دانلود و خرید کتاب قدرت هوش کلامی تونی بوزان ترجمه مهین خالصی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت هوش کلامی اثر تونی  بوزان

کتاب قدرت هوش کلامی

نویسنده:تونی بوزان
انتشارات:نشر میم
امتیاز:
۳.۹از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قدرت هوش کلامی

کتاب قدرت هوش کلامی نوشته‌ی تونی بوزان حاوی روش‌هایی خارق‌العاده برای بهبود حافظه و فهم ما است. او در این کتاب نشان می‌دهد که چه طور می‌توانیم دامنه‌ی دانش لغوی، خلاقیت و حافظه‌ی خودمان را بالا ببریم و با استفاده از جدول‌های ذهنی، قدرت کلام قوی‌تری داشته باشیم.

درباره کتاب قدرت هوش کلامی

وقتی هوش کلامی خود را تقویت می‌کنیم، خود به خود تخیل‌ و توانایی‌مان برای ایجاد روابط جدید و خلق تصاویر چند حسی ، تقویت می‌شود و گاهی حتی برعکس، بنابراین باید از تخیل‌مان استفاده کنیم. هنگام صحبت کردن با کسی، هنگام نوشتن چیزی، یا هنگام سخنرانی، درمورد چیزی که می‌خواهیم بگوییم، باید فکر کنیم و بر روی تصور آنچه که می‌خواهیم بگوییم، تمرکز کنیم. در اوایل قرن بیستم، روان‌شناسان پی بردند که بین مقدار و قدرت واژگان با موفقیت شخصی، ارتباط مستقیمی وجود دارد، یعنی، هر چه کلمات و هوش کلامی ما بهتر و بیشتر باشد، در کار، زندگی اجتماعی، زندگی شخصی‌ و تحصیل‌مان موفق‌تر خواهیم بود و با اطمینان بیشتری پیش می‌رویم. کلمات بسیار قدرت‌ممند هستند. کسانی که بتوانند قدرت کلمه‌هایشان را کنترل کنند‎، دارای قدرت متقاعد کردن، الهام‌ بخش بودن و تحت تأثیر قرار دادن هستند. بنابراین عجیب نیست که اگر بگوییم واژه‌ها و قدرت‌شان یکی از اصلی‌ترین عوامل «انقلاب علمی» در قرن بیست و یکم بوده‌‌اند. هوش خلاق ما نیازمند توانایی ما در استفاده از تخیل‌ است تا بتواند تصاویر چند حسی در ذهن به وجود آورد، روابط جدید ایجاد کند و تمام این کارها را با سرعت انجام دهد. شوخی کردن هم بخش اصلی از خلاقیت را شامل می‌شود. آدم‌های شوخ‌ طبع در دنیا ثابت کرده‌اند که ترکیبی از تخیل و روابط، می‌تواند هر کسی را جذب خودش کند.

درباره این قدرت ذهن بشر می‌توانیم در کتاب قدرت هوش کلامی نوشته تونی بوزان بخوانیم. این قدرت را می‌توان با اندازه‌گیری مقدار دانش لغوی ما و به کمک میزان توانایی‌مان در درک ارتباط میان واژه‌ها اندازه گرفت. این کتاب می‌تواند ما را به یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهای زندگی‌مان ببرد، در این سفرمی‌توانیم قدرت تخیل خودمان را با مفاهیم و ایده‌های تازه تقویت کنیم و درمورد مغز شگفت‌انگیزمان و چگونگی به‌کارگیری آن بیشتر یاد بگیریم. ساختار اساسی قدرت کلام این قدرت را به ما می‌دهد که با یک حرکت، دامنه‌ی دانش لغوی فعلی خودمان را تا هزاران واژه افزایش دهیم. در این کتاب که یاد می‌گیریم که چگونه با استفاده از بدنمان به‌طور مؤثر با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

چرا باید کتاب قدرت هوش کلامی را مطالعه کنیم؟

این کتاب به ما کمک می‌کند درباره آنچه درون ذهنمان می‌گذرد اطلاعاتی کسب کنیم و از این طریق می‌توانیم درکمان را از واژه‌ها بالا ببریم. در این کتاب به قدرت واقعی کلمات پی می‌بریم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب برای کسانی که دوست دارند از کاربردهای مغزشان بیشتر بدانند و مایلند دانش لغوی خود را افزایش دهند کتابی مناسب است.

درباره تونی بوزان

تونی بوزان در میدل‌سکس انگلیس به دنیا آمد. او متولد سال 1942، نویسنده و مشاور آموزشی است. او یکی از بنیان‌گذاران تکنیک‌های نقشه برداری ذهنی است. او این تکنیک‌ها را از آلبرت انیشتین و لئوناردو داوینچی الهام گرفته و توسعه داده است. او دانش‌آموخته از دبیرستان کیتسیلانو ونکوور کانادا هست. او در رشته‌های روان‌شناسی، زبان انگلیسی و ریاضیات و علوم تحصیل کرده است. او اولین بار در سال 1970 مفهومی را تحت عنوان نقشه‌ی ذهن ارائه کرد. او برای حمایت و توسعه‌ی این مفهوم نرم افزاری را برای حمایت از نقشه‌برداری ذهنی به اسم iMind Map در سال 2006 عرضه کرد.او نقشه ذهنی را در سال ۱۹۷۰ ابداع کردند. به اعتقاد او ترسیم نقشه‌ی ذهنی می‌تواند توانایی انسان را برای یادگیری افزایش دهد.

بسیاری از نظریات و افکار او در را در پنج کتاب جمع شده است. تونی بوزان نویسنده‌ای فعال و محبوب است. بیشتر کتاب‌های او در حوزه‌ی روان‌شناسی، توسعه‌ی مهارت‌های فردی و خودشناسی است. او بیش از 100 جلد کتاب منتشر کرده و یا همکاری در تألیف داشته که به ۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه و چاپ شده‌است. از آثار تونی بوزان در ایران می‌توان به کتاب‌های «قدرت هوش کلامی»، «نقشه‌های ذهنی ویژه‌ی محل کار»، «قدرت پذیرش تغییرات» و «قدرت هوش کلامی» اشاره کرد.

فهرست کتاب

1. سخت آغازین

2. بازی با کلمات کودکانه

3. قدرت کلام 1

4. قدرت کلام 2

5. کلام مغزی

6. کلام بدن

7. خودتان را معرفی کنید

8. مطالعه کنید

9. قدرت برقراری ارتباط

10. به کلام آخر

بخش‌هایی از کتاب

هر شغل و حرفه‌ای، واژگان و اصطلاحات خاص خودش را دارد. فراموش نکنید که هوش کلامی ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در کار دارد. موفق‌ترین افراد، در رشته‌های تخصصی خودشان، واژگانی دارند که بیش از ده درصد مربوط به همان رشته است. به‌تدریج فهرستی از کلماتی تهیه کنید که خاص حرفه خودتان است و مطمئن شوید که هدف‌تان رسیدن به آن حداکثر ده درصدی است. یک راه برای آماده کردن ذهن برای این مهارت واژگانی، اين است که وانمود کنید قبلا به این حداکثر ده درصدی رسیده‌اید. نقش بازی کنید. به‌ ویژه با استفاده از نوع واژگانی که توسط افرادی به کار برده می‌شود که در رشته شما موفق هستند. اگر پشتکار نشان دهید، به زودی نیازی به نقش بازی کردن نخواهید داشت، بلکه آن‌ها جزو زندگی‌تان خواهند شد!

نظرات کاربران

Meme of meme
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

ضروریییییییههههه

zahra
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

یکم خسته کننده بود ولی بد نبود

کاربر 3276789
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

نوشتین ۱۴ولی ۲۴کم میکنین؟؟؟!!!

سیما خان احمدی
۱۳۹۸/۰۵/۰۹

باسلام من کتاب قدرت هوش اجتماعی رو دانلود کردم نه کلامی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۲)
« قلم قوی‌تر از شمشیر است ». فقط به شرط آن که مغزی که در پشت آن قرار گرفته است، بداند چطور کلمات را به‌کار ببرد! تونی بوزان
مادربزرگ علی💝
اگر شما اشتباه نکنید، بدین معنی است که تلاش نکرده‌اید. اگر تلاش نکنید، هرگز یاد نخواهید گرفت.
محمد امین
دائماً گوش‌به‌زنگ کلماتی باشید که معنی آن‌ها را نمی‌دانید. همچنین کلماتی که کاملاً جدید هستند. برای بسیاری از بزرگسالان، روبه‌رو شدن با این واقعیت که « نمی‌دانند »، ناراحت‌کننده است. در نتیجه مایلند سعی کنند از چنین موقعیت‌هایی فرار کنند. اگر لحظه‌ای به این « فرمول رفتاری » دقت کنید، مشاهده خواهید کرد که فرمول شومی است! اگر شما در سایهٔ امنیت جاهایی که کاملاً برای شما شناخته‌شده هستند جا خوش کنید و همیشه از حیطه‌ای که نمی‌شناسید دوری کنید، اصلاً چیزی یاد نخواهید گرفت! کودک کاملاً برعکس است. چرا؟ زیرا بچه عاشقِ ندانستن است! ندانستن، فرصت‌های بی‌شماری برای یادگیری چیزهای تازه، نو و هیجان‌انگیز فراهم می‌کند. بچه، کاملاً ناآگاه و نادان است
شاهین
حافظهٔ خود را هوشیار نگه دارید و نگذارید به طرز فجیعی افت کند. اولین بخش این فرمول تکرار است. شما باید چیزی را حداقل پنج بار تکرار کنید تا در حافظهٔ درازمدت‌تان جایگیر شود. دومین بخش، زمان‌بندی و فاصله‌گذاری آن پنج بار تکرار است. تکرارها یا مرورهای شما، بایستی بر اساس فرمول‌های زیر زمان‌بندی شوند: - اولین تکرار، بعد از یک ساعت - دومین تکرار، بعد از یک روز - سومین تکرار، بعد از یک هفته - چهارمین تکرار، بعد از یک ماه - پنجمین تکرار، بعد از شش ماه
☆...○●arty🎓☆
ما حالا می‌دانیم که اشتباهات، مانع یادگیری نیستند. اشتباهات جاده‌های طلایی برای یادگیری هستند.
شاهین
« ما با کلمات بر مردم فرمانروایی می‌کنیم ». ناپلئون
☆...○●arty🎓☆
« قلم قوی‌تر از شمشیر است ». فقط به شرط آن که مغزی که در پشت آن قرار گرفته است، بداند چطور کلمات را به‌کار ببرد!
Ali
شوخی هم بخش عمده‌ای از خلاقیت را در بر می‌گیرد. دنیا با آدم‌های شوخ‌طبعش ثابت کرده است که ترکیبی از تخیل و روابط و کلمات جدید و بامزه، هر کسی را مجذوب خود می‌کند. دفعهٔ بعد که در حضور افراد شوخ‌طبع هستید، هوش کلامی‌شان را تجزیه و تحلیل کنید. درخواهید یافت که هوش کلامی چنین افرادی بی‌نهایت بالاست، هوش خلاق آن‌ها هم همین طور است! از آن‌ها تقلید کنید!
☆...○●arty🎓☆
وقتی که شما هوش کلامی خود را در صحبت کردن نشان می‌دهید، فقط یک بخش در کار نیست، بلکه سه بخش در این رابطه وجود دارد: ۱ ـ کلمات شما و محتوای آن‌ها ۲ ـ صدای شما و قدرت و لحن آن ۳ ـ بدن شما و زبان آن هوش کلامی وقتی به‌طور کامل جلوه‌گر می‌شود که این سه عامل با هماهنگی کامل کار کنند و کاملاً همخوانی داشته باشند. اگر همخوانی نداشته باشند، هوش کلامی واقعاً از هم پاشیده و ضعیف می‌شود.
☆...○●arty🎓☆
« زبان، لباس افکار است! » ساموئل جانسون
☆...○●arty🎓☆

حجم

۴۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۴۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۵۰۰
تومان