دانلود و خرید کتاب دنیای آشنا ادوارد پی. جونز ترجمه شیرین معتمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دنیای آشنا

ادوارد پی. جونز ( -۱۹۵۰)، نویسنده امریکایی برنده جایزه پولیتزر است.

جونز با «دنیای آشنا»، ‌بارِ دیگر، صدای سیاهان را بلندتر و رساتر به گوش جهانیان رساند.

رمانی که عنوان برترین و بزرگ‌ترین رمان قرن را بر پیشانی خود دارد، و آن‌طور که والتون مویامبا، نویسنده، منتقد و استاد دانشگاه ایندیانا می‌نویسد:«از نظر من، «دنیای آشنا»، بهترین رمان چاپ‌شده‌‌ امریکا در قرن ۲۱ است».

و جاناتان یاردلی منتقد و نویسنده‌ واشنگتن‌پست و برنده‌ جایزه‌ی پولیتزر نقدنویسی، «دنیای آشنا» را یک رمان «عالی و فوق‌العاده» برمی‌شمرد که تاکنون در ادبیات داستانی امریکا منتشر شده است.

رمانی که جایزه‌ حلقه‌ منتقدان ملی کتاب امریکا، ۲۰۰۳، جایزه‌ پولیتزر ۲۰۰۴ و جایزه‌ ایمپک دوبلین ۲۰۰۵ را از آن خود کرد.

همچنین «دنیای آشنا» فینالیست جایزه‌ کتاب ملی امریکا در ۲۰۰۳ نیز بوده است.

از دیگر جوایز و افتخارات جونز، می‌توان به جایزه‌ پن‌همینگوی، پن‌مالامود و نامزدی جایزه‌ پن‌فاکنر و کتاب ملی امریکا اشاره کرد.

«دنیای آشنا»، داستانی درباره‌ دنیای سیاهان در امریکای قرن نوزدهم است. داستان در ۱۸۵۵ در مزرعه‌ مرد سیاه‌پوستی به نام هِنری تاونسند می‌گذرد. او یک برده به دنیا آمده، اما حالا یک ارباب است. اربابِ سیاه به آینده‌ای می‌اندیشد با مزرعه‌ای پنجاه هکتاری با سی‌وسه برده‌ سیاه.

او با برده‌ها به همان شکلی برخورد می‌کند که اربابِ سفیدپوستش ویلیام رابینز با او رفتار می‌کرده.

داستان حول محور دو نفر می‌چرخد: هنری تاونسند، اربابِ سیاه، و برده‌ سیاهش، موسا.

هرچند می‌توان به نوعی شخصیت اصلی داستان را هنری تاونسند برشمرد، اما او قهرمان رمان نیست، زیرا ویژگی‌های یک قهرمان را ندارد، بلکه شخصیت محوری داستان است که از زوایای مختلف مورد کنکاش قرار می‌گیرد.

در کنار زندگی تاونسند، قصه‌های عاشقانه و کمدی شخصیت‌های دیگر نیز طی چند دهه روایت می‌شود که داستان بر شخصیت‌محوری موسا می‌چرخد.

جان فریمن، منتقد ایندیپندنت درباره‌ جونز و شاهکارش می‌نویسد: «جونز در «دنیای آشنا» از سبکی موجز بهره می‌گیرد و هرچه داستان پیش می‌رود، ریتم آن نیز تندتر می‌شود و لحن نویسنده نیز جان می‌گیرد.

جونز چنان با زبان بازی می‌کند و گاه در خلال داستان گریزی پرشور به گذشته و آینده‌ می‌زند که به ‌طرزی خیره‌کننده، قدرت تسلط بر قلمش را به رخ می‌کشد. و چنان آگاهی‌اش را با شکیبایی درمی‌آمیزد که به راستی چیزی کم از معجزه ندارد».

هارپر پرننیال، منتقد گاردین نیز درباره‌ این شاهکار می‌نویسد: «خوانش «دنیای آشنا» آسان نیست، اما یک تجربه‌ قدرتمند و فراموش‌ناشدنی است».

نظرات کاربران

Pourdad
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

چه عجیب بود. چه نقاط درخشانی داره این رمان فضا سازی به شکل عجیبی درخشان هست تعدد شخصیت بدون افت رمان در نهایت حتما و حتما میگم باید این رمان خوانده شود یک اثر ناب که با ریتمی مناسب کاملا تا آخر داستان کشش ایجاد

- بیشتر
نیما
۱۳۹۸/۰۶/۲۹

عجله نکنید تو قضاوت ،چند صفحه اول رو بخونید بعد به احتمال زیاد مجذوب این شاهکار می شوید

Maryam
۱۳۹۶/۰۵/۲۴

چرا کتابهای خوب رو رایگان نمیکنید؟؟؟؟؟؟

somaye
۱۳۹۴/۱۱/۱۰

دنیای آشنا عالی است... بی نظیر است... معرکه است... فوق العاده است...

hamidnasiri
۱۳۹۴/۱۰/۲۶

از اون رمانهایی که حال آدم رو خوب می کنه... یه حال خوب با «دنیای آشنا».... آن را از دست ندهید...

بهزاد
۱۳۹۵/۰۶/۳۰

من یه مقدار از متن اصلی رو با ترجمه مقایسه کردم. ترجمه به نظر من خوبه. اشکال از متن اصلیه که لااقل چند صفحه اولش غامضه

Eliabed
۱۳۹۴/۱۰/۱۸

«غروبی که اربابش مرد...» رمان با مرگ شروع می شود، و با «نمی دانم موسی هنوز غذا خورده» باز با مرگ تمام می شود: شروع و پایانی فوق العاده، با کلی کاراکتر که همه به نوعی به هم مرتبط هستند...

- بیشتر
farid
۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اگه اشتباه نکنم این رو پل ریکور می گه. متن ترجمه شده رو وقتی می خونی یا باید احساس کنی که از متنی هم سطح متن اصلی است یا از متن اصلی بهتره. وقتی دنیای آشنا رو خوندم احساس کردم

- بیشتر
کتاب باز
۱۴۰۲/۰۵/۰۸

به شخصه نتونستم با نویسنده و نوشتش ارتباط برقرار کنم به نظرم این سبک نوشتن با این همه جزئیات و فضاسازی برای من آزاردهندست و مورد علاقم نیست اما خب این سلیقه ی منه ولی برای خیلی ها میتونه این

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۴۰۱/۰۴/۲۴

کتاب روزمره‌گی‌ها و‌سرگذشت شخصیتهای مختلف یک جامعه سیاهپوست است.با وجود آنکه به وضوح جامعه در حال تغییر است ولی در جزییات فراوانی متوجه میشوید که سالها و دهه ها طول خواهد کشید تا تبعات مالکیت انسانها از ذهن های اربابان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

حجم

۳۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۸۹ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان