دانلود و خرید کتاب پدیدارشناسی جان گئورگ‌ویلهلم‌فریدریش هگل ترجمه باقر پرهام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدیدارشناسی جان اثر باقر پرهام

کتاب پدیدارشناسی جان

معرفی کتاب پدیدارشناسی جان

کتاب پدیدارشناسی جان، نوشته گئورگ ویلهلم فریدریش هگل (۱۸۳۱-۱۷۷۰)، فیلسوف آلمانی و یکی از پدیدآورندگان ایده‌آلیسم آلمانی است. برخی هگل را آخرین فیلسوف دستگاه‌ساز تاریخ فلسفه غرب می‌دانند.

درباره کتاب پدیدارشناسی جان

تاریخ‌گرایی و ایده‌آلیسم هگل انقلاب عظیمی در فلسفه اروپا به وجود آورد و سنگ بنای مارکسیسم و فلسفه قاره‌ای شد. هگل در «پدیدارشناسی جان»، می‌نویسد: «اندیشه‌ها هنگامی سیال می‌شوند که اندیشه، (این داده‌شدگی درونی)، خود را چون برآیند بازبشناسد،... نه با کناره‌گیری و گوشه‌گزینی، بل با فروگذاریِ ثباتِ نهادگی خود ... از راه این حرکت است که اندیشه‌های محض تبدیل به مفاهیم می‌شوند و ... تنها در همین حالت است که همانی که هستند که در حقیقت هستند؛ حرکت‌های خودفرمان ...».

نظام فکری او بر دیالکتیک بنا شده ‌است. البته ریشه‌های دیالکتیک را از فلسفهٔ کانت دانسته‌اند اما تفاوت عمدهٔ دیالکتیک هگلی این است که مقولات و مفاهیم انتزاعی مندرج در دیالکتیک او منبعث و موجود در هم هستند.

از خصوصیات مقولات هگل این است که او از جنس به نوع می‌رسد و سپس هر نوعی را جنسی تازه می‌انگارد و از آن به انواع پست‌تر پی می‌برد.

مثلاً اولین سه‌پایه فلسفه هگل ، «هستی، نیستی، گردیدن» است. او از هستی آغاز می‌کند و می‌گوید هستی اولین و روشن‌ترین مفهومی است که ذهن بدان باور دارد و می‌تواند پایه مناسبی برای آغاز فلسفه باشد.

اما هستی در خود مفهوم متضاد خویش یعنی نیستی را در بر دارد. هر هستی در خود حاوی نیستی است. هستی او دارای هیچ تعینی نیست و مطلقاً نامعین و بی‌شکل و یکسره تهی است و به یک سخن خلاء محض است . این خلاء محض همان نیستی است. پس هستی نیستی است و نیستی همان هستی است.

خواندن کتاب پدیدارشناسی جان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پدیدارشناسی جان

مفهوم، اقلیم امر حقیقی و گزارش اصیل آن، دستگاه علمی است

[۲] با قبول این‌که قالب راستین حقیقت در این علمیتی (Wissenschaftlichkeit) است که صحبت‌اش را می‌کردیم ـــ که در واقع فرقی با گفتنِ این مطلب ندارد که اقلیم وجودِ (Existenz) حقیقت فقط در مفهوم است ـــ من به‌خوبی می‌دانم که این سخن به نظر می‌رسد با تصوری جاری و نتایج مبتنی بر آن‌که دعاوی‌اش هم‌سنگ گستردگی آن در باور زمانه است در تناقض (Widerspruch) است. پس بیهوده نخواهد بود اگر دربارهٔ این تناقض توضیحی بدهیم، حتی اگر این توضیح جز برای اطمینان‌خاطر (Versicherung) نباشد، همچنان که خودِ آن چیزی که این توضیح در مخالفت با آن ارائه می‌شود نیز همین حکم را دارد. باری، اگر امر حقیقی در آن چیزی، یا، بهتر بگوییم، به‌عنوانِ آن چیزی باشد که گاه شهود (Anschauung) می‌نامند، گاه دانشِ بی‌واسطه از مطلق، دین (Religion)، هستی (Sein)، [اگر] نه در مرکز عشق الاهی [بودن]، بلکه هستی خودِ این مرکز [در مدِ نظر باشد]، در این صورت برای بیانِ گزارشی از فلسفه به صورتی خلافِ صورتِ مفهومی نیاز خواهیم داشت. مطلق را دیگر نباید [در مفهوم] دریافت بلکه باید احساس کرد و شهودی از آن داشت. حرف، حرفِ مفهوم مطلق نخواهد بود بلکه احساس و شهود مطلق است که باید بدان گوش فرا داد و بیان‌اش کرد.

نظرات کاربران

پیمان
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

نظر من یک نظر کلی است و امیدوارم مفید برای من و شما باشه ،شما تصحیح بفرمایید تا من هم بتوانم این کتاب را بخوانیم: ما PDF اسکن شده کتاب رو دانلود نمیکنیم چون علاوه بر احترام به حقوق کتاب انتظار

- بیشتر
مهرداد
۱۳۹۹/۰۲/۰۵

بدون پاورقیِ پاپ‌آپ! + نتیجهٔ پیگیری: نهایتاً مشخص شد امکان اصلاح فایل این کتاب وجود نداره. نتیجتاً دسترسی به پاورقی‌ها راحت نیست و یک مطالعهٔ با کیفیت ناممکنه. قبل از خرید فایل نمونه رو بررسی کنید و متوجه خواهید شد ارزش خرید نداره.

Hemmat
۱۳۹۵/۱۰/۰۱

عرض ادب 1 کتاب « پدیدار شناسی روح » یا به اعتقاد مترجم سرشناس کتاب حاضر استاد باقر پرهام ، « پدیدار شناسی جان » ، از شاهکارهای تاریخ فکر و اندیشه ی فلسفی است که هگل آنرا در سال 1805 میلادی

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۴/۰۸/۲۹

کتاب بسیار عالی و ترجمه ی بسیار مناسب نسبت چند ترجمه ی موجود است.

کاربر ۴۳۱۴۶۷۵
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

عالیه. از ترجمه محمد مهدی اردبیلی بهتره.

شهریار
۱۳۹۶/۰۱/۲۳

اوف!چه قدر گرون

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
نیرو، در این رهگذر، بیشتر به چیزی کاملاً دیگر، به درست همان عامیتی تبدیل شده است که فهم در وهلهٔ اول یا بدونِ واسطه به‌عنوانِ ذاتِ نیرو می‌شناسد، که در ضمن عامیتی است که در این واقعیتِ نیرو، واقعیتِ بایست‌بودی (Seinsollenden Realität) آن، و در جوهرهای برون‌ذاتِ نیرو، خود را به‌عنوان ذاتِ نیرو تثبیت می‌کند (۳۲۰).
mehdi hoore

حجم

۹۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴۰ صفحه

حجم

۹۲۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴۰ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان