دانلود و خرید کتاب اخلاق و مدرنیته؛ انسان مدرن چه چیزی را در زندگی از دست داد؟ راس پل ترجمه محمد کمالی گوکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق و مدرنیته؛ انسان مدرن چه چیزی را در زندگی از دست داد؟ اثر راس پل

کتاب اخلاق و مدرنیته؛ انسان مدرن چه چیزی را در زندگی از دست داد؟

معرفی کتاب اخلاق و مدرنیته؛ انسان مدرن چه چیزی را در زندگی از دست داد؟

اخلاق در دنیای مدرن چه جایگاهی دارد؟ آیا مدرنیته که خود به وجودآورنده نوعی اخلاق است زمینه های به کارگیری آن را نابود نمی‌کند؟ یا ساده‌تر بگوییم آیا در دنیای مدرن می‌شود با اخلاق بود؟ نویسنده «اخلاق و مدرنیته» نگاهی نو به برخی موضوعات مشابه در فلسفه اخلاق معاصر کرده است. موضوعاتی مثل فایده‌گرایی، کانتیسم، لیبرالیسم، حقوق، فضیلت، واقع‌گرایی، اخلاق‌گرایی و برخی موضوعات با بن مایه‌های سیاسی، مانند قدرت، جنسیت، نیست‌انگاری (نهیلیسم) و ملی‌گرایی. راس پول این موضوعات را مطرح می‌کند و برخی از دیدگاه‌ها و پاسخ‌های انتقادی فلاسفه و جامعه‌شناسان معاصر را نیز درباره این موضوعات به نقد می‌کشد. راس پول معتقد است که اگر فلسفه اخلاق قرار است دوباره از بلندپروازی‌های سنتی خود دفاع کند تا جایگاهی در مسائل مهم اجتماعی روز برای خود تثبیت کند، باید محتوای اجتماعی خودش را جدی بگیرد. راس پول در واقع دنبال یک طرح جدید برای زندگی خوب است برای همین در فصل آخر در مورد تفسیر جدید از «خوبی» می‌گوید: «نقطه آغاز این تلاش [برای رسیدن به زندگی خوب]، جهل ما نسبت به مفهوم خوبی است. اما این جهل ممکن است به دو طریق تفسیر شود. ممکن است که ما ندانیم خوبی ما چه هست زیرا ما فاقد یک بخش خاص از دانش هستیم. تلاش ما برای یک زندگی خوب جست‌وجو در یک معنای لغوی است و هدف آن کشف یا بازکشف چیزی است که تاکنون وجود داشته است. در واقع ما مانند باستان‌شناسانی هستیم که در تلاش برای کشف طرحی از شهر پنهان‌شده در زیر مخروبه‌های تاریخ هستند.» اگر به مسایل جامعه‌شناختی و فلسفه مدرن علاقه‌مند هستید و به ویژه موضوع اخلاق در دنیای مدرن را دنبال می‌کنید. این کتاب دریچه های تازه‌ای برایتان باز خواهد کرد.

نظرات کاربران

سید محمدحسین قاسمی
۱۳۹۹/۰۴/۰۳

به‌نظرم نویسنده تقسیم‌بندی خوبی داره و استدلال‌های منسجمی آورده، اما ترجمهٔ کتاب بعضی جاها اصلاً روان نیست و گاهی، کلی باید بخونی یه جمله رو تا بفهمی دقیقاً چی می‌گه!

کاربر ۱۹۶۱۴۹۳
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

کتابی بسیار خوب با ترجمه بسیار بد. غیر قابل خواندن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
قدرت ته نشین شدهٔ دولت بر روی مرگ و زندگی، شکل خاموش‌تر منافع شخصی است که مستلزم زندگی اجتماعی روزمره است. بااین‌حال این شکل به شدت مهم است: این شکل حاکی از مسیری آشکار و کامل ازآنچه دولت برای آن هست، می‌باشد. زندان‌ها و جنگ‌ها ممکن است کسب‌وکار عمده دولت را تشکیل ندهند، اما دولت ظرفیت تنبیه شهروندان و فراخواندن آنان به مرگ در راه بقای خودش را دارد.
esrafil aslani
انسان اجتماعی حیوانی مریض است و روح و وجدان آن از علائم این بیماری است. در نتیجه همین بیماری است که هر کدام از ما اکنون تابع اخلاقیم
niloufar.dh
در عمل، لیبرال تنها می‌تواند برعلیه دلیل وجودی دولت اقدام کند و تلاش کند جلوی افراط‌گرایی را بگیرد. ضعف سیاسی لیبرالیسم در زمان‌های بحران بازتاب پوچی اخلاقی آن است. لیبرالیسم نه اخلاقی ارائه می‌کند که افراد به‌واسطه آن زندگی کنند و نه اصلی از انسجام اجتماعی مطرح می‌کند. برای این‌ها، لیبرالیسم برای دیگر شکل‌های اخلاق، در حکم انگل است. ملی‌گرایی اصل اتحاد عناصر گوناگون در جامعه مدرن (خانواده، بازار سرمایه‌داری و دولت) را فراهم می‌کند
niloufar.dh
ملی‌گرایی‌های مدرن تا حد زیادی از طریق جنگ‌ها ساخته‌شده‌اند
niloufar.dh

حجم

۳۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۳۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان