دانلود و خرید کتاب مینیمالیسم دیجیتال کال نیوپورت ترجمه سمانه پرهیزکاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مینیمالیسم دیجیتال

مینیمالیسم دیجیتال؛یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پرهیاهو نوشته کال نیوپورت، خالق کتاب پرفروش کار عمیق است، کال نیوپورت در این کتاب مینیمالیسم دیجیتال را به دنیای شخصی ما می‌آورد و راه حل تمرکز داشتن در جهانی را که روز به روز آشفته‌تر می‌شود، آموزش می‌دهد.

خلاصه کتاب مینیمالیسم دیجیتال

کال نیوپورت در این کتاب فلسفه‌ای را برای استفاده از فناوری معرفی می‌کند که زندگی‌های زیادی را بهبود بخشیده است. او با بررسی نمونه‌های متنوعی از زندگی‌های واقعی- از کشاورزان تا برنامه‌نویس‌ها، شیوه‌های رایج مینیمالیست‌های دیجیتال و ایده‌های حمایت‌کننده آنها را شناسایی می‌کند. او در کتابش نشان می‌دهد که چگونه مینیمالیست‌های دیجیتال روابط خود را با شبکه‌های اجتماعی بازنگری می‌کنند و لذت‌های خارج از دنیای دیجیتال را از نو کشف می‌کنند. در نهایت نیوپورت در مینیمالیسم دیجیتال، راهبردهایی را به ما معرفی می‌کند که بتوانیم آنها را در زندگی روزمره‌مان بگنجانیم. او از ما می‌خواهد این راهبردها را که پاکسازی دیجیتال نام دارند در سی‌ روز در زندگی عملی کنیم تا بتوانیم کنترل امورمان را دوباره به دست بگیریم.

کتاب مینیمالیسم دیجیتال دو بخش دارد. در بخش اول فلسفهٔ زیربناییِ مینیمالیسمِ دیجیتال توضیح داده شده است و بخش دومِ این کتاب نگاهی دقیق‌تر به ایده‌هایی‌ست که به شما در پیش‌گرفتنِ سبکِ زندگیِ ساده و مینیمالیستی کمک می‌کنند.

قصد نهایی نیوپورت در این کتاب گفتن این نکته است که فناوری نه خوب است و نه بد، مهم این است که بتوانیم از آن در راه اهداف و ارزش‌هایمان استفاده کنیم، نه این که اجازه دهیم فناوری از ما استفاده کند.

خواندن کتاب مینیمالیسم دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن مینیمالیسم دیجیتال را به به همه کاربران طاقچه توصیه می‌کنیم به خصوص کسانی که گشت زدن در دنیای مجازی آنها را از رسیدن به زندگی واقعی دور کرده است.

درباره کال نیوپورت

کال نیوپورت  استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است. او در زمینه نظریه سیستم‌های توزیع شده تحقیق می‌کند و علاوه بر کارهای دانشگاهی، در زمینه تعامل و کنش بین فرهنگ و تکنولوژی پژوهش می‌کند.

کال نیوپورت تاکنون ۶ کتاب نوشته که آخرین آنها، همین کتاب پرفروش مینیمالیسم دیجیتال است. معروف‌ترین کتاب او کار عمیق از سال ۲۰۱۷ پیوسته مورد توجه و استقبال خوانندگان و منتقدان بوده است.

کارهای نیوپورت به بیش از ۲۵ زبان دنیا ترجمه شده و مورد توجه نشریاتی مثل نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته است.

جملاتی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال

گر واقعاً به برقراریِ ارتباطاتِ جدید و شنیدنِ نظریاتِ جالب اعتقاد دارید، چرا در خودتان عادتِ شرکت در گفت‌وگوها و رخدادهای اجتماعیِ دسته‌جمعی به‌صورت حداقل یک بار در ماه را ایجاد نمی‌کنید یا سعی نمی‌کنید با حداقل سه نفر به‌صورت رودررو هم‌کلام شوید و ارتباط برقرار کنید؟ به‌این‌ترتیب نه‌تنها ارزش‌های جدیدی در شما ایجاد خواهد شد و ساعات کم‌تری در ماه را در فضای مجازی هدر خواهید داد، بلکه سی‌وهفت ساعتِ دیگر را هم به فعالیت‌های پرثمرتر خواهید پرداخت.

البته این هزینه‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند. وقتی مدت‌زمان حضورتان در توییتر را با چند فعالیتِ آنلاینِ دیگر که توجه زیادی از شما می‌گیرند کنار هم بگذارید، هزینه‌ای که از عمرتان می‌پردازید، بسیار گزاف‌تر خواهد شد و درست مثل کشاورزانِ ثورو زیر انبوهی از اتلاف وقت و تمرکز لِه خواهید شد و درنهایت همهٔ آن‌چه در قبال قربانی‌کردنِ این حجم از عمرتان دریافت می‌کنید، یک مُشت خرت‌وپرتِ خوب خواهد بود که معادلِ دیجیتالیِ پرده‌های تاشو و قابلمه‌های شیک‌ترِ کشاورزان است. که خیلی از آن‌ها را ـ همان‌طور که در مثالِ توییتر گفتم ـ می‌توان با هزینهٔ بسیار کم‌تری تهیه کرده یا به‌طور کلی حذف کرد؛ بدون آن‌که اتفاق خاصی بیفتد یا اثر منفیِ چشمگیری بر زندگی‌تان داشته باشد.

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظرات کاربران

Amirhossein Zarei
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

شبکه های اجتماعی یه زمانی تا ۴ ساعت از وقت روزانه ی من رو می گرفت. میرفتم توی اینستا و وارد اکسپلورر می شدم و خدا می دونست کِی خارج میشم. و همین باعث می شد از خوابم بزنم یا

- بیشتر
محمدحسین بهرام‌پور
۱۳۹۹/۰۴/۱۳

محتوا: ‌بدون شک کتاب کاربردی‌ای هست، اکثرمون به اینترنت و ابزار‌هاش اعتیاد داریم. کتاب بسیار عالی توضیح می‌ده و راهکارهای خیلی خوبی هم داره. برخلاف کتاب کار عمیق از همین نویسنده، این کتاب مختصرتره و زیاده‌گویی چندانی نداره. ‌ ‌ترجمه: ‌ترجمه نسبتاً روانی داشت

- بیشتر
msh
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

قبل از آشنایی با این کتاب تصمیم گرفته بودم که مدتی رو دور از فضای مجازی باشم اما برای پروژه دانشگاه حتما لازم بود که با لبتاپ کارم رو انجام میدادم یه روز تصمیم گرفتم این کار جزئی رو تو

- بیشتر
azar
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

آدمای امروزه بواسطۀ فضای اطرافشون تصمیمای زیادی میگیرن که برای خودشونم گاهی قابل هضم نیس.. و یکی از این تصمیما داشتن زندگی وابسته به گوشی هستش. ببینم کی چی خورد ببینم کی کجا رفت ببینم کی چی پوشید ببینم کی چیکار کرد هزار سری در روز

- بیشتر
Zahra Abn
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

کتاب در کل بهتون یاداوری میکنه که چقدر از زندگیتون درگیر فضای مجازی شده. من خیلی وقته که میدونستم ضرر های فضای مجازی رو، ولی هرچقدر تلاش کردم نتونستم دور بشم، و جالب ترین قسمت این کتاب برام همین بود که

- بیشتر
Ramtin
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

کتاب متن خیلی روانی نداره شاید یه کوچولو اذیتتون کنه ولی مطالبی که تو این کتاب هست واقعا بدرد بخوره من با‌ کمک این کتاب فضای مجازی رو گذاشتم کنار و واقعا پیشنهاد میکنم یکبار بخونید اگه هم خوشتون نیاد واقعا

- بیشتر
آرمین
۱۳۹۹/۰۳/۱۹

اگه میخواید زندگی تون رو پس بگیرید زودتر بخونیدش!

unicorn
۱۳۹۸/۱۰/۱۵

مهم ترین نقطه ی قوت این کتاب همین بس که به موضوع اعتیاد ما آدمها به فناوری یا برده ی تکنولوژی بودن پرداخته که امروز دغدغه خیلی ها از جمله خود منه پرداختن به حس بدی که به واسطه استفاده از

- بیشتر
zoli
۱۳۹۹/۰۳/۲۱

کتاب خوبیه و ب نظرم ارزش خوندن داره ولی اگه یکم خلاصه تر بود یا مثال هاش کمتر بود شاید بازده بیشتری داشت، ممکنه از یع قسمت های کتاب حوصلتون سر بره ولی یه قسمت هاش واقعا مهم و کاربردیه!

Tna
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

کتاب خوب و کاربردی هست.در مورد ساده گرایی و عدم وابستگی به تکنولوژی های امروزی مثل موبایل،لپ تاپ،گجت ها و...است.راهکارهایی برای ترک یا کم کردن وابستگی ها اورده که من امتحان کردم و جواب داد.ولی خب از یک طرف با

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷۵)
محرومیت از خلوت: حالتی‌ست که در آن تقریباً هیچ زمانی با افکارتان تنها، و هیچ زمانی از افکارِ دیگران رها نیستید.
Pep
«همهٔ مشکلات بشریت، از ناتوانیِ انسان در آرام‌نشستنِ‌به‌تنهایی در یک اتاق سرچشمه می‌گیرد
Pep
«گفت‌وگو درک و فهم را قوی می‌کند اما خلوتْ مکتبِ نبوغ است.
Pep
این تغییرات خیلی سریع درون زندگی‌هامان خزیدند و ما فرصت نکردیم از خودمان بپرسیم از جانِ این‌همه پیشرفت و نوآوریِ یک دههٔ اخیر چه می‌خواهیم.
کوکتل مولوتوف
اگه بخوایم با خودمون صادق باشیم، باید بگم چک‌کردن تعداد "لایک"ها شده شکلِ امروزیِ سیگارکشیدن.»
s khalili
مردم به‌دلیل تنبلی و بی‌هدف‌بودن‌شان نیست که تسلیم صفحه‌نمایش گوشی‌هاشان می‌شوند، بلکه بیلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری شده تا آدم‌ها به دام فضای مجازی بیفتند و هیچ راه گریزی از آن نداشته باشند.
s khalili
: «بمبارانِ بی‌پایانِ اخبار و شایعات و عکس از ما دیوانگانی معتاد به دریافت اطلاعات ساخته. این اتفاق مرا نابود کرد و ممکن است با شما هم چنین کند.»
s khalili
بلز پاسکال در اواخر قرن هفدهم چنین نوشت: «همهٔ مشکلات بشریت، از ناتوانیِ انسان در آرام‌نشستنِ‌به‌تنهایی در یک اتاق سرچشمه می‌گیرد.»
گربه ی سفیدِ گمشده بین کلمات
مار آخرسر نتیجه‌گیری می‌کند که: «فیلیپ موریس فقط ریه‌هاتون رو می‌خواست. اپ استور اما روح‌تون رو می‌خواد!»
ن. عادل
این فناوری‌ها تلاش کرده‌اند نقش خودشان را در زندگیِ ما گسترش دهند و فضایی بیش از آن‌چه در ابتدا از آن‌ها خواسته بودیم اشغال کنند. و به‌طور فزاینده‌ای به ما دیکته می‌کنند چگونه رفتار و احساس کنیم و به‌نوعی ما را به استفادهٔ بیش‌ازحد از این ابزارها وادار می‌کنند. این موضوع گاهی به قیمت بازماندن از سایر فعالیت‌های مفید و موردعلاقه‌مان تمام می‌شود. درواقع آن‌چه ما را خسته و کلافه کرده، احساسِ ازدست‌دادنِ کنترل بر فعالیت‌های روزانه‌مان است. حسی که خودش را به شیوه‌های مختلفی در طول روز نشان می‌دهد؛
mahbub

حجم

۲۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان