دانلود و خرید کتاب پول اریک لونرگن ترجمه احد علیقلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پول اثر اریک لونرگن

کتاب پول

نویسنده:اریک لونرگن
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۷از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پول

کتاب پول نوشته اریک لونرگن با ترجمه احمد علیقلیان منتشر شده است. این کتاب با نگاهی متفاوت به علم اقتصاد سعی دارد پول و تاثیر ان بر روان را بررسی کند. این کتاب نگاهی تحلیلی و روان‌شناختی است به روابط انسان و اقتصاد.

درباره کتاب پول

 پول و بانکداری و بهای اسناد مالی چه‌گونه ممکن است ثَبات اجتماعی را به‌خطر بیندازد؟این کتاب سعی دارد به این سؤال پاسخ دهد. با این پاسخ چیزهای بسیار بیشتری را درباره پول آشکار خواهد شد. پول به‌رغم نقش محوری‌اش در زندگی و جوامع ما بسیار اندک شناخته شده است. بسیاری از نگرش‌ها و باورهای ما درباره وام و پس‌انداز و بازارهای مالی وضعی چندان بهتر از پیش‌داوری‌ها یا ارزش‌داوری‌های آشفته که به دلایلی صدها سال دوام آورده‌اند ندارد. علم اقتصاد بخشی از این آشفتگی را از بین می‌برد اما خود کاستی‌هایی دارد. علم اقتصاد بسیاری از مهم‌ترین ویژگی‌های پول را نادیده می‌گیرد: پول و قیمت‌ها چه‌گونه بر باورها و ارزش‌ها و احساسات ما تأثیر می‌گذارد؟ در علم اقتصاد، پول وسیله‌ای‌ست در خدمت اهداف ما و هرگز مستقلا بر ما تأثیری نمی‌گذارد.

خواندن کتاب پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پول

ممکن است همه این‌ها را باور نکنید، به‌ویژه اگر از عقل و شعور عادی برخوردار باشید. جلوگیری از مصائب انسانی این‌قدر هم آسان نیست. درواقع می‌گویند فرانکلین د. روزولت، رئیس جمهور امریکا در سال‌های آخر رکود بزرگ، ابتدا با این راه‌حل یا شکل دیگری از آن دقیقآ به دلیل این‌که «بیش از حد آسان بود» مخالفت کرده بود. انسان‌ها به دلیلی در برابر این عقیده سخت مقاومت می‌کنند که چیزی به اهمیت پول را بتوان به این آسانی خلق کرد، آن هم بی‌هیچ هزینه‌ای، و نیز با این عقیده که در دوره هراس و رکود شدید ناشی از این هراس باید پول چاپ کرد و به مردم داد تا خرج کنند. اما این کار خطرناک یا غیرمسئولانه نیست، همان‌قدر که استفاده از آب برای خاموش کردن آتش خطرناک یا غیرمسئولانه نیست.

به گمانم به توصیه صاحب این قلم که پیشکش بی‌هزینه پول نقد به مردم ممکن است بتواند مشکلات اقتصادی جدی را حل کند بی‌اعتماد هستید. شاید بخواهید صلاحیت مرا بررسی کنید. شاید از خود بپرسید نویسنده دیوانه شده؟ از جمله خصوصیات بشر این است که دوست دارد از افراد مرجع قوت‌قلب بگیرد. ما همه سنت‌گراییم. پس شما را ارجاع می‌دهم به مقاله‌ای که بن‌برنانکی، رئیس فعلی هیأت مدیره بانک مرکزی امریکا، احتمالا قدرتمندترین نهاد سیاست‌گذار در جهان، منتشر کرده است. عنوان مقاله چندان قشنگ نیست: «سیاست پولی ژاپن: نمونه فلج خودانگیخته»۱. این مقاله را برنانکی در دسامبر ۱۹۹۰ که استاد دانشگاه پرینستن بود نوشت. آن‌وقت آدم مهمی نبود و حرفش را صریح‌تر و آزادانه‌تر از حالا می‌زد که هر کلمه‌اش زیر ذره‌بین است. در این مقاله، آخرین توصیه او به ژاپن در زمینه سرمایه‌گذاری، که گویا با رکود ظاهرآ بی‌پایانی دست و پنجه نرم می‌کرد، دقیقآ این بود که بانک مرکزی پول چاپ کند و آن را در اختیار مردم قرار دهد. درست می‌گفت، اما ژاپنی‌ها هرگز چنین کاری نکردند. چرا؟ یکی این‌که باور نمی‌کردند راه‌حل این‌قدر آسان باشد. دیگر این‌که ترسیده بودند. 

نظرات کاربران

جستجوگر
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

مولف کتاب، فارغ التحصیل اقتصاد آکسفورد است با سالها سابقه کار در موسسات مالی و این کتاب حاصل تجربیات اوست برای نگریستن به مسئله پول و مباحث مالی در جهان امروز. بازنگری در نگاه ما به پول به عنوان مبنای قیمت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
تورمِ شتابنده نشانه درماندگی یا دیکتاتوری است.
پویا پانا
در کشوری که حکومت قانون وجود ندارد، همه آنارشیست می‌شوند.
پویا پانا
پول می‌تواند ما را از احتیاج، از شغلی که از آن لذت نمی‌بریم، یا از جامعه و کشوری که دوستش نداریم برهاند.
پویا پانا
در دنیایی که همه به دنبال ارضای فوری خواسته‌هایشان هستند پیشرفت دشوار است.
پویا پانا
مردم نیک‌منش اخلاقی رفتار می‌کنند: به منافع همه کسانی که از اعمال آن‌ها متأثر می‌شوند توجه دارند. همچنین به فکر آینده خود و دیگران هستند.
جستجوگر
پل سمیوئلسن می‌گوید «اگر این‌قدر ثروتمند هستی پس چرا این‌قدر کودنی؟»
پویا پانا
پول ارزش همه چیز را تعیین می‌کند اما خودش چیزی نمی‌ارزد.
پویا پانا
روشن‌بینی را تغییری در نگرش می‌دانم، یعنی آن‌گاه که چیزی را بهتر می‌فهمیم.
niloufar.dh
بنابر تعریف، نگرانی کارایی ندارد: نه تأمل و تحلیل است و نه تصمیم‌گیری حساب شده. نگرانی مشغله‌ای ذهنی‌ست که راه‌حلی هم برای خود نمی‌یابد. بعضی از مردم با «سرگرم کردن خود» به نگرانی واکنش نشان می‌دهند؛ با رفاه اضافی می‌جنگند، و در پی حذف فرصتی هستند که رفاه برای تأمل فراهم کرده است.
محمدجواد
نمایان‌ترین و معتبرترین نقد بازارها نبودِ وابستگی متقابل نیست، بلکه نابرابری توزیع ثروت و درآمد و فرصت‌های ایجادشده است.
محمدجواد

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان