دانلود و خرید کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ جسا کریسپین ترجمه فرزام کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ اثر جسا کریسپین

کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

نویسنده:جسا کریسپین
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۳.۱از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ نوشته جسا کریسپین است که با ترجمه فرزام کریمی منتشر شده است. این کتاب یک مانیفست ضد فمنیست و توضیح می‌دهد چرا فمنیسم در دنیای امروز از مسیر خود منحرف شده است.

درباره کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

فمنیسم جهانی هرگز وارد فرهنگ عامه نشده است. تا قبل از این، هزاران چهره مشهور سعی در فاصله گرفتن از این برند داشتند، چرا که این برند، غیرعمومی و بی‌اهمّیّت به نظر می‌رسید امّا به یکباره این جریان دچار دگرگونی و مانند کالایی مد شده در همه جا دیده شد. به گونه‌ای که حتّی تبدیل به یک استراتژی در بازاریابی گردید. افراد مشهور، بازیگران، نوازندگان و موزیسین‌ها همگی به یکباره فمنیست شدند. حتّی در شوهای تلویزیونی همگی به سمت فمنیسم تغییر گرایش دادند. پس می‌دانیم که اکنون همه باید خود را فمنیست بنامیم. تنها چیزی که مشخّص نیست این است که دقیقاً ماحصل این جریان چه خواهد بود؟ 

این کتاب سعی دارد تمام این سوالات را پاسخ داده و مسیر این راه را مشخص کند.

خواندن کتاب چرا من فمنیست نیستم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مسائل زنان و مسائل روز جوامع پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب چرا من فمنیست نیستم؟

ابتدا باید اذعان کنیم که چرا شناخت زنان فمنیست حائز اهمّیّت است؟ منظورم مشخصاً این است که این برای یک فمنیست مهم است نه برای دنیا و هیچ‌گونه ارتباطی با نحوهٔ زندگی زنان یا تصمیمات آن‌ها در خانواده و اجتماعات ندارد. با توجّه به تمرکز جدید فمنیسم بر روی برچسب‌ها و هویّت، و توجّه نکردن به محتوای فلسفی و سیاسی جنبش، چیزی که حائز اهمّیّت است موضوعاتیست که در سطح قرار می‌گیرند؛ مانند استفاده از واژگان اشتباه (معنای واژگان صحیح در حال تغییر است و هیچ کاری را برای فرونشاندن خشم ایجاد شده در فمنیسم اینترنتی در صورت استفاده از واژگان اشتباه انجام نمی‌دهند). اینجاست که وقتی خودتان را فمنیست می‌نامید، می‌تواند یک عمل افراطی تلقّی شود. شما این موضوع را به‌طور مرتّب در وبلاگ‌ها و سایت‌های دوستانهٔ شبه فمنیستی مانند "باز فید" مشاهده می‌کنید؛ فهرستی از زنان مشهوری که حاضر نیستند خود را فمنیست بنامند. این زنان به‌طور دوره‌ای فهرست‌بندی می‌شوند تا فمنیست‌های خوب با برچسب‌های درست و مشخّص بتوانند اعتراض خود را نسبت به جهل زنان دیگر اعلام کنند. در این اظهارات، فمنیست‌ها به جای خواندن استدلال هر زن، برای امتناع از برچسب فمنیستی یا درک زمینه‌های فرهنگی مختلفی که ممکن است زنان دارای چهرهٔ بین‌المللی آن را به دست آورند، از این شرم عمومی استفاده می‌کنند تا احساس بهتری در مورد روش صحیح تفکّر، گفتار و برچسب زدن به افراد داشته باشند. مجلّهٔ "بوست" هنگامی که به ظاهر فمنیستی‌تر بود، از هر یک از زنانی که با آن‌ها مصاحبه می‌کرد می‌پرسید: «آیا خود را به عنوان فمنیست می‌شناسید یا خیر؟» در سال ۲۰۰۵ آن‌ها این سؤال را از "بی یورک" پرسیدند و او در پاسخ گفت: «نه!» "بی یورک" یک هنرمند زن است که اغلب او را بدون توجّه به جنسیّت، به عنوان یکی از خلّاق‌ترین و جسورترین نوازندگان نسل خود می‌شناسند. او با نوازندگان زن، طراحان مد و کارگردانان فیلم همکاری کرده و در مصاحبه‌ها صریح و آشکار در مورد مشکلات زن بودن در یک صنعت مردانه صحبت نموده است. او ثابت کرده که یک انسان می‌تواند یک خالق هم باشد. او برای موسیقیدانان جوانِ مشتاق، یک الگوی فوق‌العاده است

آینده‌ علوم سیاسی
گری کینگ
جامعه شناسی تمدن
یوهان پی آرناسون
نظریه فمینیستی
جوزفین دانون
فرهنگ و هویت: تاریخ، نظریه و کاربرد انسان‌شناسی روان‌شناختی
چارلز لیندولم
سینما، کنش اجتماعی
گریم ترنر
اختلالات اسکلتی عضلانی گردن
مرتضی ایزدی
برگزیده مقالات والتر بنیامین
والتر بنیامین
فتوح اعراب و ترکان در شبه قاره هند
خدیجه عالمی
یادگیری ماشین برای کودکان
دیل لین
مقدمه ای بر روان شناسی دین
مرتضی ترخان
تحلیل گفتمان سیاسی؛ امر سیاسی به‌مثابه یک برساخت گفتمانی
ارنستو لاکلائو
از زنان پرده نشین تا بدن های رام
مرضیه بهرامی برومند
ایبسن و فلسفه؛ جستارهایی درباره هدا گابلر
کریستین یسدال
تبارشناسی جریان‌های سیاسی و آسیب‌شناسی احزاب در ایران
اسماعیل آزادی
فیلم به مثابه فلسفه؛ کازابلانکا
صالح نجفی
تعزیه در عراق و چند کشور اسلامی دیگر
عباس خدوم جمیلی
گزینه‌ی اشعار شهاب مقربین
شهاب مقربین
من با خرس ها هستم
آرش خوش صفا
افول قدرت آمریکا
ایمنیوئل موریس

نظرات کاربران

michael12
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

بسیار هم کتاب موشکافانه ای با رویکرد انتقادی و به جایی بود که فمنیست حقیقی را از فمنیست پوشالی متمایز کرده در فرهنگ غرب. و طبیعیست که جوامع جهان سومی قدرت درک این را نداشته باشند چرا که در جوامع

- بیشتر
شقایق
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

اصلا ضد فمنیسم نبود بلکه کاملا فمنیستی بود. خیلی پافشاری داره که فقط با فمنیسم رادیکال مشکل داره ولی متن کتاب چیز دیگه ای رو میرسونه. من به جای این کتاب و کلا کتاب هایی مثل این، کتاب هایی مثل "زنانی که با

- بیشتر
Fereshteh Radmanesh
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

این کتاب ویژگی های جالبش بسیار زیاده: ‌ اولا اینکه اصلا ضدفمنیست نیست و ضدفمنیست نمایشی هست. دوم اینکه علاوه بر نکوهش ملایم و در پرده ی طنزِ برخی رفتارهای فمینیست‌های رادیکال مثلِ دورکین، با اشاره به موج دوم فمنیسم یادآور میشه

- بیشتر
کاربر شماره 23
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

دوستان عنوان این کتاب برای جلب توجه و تبلیغ اینطوری انتخاب شده. کتاب به هیچوجه ضد فمنیسم نیست بلکه کاملا فمنیستیه فقط نقدهای کوچکی به فمنیسم امروزی می‌کنه همین. لازم به گفتن نیست که مثل هر کتاب فمنیستی دیگه‌ای سرشار از

- بیشتر
فرشته
۱۳۹۹/۱۲/۲۲

خیلی سطحی و بی محتوا

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴)
آسان‌ترین راه برای اینکه احساس قدرت کنید این است که خودتان را با موضوعاتی مانند جنس، ملّیّت، دین و... معرفی نمایید. این بهترین راه برای معرفی شخصیّت شما است که بر اساس جنسیّت، ملّیّت و دینتان می‌باشد.
niloufar.dh
از همه بدتر گرایش فمنیسم معاصر به دیدن زنان قدرتمند است. زنانی مانند "هیلاری رودهام کلینتون"(که به عنوان سناتور، برنامه‌های رفاه اجتماعی را به ضرر کودکان و زنان ضعیف برچیده و همچنین از مداخلات بین‌المللی که منجر به کشته شدن و رنج کشیدن هزاران غیرنظامی می‌شد حمایت کرده است)، "ماری تی باررا" مدیرعامل شرکت جنرال موتور، (که مسئولیت پوشش امنیّتی محصولات شرکت خود را که منجر به کشته شدن بیش از ده‌ها نفر شد برعهده داشت) و سایر زنان برجسته‌ای که فقط در صورت متفاوت بودن جنسیّت‌هایشان، فمنیست‌های رفتاری را محکوم می‌نمایند. زنانی که مانند مردان هم‌سنّ خود بی‌رحمانه و بی‌فکر رفتار می‌کنند قهرمان و الگوی رفتاری نیستند. آن‌ها ممکن است خود را فمنیست بنامند و خودشان را قربانی عدّهٔ زیادی کنند ولی این به این معنا نیست که باید از آن‌ها تجلیل شود.
Fereshteh Radmanesh
۲- مبارزه‌ای‌ست در جهت مشارکت زنان در برابری ظلم و ستم با مردان و نوعی چشم و هم‌چشمی با آن‌ها حتّی در میزان ظلم و ستم! و از سویی سعی می‌کند زنان را ناتوان و حقیر جلوه دهد.
سپیده دم اندیشه
«اگر عذاب ابدی و شرایط ممتاز فردی با هم یکسان باشد، اگر هیچ تفاوتی میان عالی و پست وجود نداشته باشد، هستی بشر، حجم و ابعاد خود را از دست می‌دهد و به گونه‌ای تحمّل‌ناپذیر سبک می‌شود.» "میلان کوندرا"
سپیده دم اندیشه
اکثریّت قریب به اتّفاق زنان در طول موج دوم فمنیستی تنها به زندگی متأهلی آسوده با میزان کمی از استقلال اکتفا کردند.
کاربر ۲۳۷۴۶۱۵
این ایده که زنان تمام فرهنگ‌ها را تغییر می‌دهند یک دروغ آشکار است. حتّی اگر زنان با اهداف خوب وارد سیستم بشوند اهدافشان علیه سیستم نیست. سیستم، کهنه‌کارتر از شماست و زهرهایی را جذب خود می‌کند که بتوانید امیدوار باشید. شما حتّی نمی‌توانید این روند را آهسته تر کنید. برای ورود به سیستم باید نشان بدهید که مردسالار هستید. برای پیشرفت باید رفتار آن‌ها را تقلید کنید و ارزش‌های لازم را به دست آورید. این ارزش‌ها شامل قدرت، عشق قدرت و نمایش آن است. و اینگونه است که شما بخشی از فرهنگ آن‌ها می‌شوید.
Fereshteh Radmanesh
فمنیست سطحی یعنی فمنیستی که فقط به برچسب زدن بدون اصلاح واقعی نیاز دارد. به چیز بیشتری احتیاج ندارد.
مسافر
اگر بتوانیم یک دشمن را که به تبعیض جنسیّتی معتقد است شکست بدهیم، آن زمان است که می‌توانیم دنیای خود را بهبود ببخشیم، و این نوعی پیشرفت است. امّا به محض شکست دادن این فرد، فرد دیگری جایگزین آن می‌شود و ممکن است که این فرد جدید بهتر از نفر قبلی بتواند تنفّر درونی خود را پنهان کند. این سیستم خوبی نیست و علیه ماست. به همین دلیل است که باید حواسمان باشد انرژی فکری خود را صرف چه چیزی می‌کنیم. مجادله‌های توئیتری با مردان و اصرار برای اعدام یک مرد سفیدپوستِ بی‌گناه، راه درستی برای صرف کردن زمان، انرژی و منابع نیست.
liliyoooom
استفاده از این بهانه که مردان برای چندین قرن، مکالمه‌ها را کنترل کرده و بر آن سلطه داشته‌اند، توجیه خوبی نیست که ما نیز برای به دست آوردن کنترل از روش‌های آن‌ها استفاده کنیم.
liliyoooom
تشخیص نقاط ضعف خود، به ما کمک می‌کند تا بفهمیم این زن‌ستیزی (و تبعیض نژادی، همجنس‌گراهراسی و...) نه از قلب افراد بلکه از ساختار جامعه نشأت می‌گیرد. ما باید بدانیم که تأثیر پیگیری این زن‌ستیزی به صورت انفرادی، همانند این است که کسی شما را به خاطر تعصّبات پنهانی‌تان، توبیخ کند.
liliyoooom

حجم

۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

حجم

۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان