دانلود و خرید کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی احمد علی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی اثر احمد علی‌پور

کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی

کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی نوشته احمد علی‌پور به چالش‌های پیش روی دامپزشکان در حوزه اخلاق حرفه‌ای پرداخته است.

 درباره کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی

چالش‌های پیش روی دامپزشکی، امروزه نشان از نادیده گرفتن اخلاق حرفه‌ای در گروه دامپزشکی می‌باشد و در این زمینه ادبیات کمی وجود دارد و کارهای اخلاقی در دانشکده‌های دامپزشکی بسیار کم است. این کتاب به دانشجویان و دامپزشکان برای مشارکت در بحث‌های اخلاقی که اکنون با این حرفه روبرو هستند، کمک می‌کند.

تلاش در جهت تقویت مبانی اخلاق دامپزشکی در کشور باید با توجه به نیازها، انتظارات مخاطبان، جهت گیری‌های اجتماعی و بر اساس تعیین اولویت‌های آن صورت گیرد. بدون شک، در برنامه ریزی‌های آموزش دامپزشکی به طور اعم، آموزش اخلاق دامپزشکی، به طور اخص و همچنین سیاستگزاری های سلامت در حوزه‌های درمان و پژوهش، تعیین اولویت مباحث اخلاق دامپزشکی، می‌تواند به عنوان یک ابزار مناسب و قابل استناد توسط برنامه‌ریزان و سیاستگذاران مورد استفاده قرار گیرد.

 تلاش در جهت تقویت مبانی اخلاقی دامپزشکی در کشور باید با نیازها، انتظارات و جهت گیری‌های اجتماعی متوازن متناسب باشد. دستیابی به این توازن و تناسب با تعیین اولویت‌های کشوری در حوزه‌های اخلاق دامپزشکی امکان پذیر خواهد بود. فرایند تعیین اولویت‌ها باید با فرایندی متعامل و مشتمل بر ارزیابی علمی و نظام یافتهٔ وضعیت موضوع مورد پژوهش، تجزیه و تحلیل نظام یافته و علمی، تقاضای استفاده کنندگان و ارزش‌ها و نیازهای محسوس جامعه در آن موضوع باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در یک رویکرد علمی الگوی تعیین اولویت باید در یک فرایند مشارکتی با استفاده از اطلاعات موجود؛ و توسط یک کارگروه تخصصی انجام پذیرد. بحث آموزش اخلاق دامپزشکی در سطوح مختلف نظیر آموزش اخلاق دامپزشکی به دانشجویان، باز آموزی دامپزشکان و همچنین آغاز آموزش  در دوره‌های تخصصی اخلاق دامپزشکی قابل بررسی می‌باشد. بی شک نیازهای هر یک از دوره‌ها و برنامهٔ آموزشی باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و برنامه آموزشی متناسب طراحی و اجرا شود. 

با توجه به گسترش روز افزون تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های دامپزشکی در سرار کشور لزوم تهیه کتب و منابع آموزشی جامع جدید ومعتبر احساس می‌شد که در کتاب حاضر سعی شده است با توجه به منابع علمی، کدهای اخلاقی در حوزه علوم و آموزش پزشکی کشور و کدهای اخلاقی در کشورهایی که در این زمینه صاحب نظر بوده‌اند، گردآوری شود و در اختیار دانشجویان در تمامی مقاطع دامپزشکی و همکارانی که در حرفه دامپزشکی در کشور اشتغال دارند قرار گیرد.

خواندن کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 متخصصان و دانشجویان رشته دامپزشکی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب اخلاق حرفه ای در حرفه دامپزشکی

واژه‌های Ethics و Morality

واژه‌های Ethics و Morality هر دو به معنای اخلاق به کار می‌روند. واژه Ethics از ریشه یونانی Ethos به معنای منش و رفتار (Character) و واژه Morality از ریشه Mores(رسم و عادت) اقتباس شده است. که به معنای رفتار یا رسم و عادت استعمال می‌شود.

محصول اخلاقی

محصولی که سازنده به عنوان بازاریابی، داوطلبانه فروش آن را به دامپزشکان محدود کرده است. به چنین محصولاتی غالباً نام متفاوتی داده می‌شود و بسته بندی آن متفاوت از محصولاتی است که مستقیماً به مصرف کنندگان فروخته می‌شود. "محصولات اخلاقی" فقط به دامپزشکان به عنوان شرط فروش که در قرارداد فروش یا برچسب محصول مشخص شده است، فروخته می‌شود.

دامپزشک ضعیف

دامپزشکی که به دلیل نقص جسمی یا ذهنی از جمله کاهش توانایی ذهنی، از دست دادن مهارت‌های حرکتی یا سو مصرف مواد مخدر یا الکل قادر به انجام وظایف خود در دامپزشکی با مهارت و ایمنی مناسب نیست.

داروی افسانه‌ای

اصطلاحی برای داروی تجویز شده توسط دامپزشک بکار برده می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان