دانلود و خرید کتاب درآمدی بر پساساختارگرایی کاترین بلزی ترجمه فرزاد بوبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر پساساختارگرایی اثر کاترین بلزی

کتاب درآمدی بر پساساختارگرایی

معرفی کتاب درآمدی بر پساساختارگرایی

درآمدی بر پساساختارگرایی نوشته کاترین بلزی کتابی در حوزه ادبیات و فلسفه و فرهنگ است. این کتاب از سری کتاب‌های انتشارات دانشگاه آکسفورد با عنوان فرعی درآمدی بسیار مختصر است که به مفهوم پیچیده پساساختارگرایی در فلسفه فرهنگ و هنر می‌پردازد. کاترین بلزی یکی از مهم‌ترین چهره‌های نظریه‌های انتقادی است و پیش از این هم آثار دیگری از او مانند فرهنگ و امر واقعی نظریه‌پردازی نقد فرهنگی، عمل نقد و آینده‌ای برای نقد به فارسی ترجمه شده است.

کاترین بلزی در این کتاب با تکیه بر مفهوم تفاوت در نظریه پساساختارگرایی و مثال‌های بسیاری از ادبیات کودکان، شعر، فیلم، نقاشی و.... چارچوب کلی و دقیقی از این جریان ارائه می‌دهد و زمینه فهم مقدمات و مبانی آن را فراهم می‌کند.

کتاب پنج فصل دارد که عناوین آنها به ترتیب به این شرح است: «آفریده‌های تفاوت»، «تفاوت و فرهنگ»، «تفاوت و میل»، «تفاوت یا حقیقت» و «تمرد». 

خواندن کتاب درآمدی بر پساساختارگرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 این کتاب بازبانی روان و برای مخاطب عام نوشته شده و از پرداختن به مباحث پیچیده و تخصصی این حوزه اجتناب کرده است پس برای تمامی علاقه‌مندان به مباحث نظری فلسفی، ادبی و جامعه‌شناسانه مناسب است.

 درباره کاترین بلزی

کاترین بلزی پیش از پیوستنش به دانشگاه داربی، استاد ادبیات انگلیسی و مطالعات فرهنگی در دانشگاه سوانسی در ولز بود و مدت‌ها نیز ریاست مرکز پژوهشی نظریۀ انتقادی و فرهنگی را در دانشگاه کاردیف بر عهده داشت. او که سال‌ها پیش با کتاب درخشان عمل نقد به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی شد، متفکر، منتقد و پژوهشگر هوشمندی است که در کنار افرادی مثل جاناتان دالیمور و آلن سینفیلد به عنوان هستۀ جریان «ماتریالیسم فرهنگی» شناخته می‌شود- که خود یکی از گفتمان‌های پرقدرتِ نقادی ادبی و فرهنگی در چند دهۀ اخیر بوده است.

نظرات کاربران

تندبادنیمه شب
۱۳۹۹/۰۷/۱۱

یکی از بهترین کتاب ها در زمینه نقد ادبی و آشنایی با جریان های اصلی

sina.zahed
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

خوبه که تو طاقچه کارهای جدی و اساسی هم داره وارد میشه. امیدوارم یه روزی هر کتابی نسخه الکترونیکش پیدا بشه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
چرا ما از خارجی‌ها، مردمانی از فرهنگ‌های دیگر، یا پناه‌جویان، هراس داریم؟ خوب، یک دلیل این است که آنها نشان می‌دهند شیوه‌هایی دیگر از بودن و هستی وجود دارد، و اینکه شیوهٔ مرسوم ما گریزناپذیر و، در نتیجه، ضرورتاً «طبیعی» نیست. خوار شمردنِ دیگران، گویا حال برخی افراد را بهتر می‌کند. به‌علاوه، برخورد با خارجی‌ها باعث می‌شود آن «ما» یی که [ماهیت‌اش] آن‌قدر آسان بدیهی فرض می‌گردد مورد پرسش قرار گیرد.
☆Nostalgia☆
اگر منشأ درک ما از تفاوت‌ها، کردار دلالت‌گر باشد نه چیزهایی که در جهان‌اند، آنگاه تضمینی وجود ندارد که گزارشِ ما از این درک، جهان چیزها را دقیق ارائه دهد.
Amir Reza Rashidfarokhi

حجم

۳۳۳٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳۳۳٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان