شکاکانه و در عین حال با این تعمد که ماهیت داستانی روایت را به خواننده گوشزد کند.

دنیای ماشادو سرشار از ابهام و عدم قطعیت است.

در «خاطرات پس از مرگ براس کوباس»، راوی مرده ‌است و فارغ از داوری زندگان و از جایگاهی فراتر از ایشان زندگی خود را روایت می‌کند.

آثار وی تاثیر بسزایی در ادبیات برزیل در مدارس و دانشگاه‌ها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم داشته‌ است.

از جمله تحسین‌کنندگان وی می‌توان ژوزه ساراماگو، کارلوس فوئنتس، وودی آلن، سوزان سونتاگ و هارولد بلوم را نام برد.

شنیدن کتاب خاطرات پس از مرگ براس کوباس را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم 

نظرات کاربران

وحید
۱۳۹۹/۱۲/۱۴

این کتاب خلاصه‌ای است از امیال و آرزوهای بر با رفته در بستر یک زندگی بی‌هدف، دیدگاه جالبی داره نویسنده، اما به معنای واقعی کلمه پرگویی توش خیلی زیاده...

Mina
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

برای این کتاب هیجان داشتم و ناامید شدم. حرف/دیدگاه/ داستان تازه و جالبی نداشت. نمی‌شد با شخصیت اصلی ارتباط برقرار کرد. ذهنیت نویسنده ضد زن و حال به هم زن بود.

mohamad
۱۴۰۰/۱۲/۰۷

اصلا کتاب جالبی نبود مسخره ست و سر و ته نداره یه جاهایی نویسنده تلاش کرده از کمدی سیاه استفاده کنه ولی چندان موفق نشده اگر هییییییچ کتابی نداشتین ک بخونین و داشتین از بیکاری دیوونه میشدین، بعد بیاین سراغ این کتاب چون فقط

- بیشتر
kia
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

اینکه مرده باشی و زندگیتو روایت کنی برای من جذاب بود

زمان

۱۰ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۵۹۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۵۹۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
۴۳,۶۸۰
۳۰%
تومان