دانلود و خرید کتاب قهرمان قهرمانان محمد محمدی اشتهاردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قهرمان قهرمانان اثر محمد محمدی اشتهاردی

کتاب قهرمان قهرمانان

انتشارات:به نشر
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قهرمان قهرمانان

قهرمان قهرمانان از مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر به‌نشر است. این اثر به زندگی و زمانه مالک اشتر، بزرگمرد تاریخ اسلام و یار همیشگی امام علی (ع) می‌پردازد.

درباره مجموعه سرگذشت یاران پیامبر (ص)

هر امت و ملتی در میان خود فرزانگان و برجستگانی ارجمند دارد که به وجود آن‌ها افتخار می‌کند و آن‌ها را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی می‌نماید. در فرهنگ اصیل و شایسته‌ای، مانند فرهنگ پیامبران و اولیای خدا و مکتب‌های آسمانی، ملاک‌های برتری بر اساس علم، معرفت، پاک‌زیستی، صداقت، مجاهده و خلوص است و قهرمانانِ چنین فرهنگی، فرزانگانی درست‌کار، پاک‌روش، آگاه، تلاش‌گر و راستین‌اند.

مجموعه کتاب‌های سرگذشت یاران پیامبر (ص) در هر جلد به سراغ یکی از یاران پیامبر و قهرمانان تاریخ اسلام رفته و زندگی پرافتخار این دلاوران را بررسی کرده است؛ بزرگانی مانند سلمان فارسی، کمیل‌بن زیاد، حبیب‌بن مظاهر، ابوایوب‌انصاری، عمار یاسر، جعفر طیار و...

کتاب حاضر به زندگی مالک اشتر، قهرمان قهرمانان اسلام می‌پردازد.

خواندن مجموعه سرگذشت یاران پیامبر(ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این مجموعه برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و کسانی که دوست دارند بیشتر با راه و روش یاران پیامبر (ص) آشنا شوند، نوشته شده است.

بخشی از کتاب قهرمان قهرمانان

حدود سی سال پیش از هجرت، پشت ابرهای تیره و تار جاهلیت، در یکی از روستاهای یمن، خورشیدی طلوع کرد و نوزادی چشم به جهان گشود که او را «مالک» خواندند و به‌راستی چه نام زیبنده‌ای! چراکه بعدها روشن شد او مالکِ بر اراده و نفس خویش است و در پرتو همین سیطره و توان معنوی، از همهٔ فراز و فرودها، با موفقیت عبور کرده و پیروز شده است.

سیره‌نویسان، سلسلهٔ نسب او را چنین نگاشته‌اند: «مالک بن حارث بن عبد یغوث بن مسلمة بن ربیعة بن حارث بن خُزیمة بن نخع بن مَذحِج» بنابراین، اگر مالک اشتر را «نَخَعی» می‌خوانند، ازاین‌روست که ششمین جدّش، «نَخَع» نام داشت و اگر او را «مَذحجی» گویند، ازاین‌روست که هفتمین جدّش به همین نام بود.

دودمانِ نخع و مذحج در یمن می‌زیستند و پس از ظهور اسلام، از پیشتازان یمن به‌سوی اسلام بودند. شخصیت‌های بزرگی از این خاندان، از برجستگان اسلام در قرن اول هجری شدند و خدمات بسیار درخور توجهی به اسلام کردند؛ بر همین اساس پیامبر (ص) فرمود: «اَکْثَرُ الْقَبائِلْ فِی الْجَنَّةِ مَذْحِجٌ؛ افراد قبیلهٔ مذحج در بهشت، از افراد همهٔ قبیله‌های دیگر، بیشترند.»

مالک اشتر در یکی از رجزهایش در نبرد صفین، قبیلهٔ مذحج را ستوده و چنین می‌گوید:

و لَسْتُ مِنْ حَیِّ رَبِیَعة و مُضِرّ

لٰکِنَّنِی مِنْ مَذْحِجِ الْغُرِّ الْغَرِرْ

ترجمه: من از دودمان «ربیعه» و «مُضر» نیستم؛ بلکه از قبیلهٔ فرزانه و برجستهٔ مَذحجم.

خاندان «نخع» در یمن، قبیله‌ای ریشه‌دار و شریف در آن سامان بودند. مالک اشتر یکی از درخت‌های تنومند و بلندِ باغستان این خاندان است که بر شهرت و عظمت این خاندان افزود و تا ابد افتخار بزرگی برای این خاندان آورده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۷۲۰
تومان