دانلود و خرید کتاب شجاع باش دختر ریشما سوجانی ترجمه شبنم اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

کتاب شجاع باش دختر

معرفی کتاب شجاع باش دختر

کتاب شجاع باش دختر: شهامت ترک کمال گرایی برای دختران نوشته‌ی ریشما سوجانی، که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال استریت است ، نگرش‌ها و روش‌های قدرتمندی را با ما به اشتراک می‌گذارد تا از نیاز به کمال رهایی آزاد شویم و در زندگی‌مان را با شجاعت پیش برویم.

ریشما سوجانی اعتقاد دارد به اندازی همه‌ی ما شجاعت وجود دارد؛ او این کتاب را با هدف کمک کردن به دختران برای یاد گرفتن شجاعت نوشته است تا از این مسیر بتوانند به رویاهایشان برسند. رسیدن به موفقیت زمانی ممکن می‌شود که بدون ترس از قضاوت، برنامه‌ریزی‌های زندگی خود را انجام دهیم و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم و شجاعت داشته باشیم.

درباره کتاب شجاع باش دختر

خودتان را در زندگی تصور کنید که هیچ ترسی ندارید از اینکه به اندازه‌ی کافی خوب نباشید؛ أصلا برای‌تان مهم نیست زندگی‌تان در فضاهای مجازی چه شکلی است، یا از اینکه اطرافیان و مردم چه فکری درباره‌ی شما می‌کنند احساس نگرانی نمی‌کنید. بسیاری از ما احساس می‌کنیم زیر فشار انتظاراتی که از خودمان داریم در حال نابود شدن هستیم. برای راضی بقیه یا ترس از قضاوت خودتان را از زندگی خسته کرده‌اید. از قبول فرصت‌هایی که شما را از محدوده‌ی امن‌تان بیرون می‌کشند خودداری می‌کنید. ریشما سوجانیباور دارد که این رفتار و طرز فکر علتی دارد: وقتی دختر بودیم به ما یاد می‌دادند بازی‌های بی‌خطر را انتخاب‌ کنیم یا ما را به‌خاطر ساکت و مؤدب‌ بودنمان تحسین‌ می‌کردند. آن‌ها همیشه از ما می‌خواستند مراقب باشیم آسیبی نبینیم و ما را به سمت فعالیت‌هایی هدایت می‌کردند که بتوانیم در آن‌ها موفق باشیم و به همین دلیل الان زنانی شده‌ایم که از شکست خوردن وحشت دارند. ریشما سوجانی در کتاب شجاع باش دختر توضیح می‌دهد که چرا زنان چنین خصوصیاتی دارند. او اعتقاد دارد که دلیلی برای این رفتار و احساس زنان وجود دارد، این موضوع هیچ ارتباطی به بیولوژی ندارد و فقط مربوط به شیوه‌ی تربیتی آن‌ها است. اما الان دیگر وقت آن رسیده که نگذاریم ترس‌های‌مان رؤیاهای‌‌مان را در نبود کنند و خوشبختی را از ما بگیرند. این کتاب به ما یاد می‌دهد به‌جای بی‌نقص بودن شجاع بودن را انتخاب کنیم و اعتماد‌به‌نفس خودمان را بالا ببریم، ما باید چیزهایی که واقعا ما را خوشحال می‌کنند را انجام دهیم و نارضایتی‌ها را پشت‌سر بگذاریم.

امکان دارد کمال‌گرایی ما را در مسیری قرار دهد که احساس امنیت کنیم، اما شجاعت ما را به راهی هدایت می‌کند که واقعاً از صمیم قلب خواهانش هستیم. در دنیای ما از سنین کم به دختران آموزش داده می‌شود که محافظه‌کار باشند، یا تلاش کنند بالاترین نمره را برای خوشحالی والدینش کسب کنند. او می‌گوید تمایل به بی‌عیب‌ونقص‌بودن بر سلامت ما اثر مخربی دارد؛ چرا نگرانی برای کوچک‌ترین اشتباه یا کاری که انجام دادیم و حرفی که زدیم، باعث بی‌خوابی و آشفتگی می‌شود.

چرا باید کتاب شجاع باش دختر: شهامت ترک کمال گرایی برای دختران را مطالعه کنیم؟

کتاب شجاع باش دختر نگاهی می‌اندازد به تربیت گذشته‌ی ما برای بی‌نقص‌بودن و اجتناب از شکست‌خوردن به هر قیمت ممکن، و این‌که چگونه این شیوه‌ی تربیتی تا بزرگسالی و حتی بعد از آن ما را دنبال می‌کند و روی ما تاثیر می‌گذارد.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر شما إحساس می‌کنید خصوصیت‌هایی که در بالا گفته شد را دارید و یا بسیار آدم محتاطی هستید حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید.

درباره ریشما سوجانی

ریشما سوجانی در ۱۸ نوامبر ۱۹۷۵ اهل ایالات متحده آمریکا است اما او اصالتا هندی است. او در ایلینوی بدنیا آمده است پدر و مادر او در اوگاندا زندگی می‌کنند. او وکیل و سیاستمدار است. او بنیان‌گذار سازمان فناوری Girls Who Code است. او قبلاً معاون دفتر دادستان عمومی نیویورک بود. سوجانی اولین زن هندی-آمریکایی و هم‌چنین اولین زن آمریکای جنوبی آسیا بود که در کنگره شرکت کرد. او در سال 2013 به عنوان کاندیدای دموکرات برای مدافع عمومی سیتی در نیویورک شرکت کرد و در رده های ابتدایی سوم شد.

فهرست کتاب شجاع باش دختر: شهامت ترک کمال گرایی برای دختران

مقدمه: شهامت انجام‌ کارهای باورنکردنی بخش اول: چگونه دختران برای کمال تربیت شده‌اند بخش دوم: شجاعت مد جدید است بخش سوم: با دختر بی‌نقص خداحافظی کنید؛ مسیر شجاعت

تکه هایی از کتاب شجاع باش دختر: شهامت ترک کمال گرایی برای دختران

ذهنیت «دختران لطیف‌تر هستند» فراتر از زمین بازی است و درست به داخل کلاس درس راه پیدا می‌کند. مشکل این است که دختران در صورت دریافت بازخورد سخت‌گیرانه، روی چه چیزی تمرکز می‌کنند. وقتی به دختران گفته می‌شود که اشتباه پاسخ داده‌اند یا دچار اشتباه شده‌اند، تنها چیزی که می‌شنوند نکوهش است که مانند تیری آتشین قلب را پاره می‌کند. از عبارت «من اشتباه کردم» مستقیم «من افتضاح هستم» را نتیجه‌گیری می‌کنند و به ندرت به این مسئله فکر می‌کنند که «می‌توانم دفعه‌ی بعد آن را بهتر انجام دهم.»

اما مشکل بزرگ‌تر واکنش بزرگ‌ترهاست. برای جریحه‌دار نکردن احساسات لطیف دختران معمولاً هر چیزی را که حیاتی به‌نظر برسد کم‌رنگ و بی‌اهمیت جلوه می‌دهیم. از آن‌ها بیش‌تر حفاظت می‌کنیم، بیش‌تر کنار می‌آییم، آن‌ها را بیش‌تر به جهت «امن» هدایت می‌کنیم و به این پیشگویی خود محقق ‌کننده که دختران آسیب‌پذیر هستند بیشتر دامن می‌زنیم. اما اگر مدام آن‌ها را از لبه‌های تیز و برنده دور کنیم، چطور می‌توان از آن‌ها انتظار داشت که قوی باشند و بعداً وقتی در زندگی با انتقاد و شکست واقعی رو به‌ رو می‌شوند، از درون فرو نریزند؟

نظرات کاربران

Yasaman
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

عالی عالی عالی عالی! اولش فکر نمیکردم انقدر کتاب خوبی باشه ولی الان میگم اگه شماهم درگیر کمال طلبی هستین حتما حتما حتما این کتاب رو بخونین! عالی بود💛 من نسخه انگلیسیش رو هم گرفتم که همیشه داشته باشمش و به زودی

- بیشتر
♡sana.m♡
۱۳۹۹/۰۶/۱۸

بنظرم موضوعی که بهش پرداخته شد بود موضوعی بود که کمتر کسی به اون بپردازه متنی روان و خوانا و کاملا منطقی حرف های که واقعیت جامعه رو می گفتن بیشتر از هر چیزی با ید به این اشاره کنم

- بیشتر
raha moosavi
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

کتاب فوق‌العاده خوبی بود خیلی دوسش داشتم وحتمانسخه چاپی شو برای کتابخونه م میگیرم

boshra
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

ای کاش تمام دختران وزنان جهان این کتاب را بخوانند تا بدانند که چه بر سرشان می آید و چگونه استعداد های ناب خود را به خاطر میل به بی نقص بودن و کمال گرایی در خفا پنهان کرده اند

ارغوان
۱۳۹۹/۱۰/۳۰

عالی و تاثیر گذار بود من بعد از خوندن کتاب ساعت ها به فکر فرو رفتم و تصمیم گرفتم شجاع باشم ؛ واقعا خانم ریشما سوجانی به اخلاقی در درون همه دختر ها توجه کرده بود که شاید خیلی از ماها

- بیشتر
مریم سداوی
۱۳۹۹/۱۰/۰۷

سلام دوستان 😊 من این کتاب رو دارم،کتاب خیلی خوبیه. همه زنان جهان باید این کتاب رو بخونن و بدونن که همه بی نقص هستن نباید برای بی عیب و بی نقص بودن تلاش کنن.اگر دوست دارید با این کتاب بیشتر اشنا

- بیشتر
ساهره صلامی
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

این کتابو تقدیم میکنم به تمام دختران و زنان سرزمینم حتماااااااا مطالعه کنین من اولاشم ولی انقدر عالیه که واقعادارم دیوونه میشن

نورا
۱۴۰۰/۰۶/۳۰

میخواااااااااااام فررررررریییییییاااااااااد بززززززنم خطاب به هر کسی که از این کتاب ها نوشته یا قراره بنویسه . : ۱. اولا بدون که تو ، از همه یه چیزی کمتر داری قرار نیست یادمون بره که متفاوتیم ، قرار نیست خودمون رو

- بیشتر
زهرا
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

نه تنها برای دختران بلکه برای تمامی بانوان سرزمینمان مفید و کاربردی است و بهتر است جزیی از اطلاعات ارزشمندتان قرار گیرد

جیمی جیم
۱۳۹۸/۱۰/۰۱

شجاع باش دختر.خودت باش دختر.شرمنده نباش دختر.صورتتو بشور دختر😒اه خسته شدیم از این کتابای بی خود زرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۵۱)
پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند. به‌دلیل این‌که از سنین کم بابت بی‌عیب‌ونقص‌بودن پاداش گرفته‌ایم، در بزرگ‌سالی به زنانی تبدیل شده‌ایم که از شکست‌خوردن هراس دارند. در زندگی‌های شخصی و حرفه‌ای خود خطر نمی‌کنیم؛ زیرا می‌ترسیم در صورت خطاکردن قضاوت شویم، خجالت‌زده و بی‌اعتبار شویم، وجههٔ عمومی‌مان افول کند یا اخراج شویم. به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه از انجام هرکاری که از موفقیت در آن اطمینان نداریم، خودداری می‌کنیم تا از ناراحتی و تحقیر احتمالی آن اجتناب بورزیم.
Mαԋʂα
پسران پیام کاملاً متفاوتی دریافت می‌کنند. به آن‌ها آموزش داده شده است که کاوش کنند، خشن بازی کنند، با تاب ارتفاع بگیرند، به بالای میلهٔ بارفیکس بروند و در تلاش برای انجام آن زمین بخورند. آن‌ها تشویق می‌شوند که تازه‌ها را امتحان کنند، اسباب‌بازی‌ها و ابزارها را تعمیر و سرهم‌بندی کنند و اگر در بازی ضربه خوردند، از جا بلند شوند و دوباره وارد زمین شوند. پسران از سنین کم برای ماجراجویی آماده شده‌اند. تحقیقات نشان داده است که آن‌ها آزادتر هستند که به‌تنهایی بازی کنند و تشویق می‌شوند که فعالیت‌های فیزیکی جسورانه‌تری را با هدایت و کمک کم‌تر از جانب والدین امتحان کنند. زمانی که پسران به نوجوانی رسیده‌اند و با کسی قرار ملاقات می‌گذارند یا به بزرگ‌سالی رسیده‌اند و در حال مذاکره برای اولین افزایش حقوق خود هستند، از قبل عادت داده شده‌اند که مدام ریسک‌پذیرباشند و معمولاً از شکست‌خوردن آشفته نمی‌شوند. برخلاف دختران، بابت ریسک‌کردن تحسین و تأیید دریافت می‌کنند؛ حتی اگر نتیجهٔ مناسبی نداشته باشد. به‌عبارت‌دیگر، پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که دختران آموزش دیده‌اند که بی‌عیب‌ونقص باشند.
Marta
در همان حین که دختران‌مان را بابت مهربانی، مؤدبی و بی‌عیبی تحسین می‌کنیم، به‌شیوه‌ای نه‌چندان نامحسوس به آن‌ها می‌گوییم که شجاعت مخصوص پسران است.
Mαԋʂα
«شجاع باش، نه بی‌نقص»
Tayebeh
«چطور می‌تونم برای بی‌نقص‌بودن تلاش نکنم، وقتی دنیا به بی‌نقصی پاداش می‌ده؟»
نیکو
ما عادت داده شده‌ایم که شکسته‌نفسی کنیم تا دوست داشته شویم. مشکل این است که وقتی سخت می‌کوشید تا علاقهٔ همه را به خود جلب کنید، اغلب در انتها علاقهٔ چندانی به خودتان ندارید. اما به‌محض آن‌که می‌آموزید به‌حدی شجاع باشید که نگران خوشی دیگران نباشید و خود را در اولویت قرار دهید (که چنین کاری نیز خواهید کرد!) در آن حالت است که نویسندهٔ قدرتمند زندگی خودتان می‌شوید. جنس «لطیف‌تر»
Nilimoon
شجاعت فطری نیست. مردان ازلحاظ زیست‌شناختی جنس شجاع‌تر مقرر نشده‌اند و تستوسترون تک‌بلیت مخصوص شجاعت نیست.
Yasaman
زمانی که سطح انتظار ما از بی‌نقصی خودمان بیش از اندازه بالاست، درحقیقت مفهومی به‌نام «موفقیت» وجود ندارد؛ زیرا هیچ‌چیز هرگز کافی نیست.
Yasaman
بیش‌ازاندازه به کمال‌گرایی می‌پردازیم و به‌اندازهٔ کافی عمل نمی‌کنیم.
ف مجتهدی
در همان حین که دختران‌مان را بابت مهربانی، مؤدبی و بی‌عیبی تحسین می‌کنیم، به‌شیوه‌ای نه‌چندان نامحسوس به آن‌ها می‌گوییم که شجاعت مخصوص پسران است
Arezuwishi

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان