دانلود و خرید کتاب آنچه هست را دوست بداریم؛ چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد بایرون کیتی ترجمه احمد بردبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه هست را دوست بداریم؛ چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد اثر بایرون کیتی

کتاب آنچه هست را دوست بداریم؛ چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد

انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنچه هست را دوست بداریم؛ چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد

«آنچه هست را دوست بداریم» نوشته بایرون کیتی و استیون میچل به چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد، پاسخ می‌دهد. هسته‌ی اصلی‌ کتاب آشنایی با آن‌چه هست، یعنی‌ واقعیت است. این که بتوانیم واقعیت را در زندگی‌ روزمره، آن‌طورکه هست ببینیم، شناسایی کنیم و موجودیت آن را به‌عنوان «واقعیت موجود» بپذیریم بدون آن‌که آن را به درست یا غلط تعبیر کنیم. این کتاب کمک می‌کند تا توانایی تشخیص بین واقعیت و غیر واقعیت را به دست آوریم. «غیر واقعیت» خود را به شکل ایده، آرزو و خواسته نشان می‌دهد و در نقطه‌ی مقابل «آنچه هست»، قرار می‌گیرد. واقعیت آن چیزی است که هست و با خواست ما تغییر نمی‌پذیرد؛ بنابراین درگیری ما با واقعیت از آن‌جا آغاز می‌شود که می‌خواهیم آن را مطابق با تصور خود تغییر دهیم؛ آن‌چه یک‌بار رخ‌ داده دیگر قابل ‌برگشت و تغییر و اصلاح نیست. پس چاره چیست؟ آیا می‌توان واقعیت را پذیرفت بی‌آن‌که با آن موافق یا مخالف باشیم و موجودیت آن را بدون هرگونه نظر و فرضیه و برداشتی بپذیریم؟ در این حالت چه اتفاقی‌ در ذهن ما می‌افتد؟ آیا ذهن چاره‌ای جز سکوت و خاموشی دارد ؟ با خواندن این اثر پاسخ این پرسش‌های زندگی خود را بیابید.

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۷۶۶۰۳
۱۳۹۹/۰۶/۲۴

در این سادگی کتاب خیلی خوبیه فقط دوستان سادگی کتاب گولتون نزنه فقط تمرینات کتابو به مدت یک هفته انجام بدید مطمئن باشید تاثیرش متوجه میشید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
هیچ‌‌چیزی هیجان- ‌انگیزتر از دوست داشتن آن چه هست نیست.
بانوی کتابخوان
واقعیت در زمان حال واقعیت دارد‌، نمی‌توان برای روبرو شدن با آن و شناخت واقعی آن به تجربه‌ی واقعیت در زمان گذشته مراجعه کرد؛ کاری که در مسائل ذهنی بسیار معمول است. در این‌جا حضور زنده‌ی ذهن بدون برگشت به گذشته مورد نظر است، چراکه واقعیت زنده و پویا را نمی‌توان در حافظه گرفتار کرد و با یادآوری آن‌چه گذشته ، رویکردی واقعی به زندگی‌ پیش رو داشت. زندگی‌ جریانی دائمی است. پس نمی‌توان با عکس‌برداری از لحظه‌ها و ضبط آن‌ها در آلبوم حافظه به واقعیت آن پی برد؛ بنابراین در دم زیستن، نیروی زیاد و ذهن حساس و زنده‌ای را فارغ از لنگرهای حافظه خواستار است تا با واقعیت همراه شود و زندگی کند بنابراین چنین ذهنی‌ باید آزاد باشد، پدیده‌ها را آن‌گونه که هستند ببیند و با شناسایی لحظه‌ به لحظه به کشف حقیقت دست یابد. در روش خانم‌ کاترین، مشهور به کیتی، شما تشویق به داوری بی‌پرده درباره‌ی آشنایانتان می‌شوید تا از این راه، افکار، باورها و داوری‌هایتان به خودآگاهی‌ برسد و شما بتوانید آن‌ها را شناسایی کنید و با حقیقت آن‌ها روبرو شوید.
پرنیان
پیشگفتار استیون میچل هر چه ما خود و احساسمان را روشن‌تر درک کنیم، به همان نسبت «آن‌چه هست» را بیشتر دوست خواهیم داشت. بر اساس گفته‌ای از اسپینوزا( قرن ۱۷ )
پرنیان
اگر من با واقعیت، درهرموردی که باشد وارد جنگ بشوم، فقط می‌توانم بازنده باشم
کاربر ۱۳۸۷۳۹۰
پرسش: اگر بیش ‌از اندازه در رنج باشم، باید بازهم «کار» را انجام دهم؟ جواب: وقتی‌ رنج می‌کشیم، یعنی‌ این‌که به باوری عمیقاً ریشه‌دار چسبیده‌ایم... این حالتی روانی است که به آن چه آن را درست می‌پنداریم، چشم‌بسته می‌چسبیم. در این حالت، بازبینی از روی عشق برای یافتن حقیقت بسیار دشوار است، چراکه ما در داستانمان عمیقاً گیر افتاده‌ایم. داستان تو، هویت توست و تو تقریباً هر کاری می‌کنی‌ تا ثابت کنی‌ که حقیقت دارد.
Sajjad Khodadadi
داستان تو، هویت توست و تو تقریباً هر کاری می‌کنی‌ تا ثابت کنی‌ که حقیقت دارد. اگر چیزی تو را ناراحت کرد، دلایلت را بنویس و آن‌ها را بازبینی کن. بازبینی خویش، تنها راهی است که می‌تواند به درون این گونه تصورات قدیمی ما نفوذ کند.
پرنیان
هسته‌ی اصلی‌ کتاب آشنایی با آن‌چه هست، یعنی‌ واقعیت است. هدف این است که بتوانیم واقعیت را در زندگی‌ روزمره، آن‌طورکه هست ببینیم، شناسایی کنیم و موجودیت آن را به‌عنوان «واقعیت موجود» بپذیریم بدون آن‌که آن را به درست یا غلط تعبیر کنیم. این کتاب کمک می‌کند تا توانایی تشخیص بین واقعیت و غیر واقعیت را به دست آوریم. «غیر واقعیت» خود را به شکل ایده، آرزو و خواسته نشان می‌دهد و در نقطه‌ی مقابل «آنچه هست»، قرار می‌گیرد.
پرنیان
واقعیت آن چیزی است که هست و با خواست ما تغییر نمی‌پذیرد؛ بنابراین درگیری ما با واقعیت از آن‌جا آغاز می‌شود که می‌خواهیم آن را مطابق با تصور خود تغییر دهیم؛ آن‌چه یک‌بار رخ‌ داده دیگر قابل ‌برگشت و تغییر و اصلاح نیست. پس چاره چیست؟ آیا می‌توان واقعیت را پذیرفت بی‌آن‌که با آن موافق یا مخالف باشیم و موجودیت آن را بدون هرگونه نظر و فرضیه و برداشتی بپذیریم؟ در این حالت چه اتفاقی‌ در ذهن ما می‌افتد؟ آیا ذهن چاره‌ای جز سکوت و خاموشی دارد ؟ بدیهی است که خیر.‌ این بهترین حالتی است که ذهن باید در برابر واقعیت داشته باشد تا واقعیت بتواند داستان خودش را برای او بیان کند و نه به‌عکس. این‌گونه، شناخت واقعیت ممکن می‌شود. در غیر این صورت توهم و خیال‌پردازی در جهت دگرگونی واقعیت، چیزی جز آشفتگی‌ و پریشانی ذهنی‌ به بار نمی‌آورد
پرنیان
او بدون این که بداند، از خودش خارج‌شده است. حالا «کار» این نشان‌‌ها را به‌عنوان مجوزی برای بازگشت به خود به او می‌دهد. همه‌‌چیز برمی‌گردد به یک‌چیز (به یک کل). هیچ‌چیز برمی‌گردد به هیچ‌چیز.
Sajjad Khodadadi
حتی دردهای فیزیکی‌ ما نیز واقعی‌ نیستند. آن‌ها داستان‌هایی از گذشته هستند که هیچ‌وقت به بالا( سطح آگاهی‌ )نمی‌آیند و همیشه در نیمه‌راه باقی‌ می‌مانند؛ اما آدم‌ها از آن اطلاعی ندارند. نوه‌ام وقتی‌ سه‌ساله بود، روزی به زمین خورد و زانویش کمی کبود شد و شروع کرد به گریه. وقتی‌ به من نگاه کرد، به او گفتم: عزیزم! الآن داره یادت میاد که چه طور زمین خوردی و دردت اومد؟ و فوری گریه‌اش قطع شد.
Sajjad Khodadadi

حجم

۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۹۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان