دانلود و خرید کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها دنیس تریو ترجمه مهسا خراسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها اثر دنیس تریو

کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها

معرفی کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها

کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها نوشته دنیس تریو با ترجمه مهسا خراسانی منتشر شده است. این کتاب داستان بیلودو پستچی تنهایی است که برای فرار از خلوت و یکنواختی زندگی روزمره، برخی نامه ها را می‌خواند و این گونه است که به نامه‌های سیگولین می‌رسد. سیگولین با گستون مکاتبه مداوم دارد، اما نامه‌های آن ها تنها سه خط است. آن دو برای یکدیگر هایکو می‌نویسند. سادگی و ظرافت نامه‌های آن‌ها بیلودو را تحت تاثیر عمیقی قرار می‌دهد و به تدریج عاشق سیگولین می‌شود. تا جایی که این احساس عمیق او را مجبور می‌کند تا در نبود گستون به جای او، به نامه نگاری با سیگولین ادامه دهد.

خواندن کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب زندگی شگفت‌انگیز یک پست‌چی تنها

بیلودو معمولاً ناهارش را در مَدِلینو می‌خورد، رستورانی که به فاصلهٔ نسبتاً نزدیکی از انبار پست‌خانه قرار داشت و بعد از صرف دسر، از سرِ دلخوشی و علاقهٔ شخصی مدت کوتاهی به خطاطی یا هنر خوش‌نویسی مشغول می‌شد. دفترچه و قلم‌هایش را بیرون می‌آورد، پشت پیشخان می‌نشست و چند کلمه‌ای را از روی روزنامه یا منوی غذا رونویسی می‌کرد. غرق می‌شد در رقصِ موزون قلم بر کاغذ، در والس چشم‌نواز حروف ایتالیک، چرخشی رو به بالا، کرنشی رو به پایین، در انحنای خوش‌تراش حروف کهن لاتین و نیز شکل صلیب‌گونهٔ حروف گوتیک. خودش را یکی از راهب‌های بلندمرتبهٔ قرون وسطی تصور می‌کرد؛ راهبِ کاتبی که مرکب، جوهر جانش است و نور چشم و توان انگشتانش را در این راه فدا می‌کند تا روحش شعله‌ور بماند. همکارانش در انبار از کارهای او سر در نمی‌آوردند. با سروصدا وارد مدلینو می‌شدند، تلاش‌های او را برای خوش‌نویسی مسخره می‌کردند و خطش را ناخوانا می‌نامیدند. بیلودو از آن‌ها نمی‌رنجید، چون دوستانش بودند و تنها گناهشان، بلاهتشان بود. فقط آن‌هایی که مثل خودش مطلع و لبریز از اشتیاق بودند، می‌توانستند از زیبایی لطیف انحنای قلم یا از تناسب بی‌نقص خطی زیبا غرق لذت شوند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

طرح کلی داستان جالب بود و با تم و پایانی بسیار شبیه "مستأجر" رولان توپور با این تفاوت که اینجا منطق این پایان بیان می شه و بجای ترسناک بودن پذیرفتنی از کار در میاد فقط بخش زیادی ش به شعر

- بیشتر
کاربر ۲۵۸۹۰۶۵
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

جالب بود با یه پایان غیر منتظره در کل تم داستان رو دوست داشتم

زينب
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

کتاب خیلی خوبه به خصوص پایانش که خیلی آدم و شوکه میکنه...

محبوبه غلامی
۱۳۹۹/۱۱/۲۱

خوب نبود .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
بیلودو که مثل بادنما مدام بین بیم و امید به این‌طرف و آن‌طرف متمایل می‌شد، فقط از یک چیز مطمئن بود: هیچ چیز سخت‌تر از انتظار کشیدن نیست، آن هم وقتی از عاقبت کار بی‌اطلاعی.
rozita sedaghat
دست‌خط هر فرد بازتابی از روح اوست
nina61
نامه‌های واقعی که آدم‌های واقعی نوشته‌اند، همان کسانی که عمل فیزیکی نوشتن با دست و انتظار شوق‌برانگیز و وهم‌آلود دریافت پاسخ را به سردی چندش‌آور صفحه‌کلید کامپیوتر و سرعت برق‌آسای اینترنت ترجیح می‌دهند. آن‌هایی که عامدانه و از روی قصد، نوشتن را انتخاب می‌کنند؛ به عنوان یک اصل به آن پای‌بندند، این کار را
محبوبه غلامی
پس این‌طور از دنیا می‌رویم، در یک تصادف، بدون ایجاد هیچ تغییر یا به جا گذاشتن اثری، مثل پرستویی که با سرعت بر پهنهٔ آسمان پرواز می‌کند و به همان سرعت هم فراموش می‌شویم، مانند سنجابی که به اشتباه حین عبور از جاده‌ای، زیرِ ماشین می‌رود. بله، این‌طور است.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
نامه‌های دیگران جذابیت دیگری دارد. نامه‌های واقعی که آدم‌های واقعی نوشته‌اند، همان کسانی که عمل فیزیکی نوشتن با دست و انتظار شوق‌برانگیز و وهم‌آلود دریافت پاسخ را به سردی چندش‌آور صفحه‌کلید کامپیوتر و سرعت برق‌آسای اینترنت ترجیح می‌دهند.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
شب‌ها کارهای جالب‌تری داشت که انجام دهد. در حقیقت شب‌ها در آپارتمانش به شدت مشغله داشت. بعد از تماشای تلویزیون و شست‌وشوی ظرف‌ها، در را قفل می‌کرد و به کار غیرقانونی‌اش مشغول می‌شد.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
هیچ‌چیز برایش به اندازهٔ فرار و بیرون رفتن از اداره لذت‌بخش نبود و البته تنفس هوای تازه و مزمزه کردن طعم یک روز جدید حین پیاده‌روی در ساعات صبحگاهی، بدون آن که کسی به او امرونهی کند.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱

حجم

۱۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان