دانلود و خرید کتاب رها از بند مایکل ای. سینگر ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رها از بند اثر مایکل ای. سینگر

کتاب رها از بند

معرفی کتاب رها از بند

کتاب رها از بند نوشتهٔ مایکل ای. سینگر و ترجمهٔ فرناز فرود است. انتشارات کلک آزادگان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب رها از بند

کتاب رها از بند (سفر به فراسوی خود) نثری ساده، شیوا و بدون پیچیدگی دارد. مطالب این کتاب را بسیار عمیق، تأثیرگذار و پراهمیت دانسته‌اند. این اثر، خواننده را به درون‌اندیشی برای درک کیستی خود در جهان و سرشت‌آگاهی می‌کشاند و می‌کوشد درکی جامع از خود و حقیقت به او بدهد. کتاب «رها از بند» تجربه‌ای بی‌واسطه درمورد آگاهی است. نویسنده با پرسشی ساده اما ژرف خواننده را به چالش کشیده است؛ صدایی که درون ذهن ما حرف می‌زند، کیست؟ این پرسش ساده، سرآغاز سفر به اعماق آگاهی و درک حقیقت شخصی است. هم‌خانهٔ درونی که روز و شب، بی‌وقفه با انسان همراه است، لحظه‌ای او را تنها نمی‌گذارد و آنی از سخن‌گفتن باز نمی‌ایستد، کیست و چه نقشی در زندگی آدمی دارد. اگر او من نیستم، پس من کیستم؟ در پی طرح چنین پرسش‌های عمیقی، پاسخی ژرف پدیدار می‌شود. مایکل ای. سینگر از انرژی و ظرفیت آدمی برای دریافت، ذخیره و بازتاب انرژی‌های مختلف مانند مثبت و منفی سخن گفته است. این چرخهٔ انرژی هم درمورد انرژی‌های مربوط به گذشته است، هم انرژی‌های مربوط به آینده که هر دو به سردرگمی و آشفتگی می‌انجامد. راه چاره، رهاکردن انرژی در لحظه و زیستن در لحظهٔ حال است که جز با آگاهی مداوم و هوشیاری بی‌وقفه امکان‌پذیر نیست. مایکل سینگر راه آزادی حقیقی را به خواننده نشان داده که بهای آن دردی است که به درمان و بهبود می‌انجامد.

خواندن کتاب رها از بند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مایکل ای. سینگر

مایکل ای. سینگر، نویسندهٔ کتاب «رها از بند» است. او مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه فلوریدا و در سال ۱۹۷۱ دریافت کرد. در دورهٔ دکتری، بیداری درونی ژرفی داشت و خلوت گزید تا بر یوگا و مراقبه تمرکز کند. در سال ۱۹۷۵، معبد گیتی را بنا نهاد که امروزه یک مرکز قدیمی و معتبر برای یوگا و مراقبه است و مردم با هر دین یا باوری آنجا جمع می‌شوند تا آرامش درونی را تجربه کنند. او طی سال‌ها، خدماتی ارزنده در زمینه‌های تجارت، هنر، آموزش، بهداشت و محافظت از محیط‌زیست انجام داده است. این نویسنده، پیش از کتاب «رها از بند»، ۲ کتاب دربارهٔ هم‌آمیزی فلسفهٔ شرق و غرب نوشت؛ «جست‌وجوی حقیقت» و «سه مقاله دربارهٔ قانون جهانی: کارما، اراده و عشق».

بخشی از کتاب رها از بند

«برترین راه معنوی، خود زندگی‌ست. اگر بدانید هر روز را چگونه زندگی کنید، کل زندگی تجربه‌ای رهایی‌بخش می‌شود. با این حال، نخست لازم است برخوردی مناسب با زندگی داشته باشید، وگرنه می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. ابتدا باید متوجه باشید که در واقع، فقط یک گزینه در این زندگی دارید و این گزینه به شغل، شخصی که با او ازدواج می‌کنید یا خداجو بودن یا نبودنتان ربطی ندارد. مردم بار انتخاب‌های فراوانی را به خودشان تحمیل می‌کنند. در حالی که سرانجام، شما می‌توانید همهٔ این‌ها را دور بریزید و فقط یک تصمیم بنیادی و زیربنایی بگیرید: آیا می‌خواهید شاد باشید یا نه؟ به راستی به همین سادگی‌ست. پس از این انتخاب، راه شما در زندگی به طور کامل روشن خواهد شد.

بسیاری از آدم‌ها شجاعت رو به رو شدن با این انتخاب را ندارند، زیرا فکر می‌کنند در دسترس آن‌ها نیست. شاید کسی بگوید «خوب، البته که می‌خواهم شاد باشم، اما همسرم مرا ترک کرد». به سخنی دیگر، او به شرطی می‌خواهد شاد باشد که همسرش او را ترک نکند. در حالی که پرسش، این نبود. سؤال بسیار ساده این بود: «آیا می‌خواهید شاد باشید یا نه؟» اگر این پرسش را به همین سادگی نگه دارید، خواهید دید که به راستی در اختیار شماست. مسأله فقط این است که شما مجموعه‌ای از اولویت‌های دیرینه دارید که مانعتان می‌شوند.

فرض کنیم شما گم شده باشید و چند روز بدون غذا مانده باشید تا آن که سرانجام خانه‌ای را می‌بینید. به سختی می‌توانید خودتان را به در آن خانه برسانید، اما به هر روی، خودتان را به آنجا می‌کشانید و در می‌زنید. کسی در را می‌گشاید، نگاهتان می‌کند و می‌گوید: «خدای من! ای بی‌چاره! می‌خواهی چیزی بخوری؟ چه غذایی دوست داری؟» خوب، حقیقت این است که واقعاً برایتان اهمیتی ندارد چه غذایی به شما بدهند. حتی نمی‌خواهید به آن فکر کنید. فقط کلمهٔ «غذا» را به زبان می‌آورید. از آنجا که از ته دل می‌گویید به غذا نیاز دارید، دیگر به اولویت‌های ذهنی‌تان کاری ندارید. در مورد پرسش مربوط به شادی هم همین نکته درست است. سؤال به همین سادگی‌ست: «آیا می‌خواهید شاد باشید؟» اگر پاسخ به راستی بله است، پس بدون شرط گذاشتن پاسخ دهید. در واقع، این پرسش به این معناست: «آیا می‌خواهید از این لحظه به بعد و تا آخر عمرتان، صرف نظر از هر رویدادی شاد باشید؟»»

نمادشناسی تطبیقی ۱: انسان (صفات، ویژگی‌ها، ابزار، متعلّقات و...)
حیدر شجاعی
آدوایتا در ذن و تائو
رامش بالسکار
یوگای پاتنجلی
میرچا الیاده
توسیدید مورخ یونان باستان
رابین اس‌داک
همان شو که هستی
آلن واتس
صمیمیت تجربه
روپرت اسپایرا
سپیده
مهدی فاموری
کورون، آرواره‌های مرگ (نبرد هیولاها، شش‌گانه‌ی هشتم، شاه‌دزدان دریایی؛ جلد چهل و چهارم)
آدام بلید
هستی بی‌ کوشش
ع. پاشایی
هنر صلح
موریهه اوئه‌شیبا
شگفتی وجود
جف فوستر
شین رین یوکو
هکتور گارسیا
هایدگر
جاناتان ری
به جنگ آلودگی برویم
لیزا بولرد
مهندسی درون
سدگورو جاگی واسودو
کارما
ساد گورو
دروازه‌ی بی‌‌دروازه
ع. پاشایی
موقعیت های ترسناک
پما چودرون
درباره معنی زندگی
ویل دورانت
مغالطه‌های پرکاربرد، ۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
ریچارد پل
مسئله‌ی اسپینوزا
اروین د. یالوم
تسلی بخشی‌های فلسفه
آلن دوباتن
توتالیتاریسم
هانا آرنت
جستارهایی در باب عشق
آلن دوباتن
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه
ریچارد پل
درباره‌ی معنی زندگی
ویل دورانت
واژه نامه حزن های ناشناخته
جان کونیگ
وابی سابی
بث کمپتن
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
پادزهر
الیور برکمن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
نظم زمان
کارلو روولی
چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس
فردریش نیچه
زنان سیبیلو و مردان بی‌ریش
افسانه نجم‌آبادی
معنای زندگی
آلن دوباتن
هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)
رولف دوبلی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
زندگی، دلیل واقعی مشکل نیست، بلکه هیاهویی که ذهن در بارهٔ زندگی ایجاد می‌کند، مشکل‌ساز اصلی‌ست.
کاربر ۶۱۷۴۲۳۵

حجم

۲۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۲۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان