دانلود و خرید کتاب ارغنون سوم پ. د. اوسپنسکی ترجمه محمدتقی بهرامی حرّان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارغنون سوم اثر پ. د. اوسپنسکی

کتاب ارغنون سوم

معرفی کتاب ارغنون سوم

کتاب ارغنون سوم، کتابی نوشته‌ی پ. د. اوسپنسکی، فیلسوف معاصر روسی است. کتاب ارغنون سوم، سومین قانون اندیشه؛ کلیدی برای حل اسرار جهان هستی را با ترجمه‌ی محمدتقی بهرامی حرّان در دست دارید.

درباره‌ی کتاب ارغنون سوم

کتاب ارغنون سوم، کتابی است که طرز تفکر شما را بهم می‌ریزد. نام دیگری که برای این کتاب انتخاب کرده‌اند، سومین قانون اندیشه؛ کلیدی برای حل اسرار جهان هستی است. در همان ابتدای کتاب اوسپنسکی از شما می‌خواهد که به آنچه که می‌دانیم یا حداقل فکر می‌کنیم می‌دانیم، بهای چندانی ندهیم. زیرا ما فقط سایه‌های آن‌ها را می‌شناسیم. تقسیم‌بندی که در ذهن ما بر اساس زمان و مکان صورت می‌گیرد، صرفا محدود به ذهن ما است. در حالی‌که اگر میان اشیا و اجسام نوعی تقسیم‌بندی وجود داشته باشد، با آن تقسیم‌بندی که در ذهن ما وجود دارد، متفاوت است. یا به عبارت بهتر، اصلا نمی‌تواند چیزی باشد که در ذهن ما است.

کتاب ارغنون سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از دوست‌داران مطالعات فلسفی هستید، خواندن کتاب ارغنون سوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی پ. د. اوسپنسکی

پیوتر. دمیانوویچ. اوسپنسکی، فیلسوف روسی، ۴ مارس ۱۸۷۸ در مسکو متولد شد. در شانزده‌سالگی به دلیل نقاشی که روی دیوار مدرسه کشیده بود و بازرسان می‌توانستند آن را ببینند، از مدرسه اخراج شد و بعد از آن به تنهایی تحصیلاتش را ادامه داد. پیش از جنگ جهانی اول، در جستجوی معجزه‌آسا به خاورزمین سفر کرد، اما اندکی پس از شروع جنگ بزرگ جهانی به مسکو بازگشت. در آنجا با گورجیف ملاقات کرد و او را که مرتاض فقیر و ناشناخته‌ای بود، به شهرت رساند. پ. د. اوسپنسکی در کتاب در جستجوی معجزه‌آسا، چیزهایی است که در آن سال‌ها از گورجیف آموخته است، بازگویی کرده. کتاب‌های دیگر اوسپنسکی، ارغنون سوم، الگوی تازه‌ای از عالم و راه چهارم است. او یک داستان به اسم زندگی غریب ایوان اوسکین هم نوشت. 

اوسپنسکی ۲ اکتبر ۱۹۴۷ در انگلستان درگذشت.

بخشی از کتاب ارغنون سوم

باید به خاطر داشته باشیم که این تقسیم‌بندیها فقط در ما، در ادراک ما از اشیاء و نه در خود اشیاء وجود دارند. ما نباید فراموش کنیم که نه نسبت متقابل حقیقی اشیاء و نه اشیاء واقعی هیچ یک را نمی‌شناسیم. تمام آنچه می‌شناسیم اشباح آنها، سایه‌های آنهاست و نمی‌دانیم میان آنها واقعآ چه نسبتی وجود دارد. در عین حال، با یقین کامل می‌دانیم که تقسیم‌بندی ما از اشیاء برحسب زمان و مکان با تقسیم اشیاء فی‌نفسه در صورتی‌که آنها را مستقل از ادراک خودمان از آنها در نظر بگیریم، به هیچ وجه انطباق ندارد و همچنین با یقین کامل می‌دانیم که اگر میان اشیاء فی‌نفسه نوعی تقسیم‌بندی وجود داشته باشد، به هیچ صورتی نمی‌تواند تقسیم‌بندی برحسب زمان و مکان، به مفهومی که ما معمولا از این واژه‌ها داریم، باشد؛ زیرا چنین تقسیم‌بندیای لازمه اشیاء نیست بلکه فقط لازمه ادراک ما از اشیاء است که از طریق اندامهای حسی حاصل می‌شود. به علاوه، نمی‌دانیم که آیا امکان دارد آن تقسیماتی که ما می‌فهمیم، یعنی تقسیم بر حسب مکان و زمان را وقتی که اشیاء نه از دیدگاه بشری و نه با چشمان بشری نگریسته نمی‌شوند، تمیز داد. به عبارت دیگر، آیا برای ارگانیسمی که طور دیگری ساخته شده، جهان ما تصویر کاملا متفاوتی عرضه نخواهد کرد؟

ما نمی‌توانیم اشیاء را خارج از مقولات مکان و زمان مجسم کنیم، بلکه همواره آنها را خارج از زمان و مکان در اندیشه می‌آوریم.

نظرات کاربران

morindok
۱۳۹۹/۰۳/۱۸

این کتاب به شما درکی متفاوت از زمان رو ارائه میده! به نوعی ما با یک اکنون ابدی مواجه هستیم و آنچه به عنوان زمان و تغییرات درک میکنیم فقط ادراکاتی ناقص از یک بعد اصلی هستند! یعنی اگر حواس

- بیشتر
علیرضا
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

کتاب بسیار خاصی است. هر چقدر قبلا بیشتر درگیر مسائل فلسفی بوده باشید بیشتر به عمقش راه پیدا می کنید. اینکه طاقچه اون رو در دسته ی فلسفه مدرن گذاشته دقیقا یک اشتباهه!

میلاد پرنیانی
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

این کتاب بیشتر از آنکه علمی باشد متافیزیکی است؛ شبیه کتاب جهان هولوگرافیک و یا صفر. با این وجود به شدت ذهن را درگیر می‌کند و به فعالیت وامی‌دارد تا بلکه از بعد چهارم رازگشایی کند

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
عقل نمی‌تواند بر احساس پیروز شود چون احساس را فقط احساس می‌تواند مغلوب کند.
میلاد پرنیانی
«چون کودکان خردسال باشید...» و «خوشا به حال پاکدلان...»
میلاد پرنیانی
ریمان، ریاضیدان معروف، متوجه شد که در ابعاد عالی‌تر، زمان به طریقی به صورت مکان در می‌آید؛
میلاد پرنیانی
زبان المثنای دقیق عقل است.
میلاد پرنیانی
غزالی، فیلسوف ایرانی می‌گوید: «عالی‌ترین وظیفه روح انسان درک حقیقت است.»
میلاد پرنیانی
کیست که بتواند آب گل‌آلود را صاف کند؟ اما اگر آب را بگذاری بیحرکت بماند، خودش کم‌کم صاف و روشن می‌شود. کیست که بتواند به آرامش مطلق دست یابد؟ اما بگذار زمان بگذرد تا حالتِ آرامش کم‌کم پدید آید...
میلاد پرنیانی
فقط غیر واقعی، عادی است.
میلاد پرنیانی
طبیعت، پس از آگاه و نیمه آگاه بودن به صورت حوزه‌های کانی، گیاهی و جانوری در زمانی بسیار دراز به آخرین حدّ تکامل عظیم خود به صورت انسان در می‌آید، و از خود می‌پرسد: من چه هستم؟
میلاد پرنیانی
جانوران دو بعد را می‌بینند. بعد سوم را دائمآ حس می‌کنند اما آن را نمی‌بینند. آن را به صورت چیزی گذرا حس می‌کنند به همان‌گونه که ما زمان را حس می‌کنیم.
میلاد پرنیانی
وقتی از یک خردمند بزرگ هندی خواستند برهمن را وصف کند، فقط سکوت کرد ـ و این پاسخ او بود.
میلاد پرنیانی

حجم

۶۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۶۵۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان