دانلود و خرید کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان بری لی ترجمه محمد زندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان اثر بری لی

کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان

معرفی کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان

بزرگترین فیلسوفان زبان کتابی است که به بررسی نظرات فیلسوفان بزرگ زبان‌شناسی پرداخته است.

این کتاب با همت بری لی، مایکل بینی، کنت ای. تیلر، عارف احمد، پی‌یر وگنر، گای لانگ ورت، گئری کمپ، جان کالینز، کنت باک، کرک لودویگ، برنارد ویس، برایان فرانسیس و تامس بالدوین که همگی از صاحب‌نظران شناخت اندیشه‌های فیلسوفان مورد بحث هستند؛ به رشته تحریر درآمده است. محمد زندی کتاب پیش‌رو را به فارسی ترجمه کرده است.


درباره کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان

مطالعات فلسفی در باب زبان‌های طبیعی که به تبیین و توضیح رابط ذهن و زبان و جهان می‌پردازند، فلسفه زبان نامیده می‌شود. بری لی، مایکل بینی، کنت ای. تیلر، عارف احمد، پی‌یر وگنر، گای لانگ ورت، گئری کمپ، جان کالینز، کنت باک، کرک لودویگ، برنارد ویس، برایان فرانسیس و تامس بالدوین در کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان، پس از تبیین زبان و فلسفه، آثار فیلسوفان بزرگی همچون فرگه، راسل، وینگشتاین، کارناپ، آستین، کواین، چامسکی، گرایس، دیوید سن، دامت، کریپکی و دریدا را در ۱۳ فصل مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌اند. درواقع باید خاطرنشان ساخت دیدگاه‌ها و نظرات فیلسوفان یاد شده در خصوص زبان که اغلب بسیار مورد توجه جامعه علمی هستند، در این اثر کندوکاو شده‌اند.

خواندن کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان همچون مقدمه‌ای بر فلسفه زبان است و مطالعه آن به دانشجویان و علاقمندان رشته‌های زبان‌شناسی و فلسفه پیشنهاد می‌شود.

جملاتی از کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان

معقول این است که تبیین استعمال زبان بر محوریت معنا نمی‌تواند در همین نقطه متوقف شود: ما به تبیینی از ماهیت معنا و چگونگی معنا رسانی واژه‌ها نیاز داریم. پیشتر مسائل آشکارا دشواری درباره معنا طرح کردیم و به دسته‌ای از معانی اشاره کردیم که ظاهرا از سنخی عجیب هستند. این را با نمونه‌ای از علم ژنتیک مقایسه کنید. متخصصان ژنتیک می‌توانند انتقال ویژگی‌ها از نیاکان به فرزندان را تبیین کنند، اما جای خالی تبیین چیستی ژن‌ها به چشم می‌آید و لذا این تبیین ناقص ژن‌ها اموری وهم‌آلود می‌نمایند؛ یعنی اینکه ربط بایسته‌ای به آن تصویر جامعی که علم از جهان نشان می‌دهد ندارند.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب بزرگترین فیلسوفان زبان، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۳۹۸/۰۹/۲۳

موضوع کتاب جالب است. اما جای پاتنم (با نظریه رئالیسم درونی) و البته علامه طباطبائی (ره) (با نظریه ادراکات اعتباری که دلالتهای مهمی در مساله معنا دارد) و ملاصدرا (ره) (با نظریاتش در زمینه حرکت جوهری و موضعش در بحث دلالت

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان