دانلود و خرید کتاب بازتاب سایه دیباک چوپرا ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازتاب سایه اثر دیباک چوپرا

کتاب بازتاب سایه

معرفی کتاب بازتاب سایه

بازتاب سایه یا افروختن نیروی نهفته در خویشتن حقیقی اثری مشترک از نویسندگان حوزه موفقیت، دیپاک چوپرا، دبی فورد و ماریان ویلیامسن است. این کتاب درباره خودشناسی و سرشت دوگانه بشر است. سایه‌ای که همیشه در کنار ما است و ما را از انجام دادن آنچه قصدش را داریم بازمی دارد و اعتماد به نفس ما را تضعیف می‌کند.

کشمکش میان آن کسی که هستیم و آن کسی که می‌خواهیم باشیم، یکی از علت‌های اساسی تقلای بشر است. در واقع دوگانگی در تجربهٔ بشر، نهادینه است.

زندگی و مرگ، خیر و شر و امید و ناامیدی در وجود هر کس خانه دارند و نیرویشان را بر هر جنبهٔ زندگی اعمال می‌کنند.

خلاصه کتاب بازتاب سایه

کتاب بازتاب سایه درکی چندبُعدی و جامع دربارهٔ چگونگی تولد سایه و کارکرد آن در زندگی‌ ارایه می‌دهد و از آن مهم‌تر، نشان می دهدچگونه می‌توانیم سرشت حقیقی‌مان را کشف کنیم.

در بخش یکم، دیپاک چوپرا نگرشی کلی و مشروح را در بارهٔ سرشت دوگانهٔ ما مطرح می‌کند و راهی برای بازگشت به یکپارچگی نشان می‌دهد. نگاه کل‌نگر او به سرشت تفرقه‌آمیز سایه، بنیادی و روشنگر است.

در بخش دوم، دبی فورد بر پایهٔ نزدیک به پانزده سال آموزش و هدایت فرایند سایه در سراسر جهان، به گونه‌ای ساده و در ضمن عمیق، تولد سایه، نقش سایه در زندگی هر روز و روش پس گرفتن قدرت و استعداد سرشت اصیلمان را بررسی می‌کند.

در بخش سوم، ماریان ویلیامسن با کاوش پرشور در رابطهٔ میان سایه و جان، بر فکر و دل ما تأثیر می‌گذارد. این آموزگار سرشناس جهانی، دستمان را می‌گیرد و ما را از مسیر ناهموار نبرد میان عشق و ترس عبور می‌دهد.

درباره نویسندگان کتاب بازتاب سایه

دیپاک چوپرا، بیش از پنجاه عنوان کتاب نگاشته است که به بیش از سی و پنج زبان بازگردانده شده‌اند. برخی از کتاب‌های و غیر داستانی این نویسندهٔ مشهور، در فهرست پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به هفت قانون معنوی برای موفقیت،تجلی بی‌درنگ و چگونه خدا را بشناسیم اشاره کرد.

دکتر چوپرا یکی از اعضای شورای مدیران دانشکدهٔ پزشکان آمریکایی، عضو انجمن متخصصان غدد دورن‌ریز بالینی آمریکایی، استاد کمکی دانشکدهٔ مدیریت کلاگ و دانشمند ارشد سازمان گالوپ است. مجلهٔ تایم از او به عنوان یکی از یکصد شخص برجستهٔ قرن یاد می‌کند و عنوان «شاعر – پیامبر پزشکی جایگزین» را داده است.

دبی فورد آموزگار، سخنران، راهنمای دگرگون‌کننده، تهیه‌کنندهٔ فیلم و نویسندهٔ سرشناس جهانی ده‌هاهزار نفر را راهنمایی کرده است تا دوست داشتن، اعتماد کردن و پذیرفتن همهٔ وجودشان را بیاموزند.

دبی از پیشگامان در هم آمیختن نظریه‌های مربوط به سایهٔ انسان با روان‌شناسی مدرن و تمرین‌های معنوی و اجرایی کردن آن‌هاست. دبی تهیه کنندهٔ اجرایی فیلم «بازتاب سایه» است.

ماریان ویلیامسن، آموزگار معنوی مشهور جهانی‌ست. آخرین کتاب او «عصر معجزات»، در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به مقام دوم رسید. از میان نُه کتاب منتشر شدهٔ او، چهار کتاب دیگر در بالای فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز جای گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب «بازگشت به عشق» اشاره کرد.

جملاتی از کتاب بازتاب سایه

وقتی مردم در بارهٔ سایه یا نیمهٔ تاریک سرشت بشری می‌شنوند، تقریباً هیچ کس منکر وجود آن نمی‌شود. خشم و ترس، خودشان را در زندگی هر کسی نشان می‌دهند. برنامه‌های خبری، هر روز و هر هفته بی‌وقفه بدترین جنبه‌های سرشت بشر را نشان می‌دهند. اگر صادق باشیم، می‌بینیم که امیال سیاه، در فکر ما آزادانه در گردش هستند و بهایی که برای خوب بودن - که آرزوی همهٔ ماست - می‌پردازیم، این است که باید آدم بدی را که می‌تواند همه چیز را خراب کند، پنهان نگه داریم.

فهرست کتاب بازتاب سایه

آشنایی بانویسندگان

پیش‌گفتار: آشنایی با سایه یک ضرورت است

بخش یکم: سایه: دیپاک چوپرا

بخش دوم: دبی فورد

بخش سوم: ماریان ویلیامسن

آزمون بازتاب سایه

نظرات کاربران

Majid
۱۳۹۸/۰۷/۲۱

پیشنهاد می‌کنم بعد از کتاب نیمهٔ تاریک وجود و راز سایه، این کتاب رو هم حتماً بخونید.

lavazieh
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

کتاب خوبیه عنوان یک مترجم دیگه رو خوندم ب اسم تاثیر سایه خیلی خوبه

کاربر ۳۵۴۲۵۷۳
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

از عالی عالی تره ،دوروزه خوندمش ممنون در مورد سایه های شخصیتی ،طلسم های درونی صحبت میکنه،وبخشایش ....

mary.sa
۱۴۰۰/۰۷/۲۴

کتاب خوبی بود.چون اثر معروفی نبود انتظار این حجم از مفید واقع شدنو نداشتم ولی خیلی کمک کننده بود.پیشنهاد میشه قبلش نیمه تاریک وجود رو مطالعه کنید

نازنین
۱۴۰۲/۱۱/۱۷

قسمت اول از دبی‌فورد اطلاعات مفیدی درباره ناخودآگاه داشت، آرامش‌بخش بود. اولین کتابی بود که ازش می‌خوندم، بقیه کتاب‌هاش هم تقریبا درباره همین موضوعه. مخصوصا که این موضوع نیاز به مرور داره. قسمت دوم از دیپاک چوپرای پزشک، معمولی بود، برای

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
روزی استاد مشهور، جی. کریشنامورتیسخنرانی داشت. یکی از حضار بلند شد تا سؤالی بپرسد: «می‌خواهم در جهان صلح برقرار باشد و از جنگ بیزارم. برای برقراری صلح چه کنم؟» کریشنامورتی پاسخ داد: «علت جنگ نباش!»
الهام
توهمی که ما دچار آن می‌شویم این است که فکر می‌کنیم زندگی، ما را وامی‌دارد میان خوب و بد، یکی را انتخاب کنیم. در واقعیت، راه سومی وجود دارد و آن، یکپارچه بودن است. از دیدگاه یکپارچگی، می‌توان میان نور و تاریکی تعادل ایجاد کرد و بردهٔ هیچ کدام نبود.
نسترن
موضوع ناخودآگاه، «من» نیست، بلکه «ما» ست. انگیزه‌ها و امیال ناخودآگاهِ شخص از کل پیشینهٔ بشر سرچشمه می‌گیرد. طبق تعریف یونگ، هر کدام از ما به «ناخودآگاه جمعی» وصل هستیم؛ «ناخودآگاه جمعی» نام انتخابی یونگ است. این تفکر که من و شما وجودهای جدا و منفرد خود را آفریده‌ایم، توهم است. ما آن را از مخزن پهناور همهٔ افسانه‌ها، انگیزه‌ها و آرمان‌های کل بشر گرفته‌ایم. همین ناخودآگاه مشترک، مکان زندگی سایه نیز هست.
esrafil aslani
اگر می‌توانستیم یکباره دست از سرزنش و قضاوت برداریم، عالی می‌شد.
jawhar karimi
همهٔ ما با تکه‌پاره‌های آرمان‌هایی شکست‌خورده زندگی می‌کنیم که زمانی راه حل‌هایی بی‌نقص به نظر می‌رسیدند.
jawhar karimi
در شرایط دشوار، همهٔ سرزنش‌ها را متوجه دیگران کردن ساده است. اما رهروی حقیقی می‌پرسد: «من مرتکب چه اشتباهی شدم؟ من چه سهمی در این بحران داشتم؟»
نازنین
همهٔ انسان‌ها از فرافکنی به عنوان وسیله‌ای دفاعی استفاده می‌کنند تا مجبور نشوند نگاهی به درون خود بیندازند.
jawhar karimi
هر وقت سعی می‌کنید وضعیتی را به خدا یا شیطان نسبت دهید، در حال فرافکنی هستید؛
jawhar karimi
نمی‌توانید تابلویی به گردن خود آویزان کنید و بگویید: «تقصیر من نیست؛ مادر و پدرم مشکل داشتند.» تنها راه خروج شما از مشکلتان این است که مسؤولیت کامل آن کمبودها را بپذیرید.
نازنین
«عمیق‌ترین ترس ما، این نیست که ناشایسته هستیم؛ عمیق‌ترین ترس ما، این است که بیش از اندازه قدرتمندیم
شهرزاد میرزاعابدینی

حجم

۲۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان