دانلود و خرید کتاب دوازده مرد خشمگین رجینالد رز ترجمه ندا ترابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوازده مرد خشمگین اثر رجینالد رز

کتاب دوازده مرد خشمگین

نویسنده:رجینالد رز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوازده مرد خشمگین

درباره کتاب :

کتاب دوازده مرد خشمگین نمایش‌نامه‌ای از نویسنده و فیلم‌نامه نویس آمریکایی رجینالد رز است. جذابیت نمایش‌نامه دوازده مرد خشمگین در دنیا به میزانی بود که علاوه بر ساخت فیلمی بر اساس آن، این نمایش‌نامه بارها در نقاط مختلف دنیا توسط گروه‌های مختلف اجرا شد. ندا ترابی کتاب دوازده مرد خشمگین را از روی نسخه اصلی نمایش رجینالد رز با دقت و وفاداری کامل به متن به فارسی برگردانده است. انتشارات ویکتورهوگو نیز این کتاب را به چاپ رسانده است.


درباره کتاب دوازده مرد خشمگین

رجینالد رز در کتاب دوازده مرد خشمگین داستان جلسه دادگاهی را روایت می‌کند که در آن ۱۲ مرد در هیات منصفه جلسه حضور دارند. این دادگاه برای تعیین حکم مجازات جوان قاتل تشکیل شده و بنا است تا این ۱۲ مرد در رابطه با حکم این قاتل به نتیجه برسند. رجینالد رز در کتاب دوازده مرد خشمگین کوشیده تا نشان دهد قضاوت هریک از این اعضای هیات منصفه به به خصوصیات اخلاقی، پیشینه خانوادگی، دوران کودکی و دوران حال خود است. درواقع هر یک از این افراد با قضاوتش شخصیت خویش را به نمایش می‌گذارد.

بنابر نمایش‌نامه دوازده مرد خشمگین فیلم سینمایی با همین عنوان در آمریکا ساخته شد که در سال۱۹۵۷ نیز اکران شد. این فیلم در این سال نامزد دریافت جایزه اسکار بود. فیلم دوازده مرد خشمگین در سال ۱۳۴۲ در تهران اکران شد. در دهه ۱۳۵۰ اجرای نمایش رادیویی آن از برنامه دوم پخش شد و بعدها نیز مریم معترف آن را به صحنه برد.

با وجود آنکه تمام نمایش در یک صحنه اتفاق می‌افتد اما جذابیت به‌حدی است که خواننده داستان را با حوصله دنبال می‌کند. همچنین در این نمایش‌نامه هیچ‌یک از ۱۲ مرد خشمگین نامی ندارند و از ابتدا تا به انتها آن‌ها را براساس شماره‌ایی که دارند صدا می‌کنند.

جملاتی از کتاب دوازده مرد خشمگین

من نمی خوام نظرتو عوض کنم. فقط می خوام راجع به این موضوع حرف بزنم. ببینید، این پسر هیچوقت زندگی خوبی نداشته، مادرش وقتی نه سالش بوده مرده و این شروع خوبی نیست. او پسری انعطاف ناپذیر و عصبانی‌ست می دونید چرا بچه‌هایی که در محله های کثیف و پست شهر زندگی می‌کنن اینطور می‌شن؟ چون ما یک بار در روز تو سرشون می‌زنیم. من فکر می کنم شاید ما حداقل چند کلمه به او مدیونیم. همین. «برای خواندن جملات بیشتری از کتاب دوازده مرد خشمگین بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.»

درباره رجینالد رز

رجینالد رز، فیلم‌نامه نویس و نویسنده آمریکایی متولد سال ۱۹۲۰ است. وی در طول زندگی خود به نوشتن فیلم‌های درام مبادرت ورزید و با نوشتن نمایش‌نامه دوازده مرد خشمگین به شهرت رسید. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به جرم در خیابان‌ها، گزینه تنهایی و مردی از غرب اشاره کرد. 

نظرات کاربران

لئون
۱۳۹۸/۱۱/۰۸

پسر بچه ای شونزده ساله که به اتهام قتل پدرش با اعدام شدن فقط یک قدم فاصله داره ، و یک گروه هیئت منصفه شامل 12 مرد که باید تصمیم نهایی رو بگیرن ( داستان در کشور آمریکا و در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان