دانلود و خرید کتاب حمزه و جعفر محمد محمدی اشتهاردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حمزه و جعفر

حمزه و جعفر دو شهید ممتاز از مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر به‌نشر است. این اثر به زندگی و زمانه دو شهید پرافتخار صدر اسلام، حمزه و جعفر طیار می‌پردازد.

 درباره مجموعه سرگذشت یاران پیامبر (ص)

هر امت و ملتی در میان خود فرزانگان و برجستگانی ارجمند دارد که به وجود آن‌ها افتخار می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی می‌نماید. در فرهنگ اصیل و شایسته‌ای، مانند فرهنگ پیامبران و اولیای خدا و مکتب‌های آسمانی، ملاک‌های برتری بر اساس علم، معرفت، پاک‌زیستی، صداقت، مجاهده و خلوص است و قهرمانانِ چنین فرهنگی، فرزانگانی درست‌کار، پاک‌روش، آگاه، تلاش‌گر و راستین‌اند.

 مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر (ص) در هر جلد به سراغ یکی از یاران پیامبر و قهرمانان تاریخ اسلام رفته و زندگی پرافتخار این دلاوران را بررسی کرده است؛ بزرگانی مانند سلمان فارسی، کمیل‌بن زیاد، حبیب‌بن مظاهر، ابوایوب‌انصاری، عمار یاسر، جعفر طیار و...

کتاب حاضر به زندگی دو قهرمان و دو یار پیامبر (ص) حمزه سیدالشهدا و جعفر طیار می‌پردازد.

 خواندن مجموعه سرگذشت یاران پیامبر(ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این مجموعه برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و کسانی که دوست دارند بیشتر با راه و روش یاران پیامبر (ص) آشنا شوند، نوشته شده است.

 بخشی از کتاب حمزه و جعفر دو شهید ممتاز

چند سال پیش از بعثت، قحطی شدیدی حجاز را فرا گرفت. پیامبر اکرم (ص) به عمویش عباس پیشنهاد داد: «ابوطالب عیالوار و دستش خالی است. شایسته است هر کدام از ما، سرپرستی یکی از فرزندانش را به عهده بگیریم.» عباس پیشنهاد پیامبر (ص) را پذیرفت و با هم نزد ابوطالب رفتند و تصمیمشان را برای او بازگو کردند. ابوطالب گفت: «عقیل و طالب نزد خودم باشند. شما سرپرستی علی (ع) و جعفر را به عهده بگیرید.»

پیامبر (ص) سرپرستی حضرت علی (ع) را به عهده گرفت و عباس عهده‌دار سرپرستی جعفر شد. علی (ع) و جعفر تا هنگام مسلمان‌شدن، به‌ترتیب تحت سرپرستی پیامبر (ص) و عباس بودند.

از افتخارات زندگی حضرت علی (ع) است که در ظاهر و باطن، پروریده و شاگرد تربیت‌شدهٔ پیامبر (ص) بود.

مطابق بعضی روایات، حضرت حمزه (ع) سرپرستی طالب را به عهده گرفت.

ابن‌ابی‌الحدید، دانشمند معروف اهل‌سنت، می‌نویسد:

پیامبر (ص) دو عمویش، عباس و حمزه را برای سرپرستی کودکان ابوطالب، نزد او برد. ابوطالب، عقیل را دوست داشت و گفت: «او نزد من باشد.» عباس عهده‌دار سرپرستی طالب شد. حمزه، عهده‌دار سرپرستی جعفر شد. پیامبر (ص)، عهده‌دار سرپرستی علی (ع) شد. پیامبر (ص) به آن‌ها فرمود: «من آن را که خدا برایم انتخاب کرده، (یعنی علی (ع)) را برگزیدم.» علی (ع) در شش‌سالگی تحت کفالت و تربیت پیامبر (ص) قرار گرفت. پیامبر (ص) آنچه توانست، از محبت و تربیت و نوازش و نیکی به علی (ع) کرد تا آنچه از نیکی‌هایی را که ابوطالب به پیامبر (ص) کرده بود، جبران کند. این مطلب مطابق است با آن حدیثی که علی (ع) فرمود: «من هفت سال پیش از آن‌که احدی از این امت، خدا را عبادت کند، خدا را عبادت می‌کردم.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه