دانلود و خرید کتاب شاعر مایکل کانلی ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاعر اثر حمیده  رستمی

کتاب شاعر

نویسنده:مایکل کانلی
امتیاز:
۴.۳از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شاعر

مایکل کانلی از مشهورترین جنایی‌نویسان دهه‌های اخیر است که نویسندگی را در سال‌های آغازین دههٔ نود میلادی و تحت تأثیر آثار ریموند چندلر، یکی از بزرگان صاحب سبک در ادبیات پلیسی آغاز کرده است. او پس از دانش‌آموختگی از دانشگاه فلوریدا به کار در مطبوعات پرداخت و در سال ۱۹۸۶ با مشارکت در نگارش گزارشی مستند از بازماندگان یک سانحهٔ هوایی، موفق شد به‌عنوان نویسندهٔ همکار، به فهرست نهایی برگزیدگان دریافت جایزهٔ پولیتزر راه یابد. این موفقیت سبب شد او به‌سرعت راه پیشرفت را بپیماید و به‌عنوان خبرنگار لس‌آنجلس تایمز به کار مشغول شود.

کانلی در سال ۱۹۹۲ جایزه ادگار را به پاس نگارش اولین کتابش به دست آورد او خالق «هری بوش»، یکی از همدلی‌برانگیزترین شخصیت‌های ادبیات پلیسی است که بسیاری از کارشناسان او را هم‌ردیف «سام اسپید» و «فیلیپ مارلو» می‌دانند.

در رمان «شاعر» پنجمین اثر کانلی با خودکشی مشکوک یک پلیس و ماجراهای مرتبط به آن روبه‌روییم. این اثر اولین کتاب کانلی است که با هری بوش سروکار ندارد. در این جا ما با یک گزارشگر جنایی به اسم جک مک ایووی سروکار داریم که برای روزنامه راکی مونتین کار می‌کند. شون برادر جک ظاهرا خودکشی کرده است. جسد او را همراه با یک پیام درباره خودکشی‌اش در ماشین شخصی‌اش در پارکینگی پیدا کرده‌اند. جک نمی‌تواند بپذیرد که برادرش به دلیل فشار کاری و افسردگی خودکشی کرده باشد. هرچند آخرین مورد جنایی که شون با آن سروکار داشته قتل ظالمه دختری دانشجو به اسم ترزا لافنته بوده که جسد تکه شده‌اش را در پارکی پیدا کرده بودند. جک بعد از تحقیقات زیاد متوجه می‌شود مرگ برادرش خودکشی نبوده بلکه یک صحنه ساختگی از خودکشی بوده که قاتلی زنجیره‌ای آن را ترتیب داده است:

مرگ ترزا لافتن از آن نوع قتل‌ها بود که مردم را میخکوب کرد؛ نه فقط در دنور، بلکه در همه‌جا. هر کسی که ماجرای آن را خواند یا شنید، دست‌کم لحظه‌ای مکثی کرد تا تصویر خشونت‌بار و وحشیانه‌ای را که در ذهنش نقش بسته بود، بررسی کند.

بیشتر آدم‌کشی‌ها قتل‌هایی پیش‌پاافتاده است که ما خبرش را در روزنامه‌های جنجالی می‌بینیم. تأثیر آن‌ها در دیگران محدود است و چنگ‌انداختن‌شان به قوهٔ تخیل بی‌دوام. فقط چند بندی را در صفحات داخلی روزنامه به خودشان اختصاص می‌دهند و به همان طریقی در روزنامه دفن می‌شوند که قربانی در زیر خاک.

نظرات کاربران

پوینده
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

بعد از نور پنهان و خونخواهی این سومین کتاب از مایکل کانلی است که به فارسی ترجمه شده است. علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی این کتاب را یک نفس خواهند خواند، بسیار جذاب با ترجمه ای روان و خواندنی.

حجاب افتخارم.
۱۴۰۰/۱۲/۲۶

البته رمان بسیار جذاب وپر کششیه . ولی فقط در مسیر ولی مقصد قشنک نیست.بسیار دم دستی والکی تموم شده.انکار سرهم بندی شده باشه. ولی به خوندنش می ارزه

miss.golaab
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

کتابی که تا خوندنشو تموم نکنید نمی تونید زمین بزارید. شاعر عالی بود

faezeh.k
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

کتاب خوبی بود اما این طولانی بودن کتاب آزار میداد آدمو. در واقع میتونم بگم پایان جذاب و غافل گیر کننده کتاب به طولانی بودن کتاب در

فاطمه فرامرزی
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

پرکشش با یه موضوع جنجالی که تا وقتی تمومش نکنی خیالت راحت نمیشه ولی بعد از خوندنش هم تا مدتها موضوعش تو ذهنته

کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

داستانی پراز کشش وتعلیق که از خوندنش لذت میبرید وبا وجود اینکه یکم طولانیه دلتون میخواد یکنفس بخونیدش،نویسنده با توانایی کامل تونسته تا آخر هیجان داستانو حفظ کنه، البته میشد هیجان انگیز تر تموم بشه🙂

LeNa
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

یک داستان معرکه سرشار از تعلیق و هیجان. از کانلی قبلا نور پنهان و خونخواهی رو خونده بودم و هر دوتاشونو دوست داشتم. به نظرم داستان شاعر از اون دوتا جذاب‌تر و هیجان انگیزتر بود.

جواد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

عالی

shojaeekia
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

کتاب با خودکشی مشکوک یه پلیس شروع میشه و به نطرم با اینکه نسبت به دو کتاب دیگه ی مایکل کانلی طولاتی تره اما بسیار جذابه و خسته کننده نیست.

سهیلا
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

کتاب خوبی بود ترجمه خوبی هم داشت ولی انگیزه قاتل از کشتن پلیسها و علت انتخاب آنها برای کشتن و همینطور علت بعضی از قتلها در بزرگسالان نا مشخص و مبهم باقی موند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آدم هر روز جنگی بی‌حاصل با زندگی دارد و در زندگی چه چیزی بیش از اظهار جسمانی عشق، حیاتی است؟
hamtaf

حجم

۵۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۵۵۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
۱۴,۹۵۰
۵۰%
تومان