دانلود و خرید کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت بیونگ چول هان ترجمه آراز بارسقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت اثر بیونگ چول هان

کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت

معرفی کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت

کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت، اثری از بیونگ چول هان اندیشمند و منتقد کره‌ای آلمانی است که به موضوع آزادی و غلبه تکنولوژی بر کنترل سوژه‌ها می‌پردازد. 

درباره‌ی کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت

روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت، کتابی درباره‌ی فلسفه سیاست است. بیونگ چول هان در کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت ابتدا به سنجش اجمالی اندیشه‌های انتقادی معاصر می‌پردازد. او در کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت تلاش می‌کند نشان دهد قدرت، اکنون در قالب رژیم نئولیبرال ظهور و بروز یافته است. او برای مخاطبان نمایان می‌کند که این قدرت با چه فناوری‌هایی به دستکاری و کنترل سوژه‌ها می‌پردازد. به نظر می‌رسد که سوژه‌ها در عصر روان‌‌سیاست دیجیتال تصور می‌کنند در محیطی دموکراتیک به سر می‌برند در صورتی که این دموکراتیک‌سازی جعلی و صوری صرفا ابزاری برای مشاهده و کنترل دائمی سوژه‌هاست.

 اهمیت کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت به دلیل رویارویی انتقادی بیونگ چول هان با تکنولوژی‌های دیجیتالی امروزی است که بخشی از تجربه ‌زیسته همه ما شده‌اند.

کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مباحث فلسفه‌ی سیاسی از خواندن کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب روان‌سیاست؛ نئولیبرالیسم و تکنولوژی‌های جدید قدرت

از لحاظ فنی، آزادی به معنای متضاد اجبار و الزام است. آزاد بودن یعنی آزاد بودن از الزام. ولی حالا خود آزادی، که متضاد الزام فرض می‌شود، اجبار تولید می‌کند. اختلالات روانی‌ای همچون افسردگی و فرسودگی روانی در اثر کار نشان‌دهندهٔ بحران عمیق آزادی هستند. آن‌ها نشانه‌های آسیب‌شناسانه‌ای هستند از اینکه آزادی اکنون در حال تغییر جهت دادن به اشکال چندگانهٔ اجبار است.

هرچند سوژه کامیاب خود را آزاد فرض می‌کند، درحقیقت بَرده است. تا آنجایی هم که از روی میل و بدون ارباب از خودش بیگاری می‌کشد، بنده‌ای مطلق است. اربابی در کار نیست که سوژه کامیاب را به کار وادارد، اما با وجود آن، در حال مطلق کردنِ کار و زندگی عریان است. کار و زندگی عریان دو روی یک سکه هستند. تندرستی ایدئالِ زندگی عریان را بازمی‌نماید. امروز بندهٔ نئولیبرال فاقد سیادت -درواقع آزادیِ- اربابی است که به تعبیر دیالکتیک هگل هیچ کاری نمی‌کند و لذت صرف می‌برد. برای هگل سیادت ارباب حاصل فائق آمدن او بر زندگی عریان و به جان خریدن خطر مرگ در این فرایند است. چنین افراطی -زندگی و لذت بی‌حدوحصر- برای بنده‌ای که فقط نگران زندگی عریان است بیگانه است. ولی بر خلاف آنچه هگل فرض گرفته است، کار کردن بنده را آزاد نمی‌کند. بنده برده کار می‌ماند. حالا بنده ارباب را هم مجبور به کار می‌کند. دیالکتیک امروز ارباب و بنده یعنی تمامیت‌بخشی به کار.

نظرات کاربران

hossein
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

جا داره بار ها این کتاب خونده بشه گرچه بنظرم دست راستی ها چندان این کتاب رو نمیپسندن شاید بشه گفت نقدی بر نئو لیبرالیسم در کل همین که این کتاب ترجمه داره جای شکر داره پس قدر بدونیم و

- بیشتر
غریب اما قریب
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

به سبک فکری کتاب"زیست سیاست" اثر میشل فوکو نزدیک است و مجموعه 'تاملات نابهنگام' اسمی درخور این دسته کتب است چرا که انسان امروز به نوعی درنگ و تأمل در عصری که شتاب برای بیشتر داشتن (داشتن هر چیزی نه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
این عصر عصر ارزش-افزودهٔ صنعتی و فعال است. یعنی دوران خلق ارزش جدیدی که واقعی باشد به سر آمده است. درواقع تحت لوای سرمایه‌داری مالی دوران ما، ارزش از ریشه در حال نابود شدن است، در حال ریشه‌کن شدن است. رژیم نئولیبرال در راه افتتاح عصر مصرف بی‌رویه است. امروزه خودِ روان استثمار می‌شود. ازاین‌رو بیماری‌های روانی همچون افسردگی و فرسودگی ذهنی دوران ما را تعریف می‌کنند.
hossein
مارکس هم آزادی را برحسب رابطه‌ای موفق با دیگران تعریف می‌کند: «فقط در اجتماع [با دیگران است که هر] فرد وسایلی برای پرورش استعدادهایش در هر راستایی را [دارد]؛ از این رو، فقط در اجتماع است که آزادی شخصی ممکن می‌شود.»
hossein
زندگی‌ای که تماما از عواطف مثبت و حس «جاری بودن» تشکیل شده باشد، به هیچ وجه انسانی نیست
hossein
هرگاه قدرت اصلا به چشم نیاید، بدون تردید وجود دارد. هرچه قدرت بزرگ‌تر باشد، بی‌سروصداتر کار می‌کند. قدرت بزرگ‌تر فقط هست: به جلب توجه نیازی ندارد.
hossein
ما در جهانمان دیگر برای ارضای نیازهای خودمان کار نمی‌کنیم، در عوض برای سرمایه کار می‌کنیم. سرمایه نیازهای خودش را ایجاد می‌کند و ما به‌اشتباه چنان ملتفت این نیازها می‌شویم که گویی به ما تعلق دارند.
hossein
هر فیلسوفی که تعبیر جدیدی -زبانی جدید، شیوهٔ اندیشیدنی جدید- باب کرده است، ضرورتا ابله بوده است. فقط یک ابله به چیزی که به‌کلی دیگر است دسترسی دارد
mj94

حجم

۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان