دانلود و خرید کتاب ابوذر غفاری ابوالقاسم غلامی‌مایانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابوذر غفاری اثر ابوالقاسم غلامی‌مایانی

کتاب ابوذر غفاری

معرفی کتاب ابوذر غفاری

دین مبین اسلام از آن روزی که بر شبه جزیره عربستان پرتوافکن شد، شاهد استقبال افراد برجسته و بزرگواری بود که به راستی از اسلام ناب محمدی استقبال نموده و مردانه تا پای جان از حق و حقیقت دین مبین دفاع کردند؛ چه بسا که جان بر سر پیمان نهادند. یکی از این شخصیت‌ها که زبان زد خاص و عام و به ویژه مسلمانان اهل معرفت است ابوذر غفاری است البته او دارای نام‌های دیگری است که در کتاب بیشتر با این ابرمرد آشنا خواهید شد، او کسی است که قبل از اسلام ایمان آورده بود و گم شده ی خود را در چهره رسول گرامی اسلام(ص) یافت و گفتار پیامبر را به گوش جان شنید و حضرتش را با چشم دل دید و با تمام وجود به او دل بست و هر سختی را در راه اشاعه‌ی دین به جان خرید تا این که در منطقه ی بی آب و علف ربذه که در زمان خلیفه ی سوم با توطئه ی معاویه به آن تبعید شده بود در نهایت فقر و تنگدستی جان به جان آفرین تسلیم کرد؛ روحش به ملکوت اعلی پیوست و مقبره او در جایی خشک و بی آب و علف به نام ربذه است.
منبرهای یک‌دقیقه‌ای (منبرهای فاطمی)
مجموعه فرهنگی رسانه‌ای وارث
عبادت و دعا (فصلی از کتاب آزادی معنوی)
مرتضی مطهری
عقل و ایمان از دیدگاه ابن رشد، صدرالمتألهین شیرازی و ایمانوئل کانت
علاءالدین ملک‌اف
رایت دین (بررسی اندیشه و رفتار سیاسی آیت الله العظمی بروجردی)
علی اکبر عالمیان
کتاب سعیدی: روایت زندگی حجت‌الاسلام شهید سیدمحمدرضا سعیدی
زهرا رجبی‌متین
پارسای پارسی
ابوالقاسم غلامی‌مایانی
منبرهای یک دقیقه ای (منبرهای مهدوی)
مجموعه فرهنگی رسانه‌ای وارث
روزه سلوک پرهیزکاران
آیت‌الله العظمی مظاهری
داستان‌های موضوعی: چهل موضوع و 339 داستان
کاظم سعیدپور
کتاب فلسفی: روایت زندگی حجت‌الاسلام شیخ محمدتقی فلسفی
علیرضا مازاریان
مادر خوبی داشتیم!
ز. ام مهدی
روزی مردی برخاست؛ زندگی‌نامه‌ی داستانی حضرت آیت‌الله طالقانی
محمدرضا محمدی پاشاک
کتاب راشد: روایت زندگی حجت الاسلام شیخ حسینعلی راشد
محسن حسام مظاهری
کتاب کافی: روایت زندگی حجت‌الاسلام شیخ احمد کافی
محسن حسام مظاهری
جوان و جوانی در سیره اهل بیت
محمد عارف صداقت
طوفان البکاء
هوتن شاطری‌پور
ترجمه الغارات
سیدمحمود زارعی
حسین از زبان حسین
محمد محمدیان
همرزمان حسین (ع)
سید‌علی خامنه‌ای
جاذبه و دافعه علی (علیه السلام)
مرتضی مطهری
حماسه حسینی (جلد اول)
مرتضی مطهری
خطبه فدکیه
انتشارات زائر رضوی
حیدر
آزاده اسکندری
علی (ع) از زبان علی(ع)
محمد محمدیان
رحمت واسعه
آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت
کتاب آه
یاسین حجازی
لهوف
علی‌بن‌موسی ابن طاووس
دو امام مجاهد
سید‌علی خامنه‌ای
مقتل آب
سید صدرا میرئی
نامه امام صادق به شیعیان
محمدباقر انصاری
ماه به روایت آه
ابوالفضل زرویی نصرآباد
اعترافات غلامان
حمیدرضا شاه‌آبادی
مادر
نرجس شکوریان فرد
آن مرد می‌آید
سیده فاطمه موسوی
دختر پیامبر(ص)؛ وقایع زندگی حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص)
محمدعلی جاودان
شهید کربلا
محمدباقر پورامینی

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۶/۲۳

کتاب صد و هفتاد و هشتم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی، کتابی مختصر و مفید ، فقط ای کاش موارد تکراری حذف می شدند و کتاب انسجام بیشتری می یافت تا بهتر بشه از مطالب استفاده کرد ، با شکل

- بیشتر
f_altaha
۱۳۹۷/۰۷/۰۱

خوب بود مخصوصا فصل آخر (نصایح پیامبر به ابوذر)

|قافیه باران|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱

یا لطیف💕 . جُندب بن جُناده معروف به ابوذر غفاری، صحابه عظیم الشان رسول گرامی که از وی به عنوان یکی از ارکان اربعه شیعه یاد میشود. ضمن تشکر از طاقچه و جناب نویسنده :🙏 یک ستاره کم میکنم به خاطر عدم انسجام مطالب

- بیشتر
ابوذر
۱۳۹۴/۱۱/۳۰

معروفترین کتاب در مورد ابوذر، کتاب «مردی از ربذه » اثر مرحوم شریعتی هست. لطفاً کتاب ایشون رو در طاقچه قرار بدید. ممنون

mj
۱۳۹۴/۱۱/۳۰

این کتاب درباره‌ی خصوصیات اخلاقی ابوذر غفاری مانند بی پروایی او، رابطه‌ی نزدیک وی با پیامبر اسلام و امام علی و همچنین مرگ دردناک وی سخن می‌گوید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
ما خاندانی هستیم که هیچ فردی با ما سنجیده نمی‌شود
سیّد جواد
ابوذر غفاری مرد ساده دل، روشن ضمیر، قوی و شجاع که در قبیله‌ی غفاری می‌زیست، قبیله‌ای که راهزنی و دزدی را افتخار می‌دانستند و کاروانیان را غارت می‌کردند. او از ابتدا فهمیده بود که این بُت‌ها نمی‌توانند گره گشای امور اشخاص باشند و این کرات و ستارگان و خورشید و درختان و مواهب دیگر الهی نمی‌تواند بدون آفریننده‌ای دانا و توانا باشد. بارها چشم به آسمان می‌دوخت، به نیایش می‌پرداخت، تا زمانی که از خود بی خود می‌شد، امّا حال خوشی می‌یافت و قلبش سرشار از یقین بود، بدون این که تلاوت ملکوتی رسول گرامی اسلام(ص) را شنیده باشد و با نام قرآن آشنایی داشته باشد، فطرتاً همسو و هم جهت با خواسته ی خداوند حرکت می‌کرد
سیّد جواد
یا اباذر! هیچ جوانی نیست که ترک دنیا گوید و جوانی خود را در اطاعت خدا به سر آرَد، مگر آن که خداوند اجر هفتاد و دو پیغمبر به او عطا کند.
Sajjad Nikmoradi
معاویه بن ثعلبه لیثی به من گفت: آیا می‌خواهی تو را به حدیثی که در آن شکی نیست، آگاه سازم؟ گفتم: آری. گفت: هنگامی که ابوذر بیمار شد، علی بن ابی طالب علیه السلام را وصی خود قرار داد و کارهایش را به وی واگذار کرد، برخی از کسانی که به عیادتش رفته بودند به او گفتند: ای ابوذر بهتر و زیبنده تر آن بود که امیرالمومنین عثمان را وصی خود قرار می‌دادی؟ ابوذر گفت: به حق که من امیرالمومنین را وصی خود قرار داده ام؛ به خدا سوگند که وی (علی) بهار دل و آرام جان است، اگر روزی سایه اش برسرتان نباشد، نه زمین را خواهید شناخت و نه اهل آن را. ابن ثعلبه می‌گوید: من در آخر از ابوذر پرسیدم: ای ابوذر ما می‌دانیم که محبوب ترین مردم نزد تو همان کسی است که نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله از همه محبوب تر بوده است. حال بگو که آن شخص کیست؟ ابوذر گفت: آری چنین است، بدانید که محبوب‌ترین مردم نزد من، این شیخ مظلوم یعنی علی بن ابی طالب است؛ زیرا او کسی است که حقش به تاراج رفته است.
سیّد جواد
بعد از ماجرای سقیفه او همراه تعداد معدودی از اصحاب، در کنار حضرت علی علیه‌السلام باقی ماند و از یاران نزدیک ایشان به شمار می‌آمد.
سیّد جواد
ابوذر در دفاع از حق امام علی(ع) بر ولایت در آغاز از بیعت با ابوبکر سرباز زد. وی در زمان خلیفه‌ی دوم از کسانی بود که به دستور عمر درباره منع نگارش حدیث بی‌اعتنا بود و می‌گفت: والله اگر شمشیری را بر دهانم نهند تا از پیامبر خدا(ص) نقل روایت نکنم، تحمل بُرندگی شمشیر را بر ترک سخن رسول خدا(ص) ترجیح خواهم داد. به دلیل نقل حدیث بود که ابوذر با چند نفر دیگر در زمان عُمَر زندانی شدند.
سیّد جواد
پس از ماجرای سقیفه و بیعت جمعی با ابوبکر، علی(ع) برای استیفای حق خویش از مسلمانان یاری خواست امّا فقط چهل تن به ظاهر به یاری وی پاسخ مثبت دادند که از میان آن چهل تن نیز تنها چهار نفر با حضرت همکاری کردند که عبارت بودند از: زبیر، مقداد، ابوذر و سلمان. بنابراین، ابوذر جزءِ معدود افرادی بود که تا پای جان حاضر به حمایت از مولایش علی(ع) بود.
سیّد جواد
او معاویه را مورد خطاب قرار می‌داد که در زمانی که مسلمین در تنگدستی و مشقت هستند چرا به ساختن کاخ اقدام کرده است؟ اگر حکومتش مردمی است پس چرا برای خویش محافظ گزیده است؟ و چرا طلا و نقره می‌اندوزد؟ بنابراین، او را به مدینه برگرداندند و عثمان که طاقت شنیدن آیه ی کنز را از زبان ابوذر نداشت، او را به ربذه (جایی بی آب و علف) تبعید کرد و بعد از مدت‌ها جان به جان آفرین تقدیم کرد و روحش به ملکوت اعلی پیوست و مقبره او در ربذه است.
سیّد جواد
یا اباذر! فضیلت علم از عبادت بیشتر است، و بدان که اگر چندان نماز گزارید که خمیده شوید، و آن قدر روزه بگیرید که چون نی، لاغر شوید این اعمال سودی نبخشد؛ مگر آن که با ورع و پارسایی همراه باشد.
Sajjad Nikmoradi
از ابوذر نقل شده که رسول‌خدا(ص) فرمود: «إنّ علیّا مع الحقّ و الحقّ معه، لن یزولا حتّی یردا علی الحوض» علی با حق است و حق با او و این دو از هم جدا نمی‌شوند تا بر حوض کوثر بر من وارد شوند.»
سیّد جواد

حجم

۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان