دانلود کتاب صوتی سقوط با صدای علی دنیوی ساروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سقوط اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی سقوط

نویسنده:آلبر کامو
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۵از ۴۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سقوط

کتاب صوتی سقوط اثری معروف از نویسنده‌ی مشهور فرانسوی آلبر کامو است. کامو در این کتاب سعی در پرداختن به موضوع عذاب وجدان و گرفتاری انسان‌ها در خودبینی و خودخواهی دارد. داستان کتاب روایت یک‌طرفه‌ای است از وکیل معروف و موفقی در پاریس که دچار خودبینی و خودخواهی است اما با بروز اتفاقی خود را دچار عذاب وجدان می‌بیند و این آغاز سقوط اوست. اعتراف‌هایی از رفتار‌ها و اعمالی که در گذشته انجام داده و به ظاهر درست بوده‌اند اما با فکر کردن به آن‌ها به گناهکار بودن خویش پی می‌برد.

این کتاب ترجمه‌ی پرویز شهیدی است که انتشارات صوتی آوانامه با گویندگی علی دنیوی ساروی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سقوط

کتاب صوتی سقوط صحبت‌ها و اعترافات وکیل مرفه و درستکاری است به نام ژان باتیست کلمانس که در شهر پاریس زندگی می‌کند و همواره خود را فردی می‌بیند که دچار خطا نشده و به این موضوع افتخار می‌کند؛ تا روزی در هنگام پیاده‌روی شبانه که سرشار از حس لذت از زندگی بوده است، دختری جوان را بر لبه پرتگاه پل می‌بیند و بی‌تفاوت از کنارش عبور می‌کند. چند قدم آن‌طرف‌تر صدای برخورد جسمی بر آب را می‌شنود و متوجه می‌شود دختر خود را در آب انداخته است اما برای نجاتش تلاشی نمی‌کند و حتی خود را توجیه می‌کند. اینجاست که احساس عذاب وجدان و گناهکاری به سراغ ژان باتیست کلمانس می‌آید.

صدای خنده زنی در ذهنش است و همواره این صدا را می‌شنود و همراهش می‌آید. این دلیلی است که از پاریس گریزان شده و به آمستردام می‌رود. اما در این نقل مکان اتفاقی حاصل نمی‌شود و عذاب وجدان دست از سرش بر‌نمی‌دارد. به میخانه‌ای در آمستردام با نام مکزیکوسیتی می‌رود و در آنجا با افراد صحبت کرده و به اعترافات پی‌در‌پی می‌پردازد. (افراد حاضر در میخانه همان خوانندگان کتاب هستند). این سقوط تدریجی نتیجه‌ی نهایی کتاب کامو است. کتابی با درون‌مایه فلسفی و به نوعی غیر قابل درک. زیرا با خواندن یا شنیدن آن به ناگاه خود را به جای شخصیت اصلی یافته و به شدت احساس گناه می‌کنید. در عین حال احساس هم‌ذات‌پنداری با راوی می‌تواند انسان را برای رهایی از گناهان گذشته کمک کند و عذاب وجدان حاصله را کاهش بدهد.

تحلیلی کوتاه از کتاب سقوط

کاب صوتی سقوط را می‌توان همانند کتاب دیگر آلبر کامو، بیگانه، دانست البته با تفاوت‌هایی جزیی. هر دوی این کتاب‌ها با درون‌مایه عذاب وجدان هستند. در حالی که در کتاب سقوط راوی که وکیل مرفه و به ظاهر درستکاری بوده است از این عذاب وجدان رنج برده و کم‌کم به سمت سقوط و زوال پیش می‌رود، اما در بیگانه شخصیت اصلی داستان نیاز به اعتراف نمی‌بیند و آن را حق خود می‌داند.

پرداختن به موضوع شر در کتاب‌های کامو موج می‌زند و اینکه انسان‌ها از هوای نفس خود پیروی می‌کنند. در طی مطالعه کتاب، خواننده با راوی احساس هم‌ذات‌پنداری می‌کند و گاه خود را در جای او می‌گذارد. اینکه آیا واقعا تمامی انسان‌ها دچار گناهان هستند که تا به مرز افول نرسند به آن پی نمی‌برند؟ در کل کتاب صوتی سقوط را می‌توان جزء رمان‌های فلسفی با درون‌مایه سیاه دانست که این خود یکی از دلایل سخت‌خوانی کتاب می‌شود.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی سقوط را به تمام علاقه‌مندان به آثار آلبر کامو، همچنین افرادی که به رمان‌های فلسفی علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم. به علت برداشت‌های متفاوتی که افراد مختلف از کتاب سقوط خواهند داشت، انتخاب بسیار خوبی برای جلسات کتابخوانی است و بسیار جای تفکر دارد.

چرا باید کتاب صوتی سقوط را بشنویم؟

کتاب صوتی سقوط با جهان‌بینی و بینش پیچیده‌ی نویسنده‌اش تا حدودی سخت‌خوان خواهد بود. سقوط بازتاب‌دهنده‌ی دقیق خوانش‌های ممکن از رفتار مبتنی بر انواع برداشت‌های اخلاقی است. آلبر کامو با سنجش این برداشت‌ها به پوچ‌گرایی خاصی که مخصوص سبک نوشتاری خودش است می‌رسد. مطالعه کتابی که راوی آن با شخصی خیالی صحبت می‌کند و آن را آقای عزیز می‌خواند که این شخص شنونده همان خواننده کتاب است، برای خواننده بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

نظر ژان پل سارتر درباره رمان سقوط

ژان پل سارتر درباره این رمان می‌گوید: سقوط زیباترین و درک‌ناشده‌ترین اثر کامو است. این رمان کوتاه و پر محتوا رساله‌ای فلسفی درباره‌ی هوای نفس است.

درباره آلبر کامو

آلبر کامو متولد هفتم نوامبر سال ۱۹۱۳ در فرانسه است. او به علت مرگ پدرش در جنگ جهانی اول با شرایط مالی نامناسب بزرگ شد. با تلاش‌های یکی از آموزگارانش وارد دبیرستان شد و تحصیلات خود را ادامه داد. او در فوتبال نیز تبحر داشت اما با درگیر شدن به بیماری سل نتوانست آن را ادامه دهد. آلبر کامو برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۵۷ شده است. او در سال ۱۹۶۰ با ۴۶ سال سن به علت بیماری سل درگذشت.

از دیگر آثار کامو می‌توان به طاعون و بیگانه اشاره کرد.

بهترین ترجمه های فارسی کتاب سقوط

کتاب سقوط با ترجمه‌ی افرادی چون شورانگیز فرخ در نشر نیلوفر، کاوه میرعباسی با همکاری نشر چشمه، ترجمه آقای پرویز شهودی در نشر مجید‌ (به سخن)؛ همچنین ترجمه آناهیتا تدین در نشر روزگارو امیر لاهوتی در نشر جامی منتشر شده است. از بهترین ترجمه‌های این کتاب می‌توان به ترجمه آقای شهودی که نسخه صوتی آن پیش روی شماست، اشاره کرد.

نظرات کاربران

kaveh
۱۳۹۸/۰۳/۲۹

کتاب خوبی بود فقط یکم فراتر از حالت معمول باید روش تمرکز کرد وگرنه هیچی نمیشه فهمید....جوری نوشته شده که کاملا حس سقوط به آدم دست میده..دوسش داشتم

mobtaker61
۱۴۰۰/۰۸/۲۳

توصیه می کنم برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار البر کامو، اپیزود ۲۵ و ۲۶ از پادکست اپیتومی بوکس رو گوش کنید ، میتونه برای کسانی مثل من که خیلی اطلاعاتی درباره این نویسنده نداشتن مفید باشه و در

- بیشتر
محمد
۱۳۹۸/۰۳/۲۳

کتاب جالبی بود.وقتی میخوانید ناخوآگاه با شخصیت کتاب همزاد پنداری میکنید.ریتم یکنواختی داره .به دقت و با حوصله گوش کنید و بهش فکر کنید.

سمیه ص
۱۳۹۹/۰۶/۰۴

حیف که ستاره های بیشتری نیست تا نصیب این کتاب پربار کنم 👍 هرآدمی میتواند شاهد ارتکاب جرم همه افراددیگر باشد"....عیاشی جنگلیست بدون گذشته وآینده...

Narges🌿
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

من کتاب رو قبلا خوندم عالیه عالی👌یه مونولوگ طولانی اما جذاب

آسمان دوم
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

نحوه بیان گوینده، منو یاد سرهنگ هنس لاندا می‌ندازه تو فیلم Inglorious Basterds. خیلی صدای خوبی داره

MediaAsvad
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

کتاب سردی بود برام و کلا از داستان های یک شخصیته خوشم نمیاد ولی صدای گوینده عالی بود

Mohammad Solshad
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

داستان همانطور که از اسم کتاب پیداست روایت شخصیتی است که از سفیدی به سمت سیاهی تغییر می کند . گویندگی جناب آقای دنیوی بسیار عالی بود . بنظر بنده گویندگی هر کتابی را به ایشان بسپارید ارزش شنیدن پیدا

- بیشتر
نازنین بهی
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

راستش داستانی که روایت میشد جذاب بود ولی نتونستم بفهمم چی میخواست بگه

elham
۱۴۰۲/۰۲/۲۳

خوب بود

زمان

۵ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۷۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۲۷۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان