دانلود و خرید کتاب آس و پاس های پاریس و لندن جورج اورول ترجمه زهره روشنفکر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آس و پاس های پاریس و لندن اثر جورج اورول

کتاب آس و پاس های پاریس و لندن

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۴.۱از ۲۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آس و پاس های پاریس و لندن

«آس و پاس در پاریس و لندن» اولین کتاب جورج اورول است. این اثر در سال ۱۹۳۳ منتشر شد و اورول برای چاپش دردسرهای زیادی کشید چون خیلی‌ها آن را رد کردند و حتی نزدیک بود جورج آن را بسوزاند.

این اثر شرح حال خود اورول است در روزهایی که در دو شهر لندن و پاریس به فقر گذرانده بود. دوره‌ای که او در کنار آدم‌های فرودست جامعه‌ زندگی می‌کرد.

کتاب دو بخش دارد. بخش اول درباره روزهای زندگی اورول در پاریس است که در یک آشپزخانه کار می‌کرد و بخش دوم روزهای او را در لندن را شرح می‌دهد، زمانی که در قامت یک ولگرد آس‌ و پاس در خیابان‌ها زندگی می‌کرد.

اگرچه جورج اورول را بیشتر با مزرعه حیوانات و ۱۹۸۴ می‌شناسید اما بعضی می‌گویند «آس و پاس در پاریس و لندن» خواندنی‌ترین کتاب او است:

«از درون جیبش یک قوطی حلبی زنگارگرفته بیرون آورد که درونش بیست تا سی عدد ته‌سیگار بود که از خیابان جمع‌آوری کرده بود. آن ایرلندی اظهار می‌کرد که جز همین‌ها، سیگار دیگری نمی‌کشد و توضیح داد که هر روز می‌توان به مقدار دو اونس توتون از خیابان‌های لندن جمع کرد.

او از من پرسید: «آیا تو از یک نوانخانه لندن بیرون آمده‌ای؟»

با خودم فکر کردم که اگر جواب مثبت بدهم مرا هم مثل خودش آواره خواهد دانست، بنابراین جواب مثبت دادم. بعد هم از او راجع به نوانخانه رامتون سؤال کردم. او گفت: «این نوانخانه جای بدی نیست. در میان نوانخانه‌ها هم خوب و بد وجود دارد. من توی نوانخانه‌های زیادی گذراندم و با این وصف می‌توانم بگویم که وضعیت نوانخانه رامتون خوب است.»

از او سؤال کردم: «مقصودت از نوانخانه بد چیست؟»

گفت: «خدا برایت نخواهد! یک آب‌زیپو که تکه گوشتی هم درونش شناور است به‌عنوان غذا به تو می‌دهند.»»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

misbeliever
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

«اگر آدم همت والایی داشته باشد می تواند به همان شیوه خودش به زندگی ادامه دهد...اینکه آدم فقیر یا ثروتمند باشد شرط فکر کردن نیست...تو میتوانی در هر وضعیتی یا کتاب خواندن...فکر کردن خودت را مشغول کنی...تنها کافی است به

- بیشتر
نون صات
۱۳۹۹/۰۲/۲۱

بسمه درسته که ما اورول رو بیشتر با آثارش مثل ۱۹۸۴، مزرعه حیوانات و دختر کشیش میشناسیم، اما به نظرم خوندن این کتاب که درواقع تجربیات خود نویسنده از دورانیه که در وضعیت مالی خوبی قرار نداشته هم خالی از لطف

- بیشتر
programmer
۱۳۹۹/۰۲/۲۵

کتاب واقعا خوبیه درمورد اینه که فقر میتونه با آدم چه کارها بکنه و چه چالشهایی رو برای افراد و جامعه به وجود میاره

مریم کریم زاده
۱۴۰۰/۰۴/۲۹

با خواندن این کتاب و چالش های واقعی که خود نویسنده تجربه کرده بیشتر با طرز تفکر ارول آشنا میشیم. هر چند دور از انتظار هم نبود . . امام علی (ع) :فقر سبب نقصان دین,مشوش شدن عقل,جلب کینه میشود... ... توی کتاب فقر

- بیشتر
HeliOs
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

کتاب خیلی قشنگی بود. دوسش داشتم. شما در طول خوندن کتاب میتونید زندگی فقیرانه و آوارگی رو تجربه کنید. متن و ترجمه هم روان بود.

sa.s
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

تا نیمه کتاب خوبه ولی بعد ازون خسته کننده میشه

amin azadi
۱۴۰۰/۰۸/۱۸

این کتاب با توجه به اینکه خیلی تعریفش رو شنیده بودم ولی خیلی روند داستان کند و از یه جایی دیگه خسته کننده میشه چند بار خواستم از ادامه دادنش منصرف شم ولی اسم نویسنده مجاب به ادامه دادن کرد

- بیشتر
Loni
۱۴۰۰/۰۱/۲۸

واقعا حیف از کتاب به این خوبی که کسی که ترجمه ش کرده اصلا وفادار به متن کتاب نبوده. برایم جای سوال است که اینگونه مترجمین غیر صادق و اهل سانسور چرا به خودشان زحمت ترجمه میدهند و ارزش کتاب

- بیشتر
mehdi
۱۳۹۹/۱۲/۱۰

کتاب خلاصه ای از تجربیات شخصی نویسنده از نفوذ به بطن فقر است که با داستان های جذاب و توصیفات عالی آمیخته شده است و در نهایت با ارائه شخصیت های آواره دوست داشتی نگرش من را نسبت افراد فقیر

- بیشتر
hedayat Homa
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

کتاب خیلی خوبیه درسته که فرهنگ ما متفاوت است با پاریس ولندن اما فقر وتلاش وبرای یافتن یک لقمه نان در همه جای دنیا وجود داره اس وپاس ها همه جا هستند با خواندن این کتاب می توانیم قدر داشته

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
نداری یک ویژگی آرامش‌بخش بزرگ هم دارد؛ یعنی شما آینده را به‌کلی به‌دست فراموشی می‌سپارید. بی‌شک در موقعیت‌های خاصی هرچه کمتر داشته باشی، اضطرابت هم کمتر می‌شود.
Elhamtarang
تقریبآ می‌توان چنین گفت که شما هرچه بیشتر پول بدهید، عرق بدن و آب دهان بیشتری را میل خواهید کرد!
نون صات
اجازه بده تا برایت شرح دهم که یک یهودی چه جانوری است. یک‌دفعه در ماه‌های اول شروع جنگ، وقتی‌که به‌طرف جبهه می‌رفتیم یک شب در خانه‌ای اتراق کردیم. یک یهودی پیر که ریش سرخی داشت و همچون یهودای استخریوطی بود، یواشکی به‌سوی من آمد. به او گفتم: «چه‌کار داری؟» گفت: «قربان دختری زیبا که هفده‌سال بیشتر ندارد برایت آوردم. برای آن تنها پنجاه فرانک به من بدهید.» گفتم: «ممنونم؛ اما او را با خودت ببر؛ زیرا نمی‌خواهم مریض شوم.» پیرمرد فریاد زد: «مریض؟ جناب سروان هیچ به خود ترس راه نده؛ زیرا او دختر خودم است!» این ویژگی قومی یهودی است!
alireza_kh
وقتی‌که شما در فقر گرفتار می‌شوید، هرروز در دام مشکلاتی سخت‌تر و بدتر از آنچه در آن گرفتارید، می‌افتید.
alireza_kh
فقر با پرده‌ای از دروغ شما را محاصره می‌کند؛ اما حتی با دروغ هم نمی‌توانید آن را پنهان کنید.
alireza_kh
فقر باعث شده تا آنها خود را از قید و بندهای زندگی و رفتار معمول رها کنند
alireza_kh
کسی که صدقه می‌گیرد، به‌طور عملی همیشه از کسی که صدقه می‌دهد، متنفر است و این ویژگی همیشگی و غیرقابل انکارِ ذات آدم است و در صورتی که پنجاه یا صدنفر از او حمایت کنند، این تنفرش را بروز می‌دهد.
کاربر ۱۶۳۰۲۳۸
چیزی که شما در ابتدای تنگدستی می‌فهمید، خواری و زبونی و تنزل شأن و شخصیت، امساک زیاد و کم‌ارزشی اعتبارتان است
کاربر ۱۶۳۰۲۳۸
فقر باعث شده تا آنها خود را از قید و بندهای زندگی و رفتار معمول رها کنند؛ درست مثل اینکه پول باعث شود تا مردم خود را از عذاب کار نجات دهند.
HeliOs
در این روزگار در مجموع مقصود از انرژی، کارآمدی، خدمت‌های همگانی و چیزهای دیگر در این شعار نهفته است: «پول به‌دست بیاور و آن را از راه قانونی و تا آنجا که می‌توانی بیشتر به‌دست بیاور.» پول برای داشتن برتری، یک امتحان بزرگ است، گداها قادر به پیروزی در این امتحان نیستند و به‌همین دلیل خوار و ذلیل می‌شوند.
کاربر ۱۶۳۰۲۳۸

حجم

۲۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۲۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان