دانلود و خرید کتاب هوش هیجانی براندن کوپر ترجمه پارسا بامشادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش هیجانی اثر براندن کوپر

کتاب هوش هیجانی

نویسنده:براندن کوپر
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۰از ۶۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوش هیجانی

کتاب هوش هیجانی نوشته براندن کوپر یک راهنمای جامع کسب مهارت‌های اجتماعی، بهبود روابط، افزایش هوش هیجانی و تسلط بر نفس است. 

پژوهش‌ها دربارهٔ هوش هیجانی از اواسط سدهٔ بیستم میلادی در جامعهٔ علمی روان‌شناسی آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. با این حال، از سال ۱۹۹۵ که دانیل گلمن کتاب خود با عنوان «هوش هیجانی» را منتشر کرد، این مفهوم در کانون توجه پژوهشگران حوزهٔ روان‌شناسی قرار گرفت و به مفهومی تحول‌آفرین تبدیل شد.

تا پیش از آن، تنها عاملی که برای سنجش توانایی‌های فردی مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گرفت، ضریب هوشی بود. هنگامی‌که مفهوم هوش هیجانی مطرح شد و رونق یافت، از آن پس معلوم شد که اندازه‌گیری ضریب هوشی شیوه‌ای ناکافی و محدود برای ارزیابی توانایی افراد و شانس موفقیت آنهاست. فضای بی‌رحم و سخت کار و شغل و تجارت بسیار متفاوت از محیط آرام و بی‌دغدغهٔ کلاس‌های درس است. اگر کسی می‌خواهد در جهان واقعی کار و تلاش کند، لازم است که نوع متفاوتی از هوش را به کارگیرد که با آن هوشی که در کلاس‌ها و کتاب‌خانه‌های دانشگاه مطرح است تفاوت دارد. دانش و توانمندی‌های شناختی فرد به‌تنهایی تضمین‌کنندهٔ موفقیت او در زندگی نیست. داشتن نمرات بالا به خودی خود به معنای کسب یک شغل پردرآمد یا کسب‌وکار پرسود نیست.

درباره کتاب هوش هیجانی

 براندن در این کتاب جنبه‌های مهم هوش هیجانی را واکاوی می‌کند و نشان می دهد که چگونه از هوش هیجانی برای رسیدن به موفقیت و کامیابی در زندگی خود استفاده کنید. او روش‌هایی عملی برای افزایش هوش هیجانی و در نهایت برای افزایش شانس موفقیت در زندگی در این کتاب پنج فصلی ارائه کرده است. 

 خواندن کتاب هوش هیجانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌‌مندان به کتاب‌های حوزه موفقیت و روان‌شناسی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب هوش هیجانی

هیجانات خود را برچسب‌گذاری (نام‌گذاری) و دسته‌بندی کنید. می‌دانم که شاید با این کار احساس کنید هیجانات شما مثل یک کتابخانه یا قفسه‌ای از کتاب‌ها می‌شوند. با این حال، برچسب‌گذاری یا دادن نام به هیجانات به شما در شناسایی و مدیریت آنها کمک می‌کند. هرگاه که احساس و هیجانی در درون شما شکل گرفت، بکوشید که به‌سرعت آن را شناسایی کنید. آیا ترس است یا ناامنی یا حسادت یا خشم یا سرخوشی یا اندوه یا تعجب یا ترکیبی از این هیجانات؟

همچنین عوامل به‌وجودآورندهٔ این هیجانات را نیز شناسایی کنید. برای مثال، ممکن است یک فرد خاص باعث برانگیختن حس حسادت در شما شود چرا که فکر می‌کنید او از شما موفق‌تر است. چه چیزی باعث بروز هیجانات خاصی در شما می‌شود؟ چه عواملی شما را عصبانی یا دلخور می‌کند؟ چه چیزی موجب شادی یا نارحتی شما می‌شود؟ منشأ هیجانات مثبت و مخرب در شما چیست؟ برچسب‌گذاری احساسات و شناسایی عوامل به‌وجودآورندهٔ آن‌ها باعث افزایش خودهشیاری هیجانی در شما می‌شود.

کاغذ و قلمی بردارید و احساسات و هیجاناتی که در همین لحظه تجربه می‌کنید را فهرست کنید. به دقت یادداشت کنید که درحال تجربهٔ چه هیجان یا احساسی هستید. در کنار این فهرست، علت و منشأ هر هیجان و احساس را نیز یادداشت کنید. یعنی چه چیزی باعث شد که این احساس یا هیجان در شما به وجود آید؟ اگر هیجان خود را تشخیص دهید، مدیریت آن برایتان آسان‌تر می‌شود.




راهنمای مردان برای شناخت زنان
جان گاتمن
غلبه بر عزت نفس پایین با CBT (درمان‌شناختی - رفتاری)
استفان پالمر
هنر برقراری ارتباط
جودی ایس
کمرویی، خجالت، جسارت و ابراز وجود، اضطراب اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی، در کودکان، نوجوانان و بالغین
سیداصغر ساداتیان
سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار
سیده سمانه (سیمین) سیدی
هوش هیجانی
دانیل گولمن
تاثیر؛ روانشناسی متقاعدسازی
رابرت بی سیالدینی
زندانیان باور
ماتیو مک کی
هنر و علم خودشناسی
پیتر هالینز
تاب آوری
انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو
تکنیک‌های برقراری ارتباط مؤثر؛ روش‌های کسب مهارت و اعتمادبه‌نفس
مریم افشاری
طرز فکر
کارل دوک
عزت نفس به زبان ساده
اکبر عباسی
انگیزه، حقایقی شگفت‌انگیز درباره ایجاد انگیزه (خلاصه کتاب)
دنیل پینک
تحلیل رفتار متقابل؛ به همراه متن کامل بازی‌ها
اسماعیل فصیح
چگونه نه بگوییم و در جواب بله بشنویم
ویلیام یوری
دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز
محمداسماعیل فلزی
همیشه بدانید که چه بگویید
پیتر دبلیو مورفی
روانشناسی اجتماعی به زبان آدمیزاد
دانیل ریچاردستون
غلبه بر اهمال کاری
دنیل والتر

نظرات کاربران

صبا بانو:)
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

این کتاب خیلی کوتاه و مختصر در مورد هوش هیجانی صحبت کرده بود. یه بخشیش به این پرداخته بود که چطور به شناخت بیشتری از خودمون دست پیدا کنیم. بعدش هم راه های دست پیدا کردن به هوش هیجانی بالا

- بیشتر
Tm
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

بدرد همه شاید نخوره اگه مدیریت احساسات خود و شناخت احساسات طرف مقابل براتون معضل ه و دنبال پیشرفتش هستید این کتاب را بخونید

amin salehi
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

این کتاب توضیح میده که تاثیرات هوش هیجانی چی هست و یکسری راه‌کار برای توسعه هوش هیجانی ارائه می‌ده. به افرادی که دوست دارن با آدم‌ها تعامل بهتری بیشتری داشته باشن، توصیه میکنم. این تعامل بهتر یکی از نتایج هوش هیجانی

- بیشتر
علیرضا
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

کتاب خوب و خلاصه ایه مبحث هوش هیجانی بسیار مهمه و این گتاب لرای شروع خوبه

بهار
۱۳۹۹/۰۴/۲۹

این کتاب بسیار مفیده و اطلاعات کاملی در مورد هوش هیجانی ارائه میدهد.

جودی اَبوت
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

این کتاب رو برای دوستانی که می خواهند سطح تعاملات اجتماعی شون ارتقا پیدا کنه پیشنهاد می کنم،همچنین بازآفرینی مفهوم خودشناسی در خلال توصیه هایی برای افزایش هوش هیجانی از دیگر نقاط قوت این اثره. پ.ن : فصل سوم و چهارم

- بیشتر
sab
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

کتاب خوبی بود و روش هایی برای افزایش هوش هیجانی گفت که به نظرم بدرد بخوره. میشه خلاصه کتابو تو یک کلمه جا داد : درک اما یه انتقاد دارم اینکه کتاب هربار میگه هوش هیجانی برخلاف ضریب هوشی اکتسابیه،

- بیشتر
حاج امیر
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

کتاب خیلی خوبیه، از اهمیت EQ نسبت به IQ میگه و شما با خوندنش متوجه میشید به چی ویژگی از خودتون باید بیشتر توجه کنید. ترجمه اش میتونست بهتر باشه....

Higgs
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

کتاب مختصر و مفیده. برا کسایی که جوینده ی روابط قوی ، پیشرفت در زمینه ی تحصیل و کار و کیفیت در زندگی هستند، پیشنهاد میکنم.

◕‿◕
۱۴۰۰/۰۲/۱۸

(۳۵ مفید و جالب بود👌🏻

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰۷)
آن‌ها دریافتند کودکانی که خشنودی خود را به‌خاطر دریافت جایزه‌های بزرگ‌تر به تأخیر انداختند، یعنی به جای خوردن یک مارشمالو صبر کردند و دو مارشمالو به دست آوردند، در دبیرستان نمره‌های بالاتری گرفته بودند، کمتر به حقوق دیگران تجاوز کرده بودند، کمتر به اضافه وزن دچار شده بودند و توانایی بهتری در مدیریت استرس داشتند. این پژوهش به‌عنوان پژوهشی تحول‌آفرین و شالوده‌شکن در زمینهٔ خشنودی شناخته شد، زیرا پژوهشگران ۴۰ سال پس از انجام آزمایش اول، زندگی کودکان را مورد بررسی قرار دادند و با شواهد کافی نشان دادند کودکانی که به‌خاطر رسیدن به پاداش‌های بیشتر، خشنودی لحظه‌ای خود را به تأخیر انداختند در همهٔ جنبه‌های زندگی خود به موفقیت‌های بیشتری رسیده بودند. این آزمایش بدون هیچ تردیدی اثبات کرد که به تأخیر انداختن خشنودی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای کسب موفقیت در زندگی است.
بهار
فکر می‌کنید اگر ما در موقع تصمیم‌گیری، تأثیر تصمیمات خود را برای سه تا پنج سال آینده درنظر می‌گرفتیم، چه تفاوتی در زندگی ما ایجاد می‌شد؟ اگر ما به این تغییر ذهنیت برسیم که می‌توانیم با نگاه به آیندهٔ بهتر در چند سال آینده، خشنودی امروز را به تأخیر بیندازیم آنگاه زندگی‌مان می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
بهار
از آنچه دربارهٔ هیجانات خود می‌دانید استفاده کنید هیجانات داده‌ها و اطلاعات مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند مسائل را با نگاه روشن‌تر و عینی‌تر ببینید و ارزیابی کنید. هیجانات خود را سرکوب نکنید و نادیده نگیرید، با آنها مبارزه نکنید و در آنها غرق نشوید. در عوض، کتابخانهٔ ارزشمندی از تجربیاتی که درمورد هیجانات خود دارید به وجود آورید و از آن بهره‌برداری کنید. هدف از رسیدن به هشیاری هیجانی این است که توجه خود را معطوف این هیجانات کرده و آنها را برای رسیدن به نتایج دلخواه به کارگیریم.
بهار
موفقیت و به تأخیر انداختن خشنودی موفقیت معمولاً حاصل انتخاب بین این دو گزینه است: تحمل رنج و ناراحتی ناشی از نظم و انضباط یا انتخاب لذت و راحتی ناشی از بی‌خیالی و حواس‌پرتی. به تأخیر انداختن خشنودی دقیقاً به معنای انتخاب گزینهٔ اول است. آیا شما ترجیح می‌دهد با دوستان خود به تماشای فیلم در سینما بروید یا اینکه در خانه بنشینید و درس بخوانید تا نمره‌های عالی بگیرید؟
بهار
(یادآوری می‌کنم که ما همیشه در پی خشنودی و لذت آنی هستیم)
محمد امین
داشتن نمرات بالا به خودی خود به معنای کسب یک شغل پردرآمد یا کسب‌وکار پرسود نیست.
صبا بانو:)
فرد دارای ضریب هوشی بالا در بهترین حالت، شغلی را پیدا خواهد کرد یا کسب و کاری را آغاز خواهد کرد؛ ولی برای رسیدن به موفقیت به چیزی بیشتر از ضریب هوشی نیاز دارد.
صبا بانو:)
به جای آنکه در برابر شرایط و اتفاقات، با بی‌فکری و عجله واکنش نشان دهیم، باید درنگ کنیم و قبل از هرگونه پاسخی بیندیشیم. برای آنکه به نتیجهٔ بهتری برسیم یا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم، لازم است که با اندیشه و دقت پاسخ دهیم نه اینکه به صورت تکانشی و شتاب‌زده واکنش نشان دهیم.
بهار
- ما اغلب به جای آنکه فعالانه حرف طرف مقابل را گوش دهیم تا آن را درک کنیم، وقت خود را صرف این می‌کنیم که چگونه به او پاسخ دهیم. هدف شما از شنیدن نباید پاسخ دادن باشد بلکه باید فهمیدن و درک کردن سخنان گوینده باشد.
Higgs
- با نگاه کردن به نحوهٔ راه رفتن افراد می‌توانید به احساسات آنها پی ببرید. کسی‌که هنگام راه رفتن وقار و متانت کمتری از خود نشان می‌دهد احتمالاً آزرده‌خاطر، مضطرب، درمانده یا افسرده است. کسی‌که با گام‌های آهسته‌تر و با آرامش بیشتری راه می‌رود احساسات مثبتی دارد. دقت کنید که چگونه یک فرد بااعتماد به‌نفس، شاد و هدفمند با چابکی و سبکی راه می‌رود.
Higgs

حجم

۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۹۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان