دانلود و خرید کتاب سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام محمد محمدی اشتهاردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام اثر محمد محمدی اشتهاردی

کتاب سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام

معرفی کتاب سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام

سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام از مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر به‌نشر است. این اثر به زندگی و زمانه سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام می‌پردازد.

درباره مجموعه سرگذشت یاران پیامبر (ص)

هر امت و ملتی در میان خود فرزانگان و برجستگانی ارجمند دارد که به وجود آن‌ها افتخار می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی می‌نماید. در فرهنگ اصیل و شایسته‌ای، مانند فرهنگ پیامبران و اولیای خدا و مکتب‌های آسمانی، ملاک‌های برتری بر اساس علم، معرفت، پاک‌زیستی، صداقت، مجاهده و خلوص است و قهرمانانِ چنین فرهنگی، فرزانگانی درست‌کار، پاک‌روش، آگاه، تلاش‌گر و راستین‌اند.

مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر (ص) در هر جلد به سراغ یکی از یاران پیامبر و قهرمانان تاریخ اسلام رفته و زندگی پرافتخار این دلاوران را بررسی کرده است؛ بزرگانی مانند سلمان فارسی، کمیل‌بن زیاد، حبیب‌بن مظاهر، ابوایوب‌انصاری، عمار یاسر، جعفر طیار و...

کتاب حاضر به زندگی پرافتخار؛ سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام می‌پردازد.

خواندن مجموعه سرگذشت یاران پیامبر(ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و کسانی که دوست دارند بیشتر با راه و روش یاران پیامبر (ص) آشنا شوند، نوشته شده است.

بخشی از کتاب سلمان فارسی، پیشگام رابطه‌ی ایران و اسلام

Ben.Ali
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

همه ی ما ایرانی هستیم. سلمان فارسی ایرانی بود. کسی که بعد از معصومین علیهم‌السلام در بالاترین سطح ایمان بود. کسی که ابوذر غفاری به عنوان برادر دینی و از بزرگان اسلام شاگرد او بود. حال اگر این کتاب را مطالعه کنید زندگی سلمان

- بیشتر
یا.میم.صدر
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

سلمان را میشود کامل ترین و عالی ترین صحابه پیغمبر دانست چراکه از هر لحاظ برتری دارد نسبت به دیگران و اتفاقا بسیاری از صحابی و تمامی ائمه اقرار بر عظمت و ایمان این مرد خدا دارند شاید دلیل این رشد

- بیشتر
ali__2003
۱۴۰۱/۰۴/۱۱

خدا رحمت کند جناب سلمان را ان شاءالله ایشان هم در دنیا هم در آخرت دست مارو بگیرند کتاب هم خوب بود و توصیه می شود که بخوانند و از اولین مرد شیعه ایرانی بیشتر بدانند

کاربر 2713079
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

عالی بود اشکم رو در اورد

ⓈⒶⓂⒶⓃ
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

سلمان محمدی

منصور بزرج می‌گوید: «نام سلمان را بسیار از زبان امام‌صادق (ع) می‌شنیدم. روزی به آن حضرت عرض کردم: نام سلمان فارسی را بسیار از زبان شما می‌شنوم. چرا؟» امام‌صادق (ع) فرمود: مگو سلمان فارسی؛ او سلمان محمدی است. آیا می‌دانی چرا مکرر از او یاد می‌کنم؟ به‌خاطر سه خصلتی که در او بود: او در همه‌جا خواستهٔ امیر مؤمنان علی (ع) را بر خواستهٔ خود مقدم می‌داشت؛ او فقرا و تهی‌دستان را دوست می‌داشت و آن‌ها را بر ثروتمندان مقدم می‌کرد؛ او دانش و دانشمندان را دوست می‌داشت و بندهٔ صالح، مطیع و تسلیم پروردگار بود و از مشرکان نبود.
ali__2003
ز سلمان که بودی سر راستان که دانش به او بود هم‌داستان نه بنشست بر تخت دانشوری به دانشوری همچو او سروری ندیده دو بینندهٔ روزگار چو او دانش‌آموز اندوز کار به کنج نهانی زبانش کلید ز سیماش راز نهانی پدید به دانشوری همچو او کس نبود
ⓈⒶⓂⒶⓃ
راهب به علی (ع) رو کرد و پرسید: «نامت چیست؟» علی (ع) فرمود: «نام من نزد یهود "الیا"، نزد مسیحیان "ایلیا"، نزد پدرم "علی" و نزد مادرم "حیدر" است.» راهب گفت: «چه نسبتی با پیامبر (ص) داری؟» علی (ع) فرمود: «او برادر و پسرعموی من است و من داماد او هستم.» راهب گفت: «سوگند به عیسی (ع)، مقصود و گم‌شده‌ام تو هستی!
mh.ranjbari
اساسِ حکومت‌داری سلمان در مدائن بر ویژگی‌های ارزشی اسلام، مانند: عدالت، زهد، ساده‌زیستی، رعایت دقیق حقوق افراد جامعه و قاطعیت در اجرای حدود بود و شیوهٔ فرمانروایی او بر اساس شیوهٔ امیر مؤمنان (ع) تنظیم شده بود.
کاربر ۴۷۱۹۶۸۵
فرمانروایی سلمان بر اساس این اصول، پایه‌ریزی شده بود: عدالت، ایثار، ساده‌زیستی، پارسایی، خدمت به مردم، کار و عدم استفادهٔ شخصی از بیت‌المال، انتخاب رهبر حق، مبارزه با بلندپروازی و فساد، خوش‌بینی به مؤمنان، هم‌دردی با دردمندان، جدّیت و قاطعیت در اجرای حدود الهی، و نفی و طرد رهبران ستمگر.
کاربر ۴۷۱۹۶۸۵
همانا هرگاه بندهٔ مسلمان برای نماز برخاست، خطاهای او فرو می‌ریزد، همان‌گونه که برگ این درخت، از آن فرو افتاد.»
کاربر ۴۷۱۹۶۸۵
([بندگان هدایت‌شدهٔ خدا] کسانی هستند که کتاب و حکم و نبوت به آنان دادیم، و اگر [کافران] به آن [شرایع آسمانی] کفر ورزند [مهم نیست]؛ زیرا کسانی را نگهبان آن ساخته‌ایم که به آن کافر نیستند.) عمر گفت: «این بندگانِ هدایت‌شده و نگاهبان چه کسانی‌اند؟» رسول اکرم (ص) در پاسخ فرمود: «هُمْ وَاللهِ سَلْمانٌ وَ رَهْطُهُ؛ سوگند به خدا، آن‌ها سلمان و قوم او (ایرانیان) هستند!»
mh.ranjbari

حجم

۱۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۳۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۱۲۰
تومان