دانلود و خرید کتاب هنر نه گفتن دیمون زاهاریادس ترجمه میترا میرشکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر نه گفتن اثر میترا میرشکار

کتاب هنر نه گفتن

انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۳.۸از ۳۸۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر نه گفتن

کتاب هنر نه گفتن نوشتهٔ دیمون زاهاریادس و ترجمهٔ میترا میرشکار است. نشر علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، به شما یاد می‌دهد که چگونه حد و مرزهای خود را مشخص کنید، سر حرفتان بمانید و کاری کنید دیگران به تصمیماتتان احترام بگذارند.

درباره کتاب هنر نه گفتن

کتاب هنر نه گفتن دربارهٔ مهارتی است که شاید بسیاری از افراد آن را کسب نکرده‌اند یا برای تقویت آن نیاز به تمرین دارند: مهارتِ نه گفتن.

گاه نه گفتن کار ساده‌ای نیست؛ به‌ویژه اگر فردی که باید نه بگوید، فردی اصطلاحاً مهرطلب هم باشد.

دیمون زاهاریادس در کتاب هنر نه گفتن، راهکارهای جالبی را در اختیارمان قرار می‌دهد تا با آنها بتوانیم واکنش‌های اکتسابی را که در طول زندگی در ذهنمان حک شده‌اند، کنار بگذاریم و بدون احساس گناه و ملامت به انجام کاری که دوست نداریم یا وقتش را نداریم، نه بگوییم. این کتاب به ما آموزش می‌دهد تا بتوانیم پس از دادن جواب منفی به دیگران، روال عادی زندگی خویش را ادامه دهیم و دچار وسواس‌های فکری نشده و انرژی خود را از دست ندهیم.

خواندن کتاب هنر نه گفتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و افرادی که در دادن جواب منفی مهارتی ندارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب هنر نه گفتن

«بزرگ‌ترین چالش برای رویارویی با نه گفتن این است که به احساس گناه، ترس و شرمندگی‌تان هنگام رد درخواست افراد غلبه کنید. این کار آسان نیست. در بسیاری موارد، به سال‌ها آموزش بی‌وقفه نیاز دارد.

بسیاری از ما، از جمله خودم، بیش‌تر عمرمان را به برآورده کردن درخواست دیگران گذرانیده‌ایم. خود را آموزش داده‌ایم تا درخواست‌های مکرر دیگران را به درخواست‌های خودمان ترجیح دهیم. ترک این عادت نیاز به صرف زمان و تلاش زیادی دارد.

خوشبختانه، هر کسی قادر به انجام این کار است. اگر مایلید راهکارها را به کار برید، در صفحات بعدی آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهم تا به تدریج به تمایل مردم شادکنی‌تان غلبه کنید. هرچه بیش‌تر نه بگویید، متوجه خواهید شد که این کار به شما آزادی می‌دهد تا زمان بیش‌تری را صرف دنبال کردن اهداف کارآمدتر کنید.

همان‌طور که قبلاً هم گفتم، منظور این نیست که از کمک به دیگران امتناع کنیم. برعکس، هدف این است که یاد بگیریم بدون احساس گناه و هنگامی که می‌دانیم بهترین تصمیم را تحت شرایط حاضر گرفته‌ایم، نه بگوییم.

با علم به این مطلب، اجازه بدهید وارد عمل شویم و در مورد راهکار شمارهٔ ۱ صحبت کنیم.

آیا موارد زیر برای‌تان آشناست؟

فردی از شما کمک می‌خواهد. مشکل این‌جاست که شما درگیر کاری هستید و در آن لحظه، وقت ندارید به این فرد کمک کنید. شما می‌دانید که باید به درخواست آن فرد پاسخ منفی بدهید. و اصلاً نمی‌توانید به او کمک کنید.

اما با این جمله که: «متأسفم. نمی‌تونم کمکت کنم» به او پاسخ نمی‌دهید. برعکس کمی پا به پا می‌کنید و سرانجام می‌گویید: «اِ... شاید، اما خیلی گرفتارم. نمی‌دونم چقدر وقتم رو می‌گیره.»

این پاسخ پیامی درهم و پیچیده به درخواست‌کننده می‌دهد. به او می‌گوید شما گرفتارید اما ممکن است تقاضایش را بپذیرید. این پاسخ نشان می‌دهد که ممکن است مجبور شوید مسئولیت‌های‌تان را برای کمک به او کنار بگذارید.

ممکن است درخواست‌کنند از فرصت استفاده کند تا به شما انتقال دهد کارش بسیار ضروری است (مثلاً می‌گوید: «خیلی مهمه و من واقعاً همین حالا به کمکت نیاز دارم!»).

وقتی در پاسخ به یک تقاضا با شک و تردید حرف می‌زنید، ناخواسته فشار درخواست‌کننده را بر روی خود افزایش می‌دهید. فردی که کمکِ شما را می‌خواهد، شک و تردیدتان را نوعی بلاتکلیفی تلقی می‌کند. متوجه می‌شود که می‌تواند شما را وادار کند به او کمک کنید، حتی اگر مفهومش این باشد که به کارهای‌تان نرسید.

به همین دلیل، بهتر است هنگام رد هر تقاضایی واضح و شفاف باشید. طفره نروید. به این امید که درخواست‌کننده را رام کنید، دو پهلو حرف نزنید (به هدف‌تان نمی‌رسید). برعکس، در مورد عدم تمایل‌تان برای کمک به او رک و صریح باشید.»

تختخوابت را مرتب کن
حسین گازر
آیین دوستیابی و چگونگی نفوذ در دیگران
دیل کارنگی
جهان هستی هوایت را دارد
گابریل برنستین
اثر مرکب
دارن هاردی
توصیه‌هایی به جوانی که می‌خواهد به جایی برسد؛ در باب خودپسندی
رایان هالیدی
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
کتاب جامع اسرار زبان بدن
آلن پیز
هنر خوب زیستن
علی نصراللهی
زندگی‌نامه استیو جابز
والتر آیزاکسن
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
انعطاف‌پذیری؛ پرورش، استقامت، آرامش و شادی
ریک هانسون
چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم
تیم دزموند
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

Amirr
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

اقا انصافا گرونه یه تخفیفی بدین ماهم بتونیم بخونیم !

Maang Mirzaei
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

این احساس خفگی اینکه تریبون حرف زدنمونو (توییتر و اینستا و کانال تلگرام) ازمون گرفتن، اینکه جلو کار کردن و پول دراوردنمونو گرفتن، اینکه از همه جا بیخبریم یه سرچ ساده نمیتونیم کنیم، اینکه حتی از دیدن عکس کسایی که دوسشون داریم تو اینستاگرام

- بیشتر
Mr.Sep
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

از کتاب های این نویسنده فرمول برنامه ریزی رو خوندم و لذت بردم کتاب جمع جوریه از طاقچه میخوام که این کتاب رو دوباره رایگان کنه چون به خاطر اختلال اینترنت خیلی ها نتونستن این کتاب رو به کتابخونه هاشون

- بیشتر
نسيبه
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

از نظر اونایی که عکس غذا و استوری اهنگای پشت فرمونشونو میذاشتن قطعی اینترنت و اینستاگرام خوبه چون درک نمیکنن کسانی هستن که پول اجاره مغازه ندارن و از طریق کار توی خونه درامد دارن،قسط دارن و خرج زندگی میکنن. کاش

- بیشتر
حنا
۱۳۹۹/۰۹/۰۹

در کل میشه گفت کتاب خوبی بود چرا ک من یک مردم شاد کن تمام عیار هستم چیزی ک این کتاب هم ذکر کرده بود ک خیلی هم جالب نیست همه آدم های دورمون رو شاد نگه داریم در حالی

- بیشتر
sheida
۱۳۹۹/۰۴/۱۴

اگه مثل من نه گفتن را بلد نیستید و خیلی موارد با خودتون کلنجار میرید و احساس گناه سراغتون میاد حتما این کتاب بهتون توصیه می کنم برای من ارزش چندبار خواندن هم داشت .

Mohammad
۱۴۰۱/۰۶/۰۸

(۶-۹-[۱۱۹]) من فکر میکنم این کتاب خیلی سطحی به این مسئله پرداخته و تمرکزش بیشتر روی "چگونگی" هاست تا "چرا " ها. نویسنده هدف از نوشتن کتاب رو چنین بیان میکنه: "ارائه ی راهکارهایی برای نه گفتن بدون احساس گناه". راهکارهاش برای کسایی

- بیشتر
Omid r kh
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

ما این همه تو سر خودمون زدیم که بگیم آقا بیشعوری و راز و خودت باش دختر و اسکاول شین و جوجو مویز و کوفت و زهرمار آشغاله و با خوندن‌شون به شعور خودتون توهین نکنید، ولی انگار گوش شنوایی

- بیشتر
ali
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

نه فقط طرز نه گفتن یاد میده حتی هنگام خوندن کتاب فهمیدم اعتماد بنفسم هم بیشتر شده درود بر طاقچه عزیز . درسته کتاب کم میخونیم ولی هدفمند کتاب میخونیم

akram
۱۳۹۸/۰۸/۲۶

اینترنتو چیکار داشتن دیگه؟همین یه سرگرمیو داشتیم،اون بدبختی که درآمد و کسب و کارش اینترنتیه باید چه گلی سرش بگیره؟خوب یدفعه آب و برقم قطع کنین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۹۴)
مادامی که درخواستی را با متانت، صداقت و احترام رد می‌کنید، مسئولیت عکس‌العمل طرف مقابل به عهدهٔ شما نیست.
ترانه
توجه به خود، خودخواهی نیست. این کار ضروری است.
Yamahdi 12
اگر زندگی‌تان را اولویت‌بندی نکنید، شخص دیگری این کار را می‌کند.
صبا بانو:)
اگر شخصی پس از این که درخواستش را رد کردید، باز هم اصرار کرد، به خود یادآور شوید که اصرار این فرد ربطی به حق انتخاب‌های شما ندارد. خصلت بعضی از آدم‌ها این است که حرف‌شان را تحمیل کنند.
ترانه
دوست داشته شدن آرزوی هر انسانی است.
تئو:)
جسارت یعنی ابراز دیدگاه و نظرات و عدم وجود این احساس که نیاز به تأیید یا تصدیق دیگران دارید.
آترین🍃
اگر مدام به دیگران پاسخ مثبت دهید و اولویت‌های آن‌ها را به اولویت‌های خودتان ترجیح بدهید، زمان یا انرژی لازم را برای توجه به خود نخواهید داشت و به تدریج تندخو، بدبین و بیچاره خواهید شد.
Parisa
تفاوت میان افراد موفق و افراد بسیار موفق این است که افراد بسیار موفق تقریباً به همه چیز "نه" می‌گویند.
شهاب
اگر یاد بگیرید هدفمند و با متانت نه بگویید، قطعاً در نظر دوستان، اعضای خانواده و همکاران‌تان بهتر جلوه خواهید کرد. دیگر شما را به چشم یک پادری نگاه نمی‌کنند.
علیرضا
بزرگ‌ترین نبردهای روح ما سر و صدایی ندارند و فقط در گوشه‌ای از دل اتفاق می‌افتند. گاهی این نبرد چنان در سکوت رخ می‌دهد که دل از خونریزی این جنگ داخلی می‌میرد. و چهرهٔ فرد چنان مات و مبهوت به دنیای بیرون می‌نگرد که گویی اتفاقی رخ نداده است. بدون تردید، نه گفتن کار ساده‌ای نیست؛
Haniyeh amini😄

حجم

۱۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۱۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان