دانلود و خرید کتاب گریز از فقر بنجامین پاول ترجمه علی حبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گریز از فقر اثر بنجامین پاول

کتاب گریز از فقر

معرفی کتاب گریز از فقر

گریز از فقر؛ بیگارگاه‌ها در اقتصاد جهانی اثری از بنجامین پاول است. پاول در این کتاب نظریاتی درباره ریشه‌کن‌سازی فقر بیان کرده است.

 درباره کتاب گریز از فقر

 بنحجامین پاول در کتاب گریز از فقر درباره بیگارگاه‌های اقتصادی حرف می‌زند. در دهه‌های اخیر، جهانی شدن اقتصاد و گسترش هم‌پیوندی کشورها با اقتصاد جهانی موجب شده بسیاری از بنگاه‌های بزرگ و معتبر، با هدف بهره‌مندی از مزایای ناشی از نیروی کار ارزان و بهای تمام شده کمتر، بخش زیادی از فعالیت‌های خود برای تولید کالاهای مختلف، از جمله پوشاک، کفش، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات پزشکی، خودرو، و موارد مشابه، را به کشورهای در حال توسعه و فقیر، در مناطقی چون شرق و جنوب شرقی آسیا و امریکای لاتین و مرکزی منتقل کرده و این فعالیت‌ها را با مشارکت بنگاه‌های کوچک و کارگاه‌هایی انجام دهند که، به دلیل شرایط به‌ظاهر نامناسب کار و دستمزدهای ناچیزی که به کارگران خود می‌پردازند، نام «بیگارگاه»به خود گرفته‌اند.

شکل‌گیری بیگارگاه‌ها و نقش آن‌ها در زنجیره تولید جهانی، موافقین و مخالفین خود را دارد. عده‌ای از مردم، به‌ویژه شهروندان کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته غربی، با مشاهده تصاویر رقت‌بار و ناراحت‌کننده بهره‌کشی از کارگران، به‌ویژه زنان و کودکان، در بیگارگاه‌هایی که به تولید محصولات مصرفی مصرف‌کنندگان کشورهای غربی و دیگر کشورهای برخوردار مشغولند، دست به اعتراض زده و خواهان انجام اقداماتی برای مقابله با این وضعیت شده‌اند، جنبشی که نام «جنبش ضد بیگارگاهی» بر آن گذاشته شده است. از جمله اقداماتی که مخالفین بیگارگاه‌ها خواهان انجام آن هستند می‌توان به تحریم خرید محصولات تولیدی، بستن بیگارگاه‌ها، ممنوع ساختن کار کودکان در این بنگاه‌ها، و اعمال استانداردهای کار اجباری در آن‌ها اشاره کرد.

نویسنده کتاب گریز از فقر، با بهره‌گیری از نظریه اقتصادی، استدلال می‌کند که بخش زیادی از اقدامات پیشنهادی اعضای جنبش ضد بیگارگاهی برای بهبود شرایط کار بیگارگاه‌ها در عمل موجب بدتر شدن وضعیت کارگرانی می‌شود که اعضای جنبش خواهان کمک به آن‌ها هستند. به ادعای نویسنده و برخلاف تصور اعضای جنبش ضد بیگارگاهی، در هیچ جای کتاب سود یا کارآیی اقتصادی به انسان‌ها ترجیح داده نشده است. هدف اصلی، بهبود رفاه شهروندان کشورهای در حال توسعه است، و در این کتاب تلاش شده تا بهترین روش‌های دستیابی به این هدف ارائه شود.

 خواندن کتاب گریز از فقر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 متخصصان اقتصادی و علاقه‌مندان به موضوعات مرتبط با جهانی شدن 

 بخشی از کتاب گریز از فقر

جنبش مبارزه با بیگارگاه‌ها، که هم‌اکنون شاهد آن هستیم، از سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، اما فعالیت آن در ابتدا محدود به اعتراضات جداگانه و اقدامات فردی بود. در نیمه دوم دهه ۱۹۹۰، این جنبش با پیوستن تعدادی از سازمان‌های ذی‌ربط به آن، که مبارزات پایداری را علیه بیگارگاه‌ها سازمان‌دهی می‌کردند، گسترش یافت. بیشتر این سازمان‌ها امروز نیز به فعالیت‌های ضدبیگارگاهی خود ادامه می‌دهند. جنبش مورد اشاره، شامل مجموعه‌ای از اشخاص نامی، سیاست‌مداران، اتحادیه‌های کارگری، فعالین دانشجویی، و اندیشمندان است. تعدادی از این افراد، عضو سازمان‌های مهم مبارزه با بیگارگاه‌ها هستند، در حالی‌که دیگران آزادانه درباره آن اظهار نظر می‌کنند، یا فقط به وجود بیگارگاه‌ها معترضند.

در میان سازمان‌هایی که در این جنبش حضور دارند تفاوت‌های زیادی، هم در زمینه تغییراتی که از آن پشتیبانی می‌کنند و هم چگونگی پیگیری این تغییرات، وجود دارد. با این‌حال، همه سازمان‌های مهم عضو جنبش در یک چیز مشترکند: همه آن‌ها بر این باورند که رقابت بازار آزاد در اقتصاد جهانی، دست‌کم به تنهایی، تنها راه برای بهبود زندگی کارگران بیگارگاه‌ها نیست. گروه‌های مورد اشاره، در این زمینه که فرایند رقابت بازار آزاد چگونه باید برای تغییر زندگی کارگران دگرگون شود، اختلاف دیدگاه دارند. عده‌ای از فعال شدن مصرف‌کنندگان به صورت تحریم محصولات بیگارگاه‌ها، یا تنظیم برنامه‌های خرید براساس وجدان مصرف‌کننده، جانبداری می‌کنند. تعدادی از گروه‌ها، خواهان تدوین و اجرای قوانینی هستند که حداقل دستمزدها، استانداردهای سلامت و ایمنی، و مقررات ساعات کار را اجباری می‌کند. برخی از گروه‌ها، فقط نگران کار کودکان هستند، در حالی‌که گروه‌های دیگر بیشتر بر آزادی تشکیل اتحادیه‌های کارگری تاکید می‌کنند.

در ادامه این 

دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
پیش‌‌رفتن با جمع: تجربه اقتصاد توده‌ای در آمریکای لاتین
آلبرت هیرشمن
اقتصاد در یک درس
هنری هازلیت
سرمایه‌دار علیه سرمایه‌داری
جورج سوروس
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
زمان و پول
راجر دبلیو گریسون
رهایی از نفرین منابع
روح‌الله کهن هوش‌نژاد
جامعه بازار؛ تفاسیر رقیب
آلبرت هیرشمن
دانشگاه تا بازار؛ شرحی بر اقتصاد موضوعات عمومی
راجر لروی میلر
نظریه بازی ها و کاربردهای اقتصادی
علی سوری
اقتصاد فقیر: بازاندیشی بنیادین در شیوه مبارزه با فقر جهانی
آبهیجیت بنرجی
سرمایه و ساختار آن
لودویگ لاخمان
نظریه‌ جهانی شدن
دیوید هلد
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
نگاهی با دوربین به اقتصاد ایران
احمد سیف
ثروت عمومی شهرها
داگ دتر
تجمل و سرمایه داری
ورنر سومبارت
بازار و دولت در ایران
آرنگ کشاورزیان
مبنای شایستگی فردی
استاندارد جهانی انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه
چرخش انگلیسی
اسکات نیوتون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۶۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان