دانلود و خرید کتاب نور پنهان مایکل کانلی ترجمه قاسم کیانی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نور پنهان اثر مایکل کانلی

کتاب نور پنهان

نویسنده:مایکل کانلی
امتیاز:
۴.۲از ۴۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نور پنهان

«نور پنهان» یکی دیگر از آثار جنایی مایکل کانلی، نویسنده آمریکایی رمان‌های پلیسی-جنایی است. او خالق شخصیت «هری بوش» یکی از همدلی‌برانگیزترین شخصیت‌های ادبیات پلیسی به شمار می‌آید که بسیاری از کارشناسان او را هم‌ردیف «سام اسپید» و «فیلیپ مارلو» می‌دانند.

در رمان «نور پنهان»، هری بوش که حالا بازنشسته شده است برای پرس و جو درباره قتل یک دستیار تهیه‌ فیلم به اسم آنجلا بنتون که چهارسال پیش اتفاق افتاده به دیدار یک ستاره هالیوودی به نام تیلور می‌رود؛ برای گشودن دوباره پرونده‌ای که از چهارسال پیش تاکنون مسکوت مانده است.

بوش از تیلور که ظاهرا رابطه نزدیک با مقتول داشته است می‌خواهد در از سرگیری رسیدگی‌ها به او کمک کند، تیلور ابتدا سرباز می‌زند اما خیلی زود منصرف و حاضر به همکاری می‌شود. در جریان این پرونده بوش ناچار می‌شود با همسر سابقش النور که حالا یک پوکر باز مشهور در لاس وگاس است تماس بگیرد و این تماس ما را به ماجرایی فاش نشده از زندگی خود بوش نیز می‌برد:

«آنجلا بنتون در بیست‌وچهارمین سالگرد تولدش مرد. جسد قوزکرده‌اش روی کاشی‌های اسپانیایی راهرو آپارتمانش واقع در فانتین نزدیک خیابان لابریا پیدا شد. کلید خانه داخل صندوق پستی‌اش بود. داخل صندوق پستی، دو کارت تبریک بود که به‌صورت جداگانه به‌دست پدر و مادرش از کلمبوس برایش پست شده بود. بعداً فهمیدیم که آن‌ها طلاق نگرفته‌اند، بلکه فقط خواسته‌اند هر کدام جداگانه تولد تنها دخترشان را تبریک بگویند.

بنتون خفه شده بود. بلوزش را در قسمت جلو پاره کرده بودند، ولی این کار احتمالاً بعد از مرگش انجام شده بود. مقدار کمی منی نیز روی جسد یافت شد که بعداً کارشناسان پزشکی قانونی آن را برای تعیین نوع دی‌ان‌ای نمونه‌برداری کردند. کیفش گم شده بود و هرگز پیدا نشد.»

با خواندن این کتاب لذت و هیجانی وصف ناشدنی را تجربه خواهید کرد. همان لذتی که از خواندن آثار جنایی‌نویسان بزرگی مانند ریموند چندلر و دشیل همت می‌برید.

نظرات کاربران

معصومه
۱۳۹۹/۰۵/۰۶

ترجمه عالی بود داستان خیلی واقعی بود کاملا میشد تو دنیای واقعی تصورش کرد ولی من دوست داشتم بیشتر به زندگی قربانیان و ویژگی های شخصیتشون و اینا بپردازه و دوست داشتم اسرارآمیزتر باشه ولی خب نویسنده بال و پر

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

کتاب ۲۵۲ از کتابخانه همگانی، کتاب خوب و جذابی بود. فقط ممکنه جزییات زیاد کمی شما رو خسته کنه ولی در آخر متوجه میشیم که تمام این جزییات به حل پرونده کمک کرده . تصمیم گرفتم کتب دیگر این نویسنده را

- بیشتر
مریم
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

یک داستان جنایی نسبتا خوب, البته به نظر من جذابیت ماجرا از نیمه ی کتاب شروع میشه, تمام اتفاقاتی که افتاده در نهایت مشخص میشه که به هم مربوطن. داستان سریع پیش میرفت زیاده گویی هم نداشت.

کاربر 685837
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

کتابی بسیار عالی و هیجان انگیز ..با پایانی مناسب و مورد انتظار خواننده

zohreh
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

۱۱۴. "هری بوش" پلیس سابقی، که حالا مجوز کارآگاه خصوصی داره، بعد از بازنشست شدنش نمیدونه باید با زندگیش چکار کنه. تصمیم میگیره سراغ پرونده حل نشد‌ه‌ دوران خدمتش که سالهاست فکرشو درگیر کرده، بره. پرونده آنجلا بنتون دختر جوانی که دستیار

- بیشتر
ali fattahi
۱۳۹۸/۰۵/۲۸

نمونه عالی داستان پر تعلیق جنایی

sahoje
۱۳۹۸/۱۲/۱۹

برای کساییکه دنبال یه کتاب پلیسی هیجان انگیزند توصیه میکنم تا اخر داستان نمیشه حدس زد چه اتفاقاتی افتاده

zh156
۱۳۹۷/۱۲/۲۷

یه داستان جنایی معمایی هم چی پربار😄 ۴۱۶ صفحه ست.از اینایی باشین که کتاب و ول نمیکنید تاتموم شه خیلی فشار میاد بهتون 😬

shirin.h
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

عالی ، پر کشش ، مهیج ، ترجمه روان با نور پنهان 😊

مهندس پور
۱۴۰۲/۰۴/۱۳

کتاب در مورد معمای دو قتل که به هم ربط پیدا می کنه زیاده گویی داشت بعضی جاهاش خیلی جزییات اضافه شده ولی در کل خوب بود 👌🏼😊

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۰)
در تحقیقات آگاهی در رابطه با پاشیده‌شدن خون، این نکته شناخته‌شده است که قطره‌های گرد وقتی تشکیل می‌شوند که قطره‌های خون مستقیماً روی سطحی بیفتند. قطره‌های بیضی‌شکل وقتی تشکیل می‌شوند که خون به‌صورت پرتابی یا با زاویه روی سطح پاشیده شود.
سیّد جواد
آنچه در دل است، پایانی ندارد.
سیّد جواد
همیشه معتقد بودم که دستبند زدن به یک متهم کار مزخرفی است. درست مثل زدن سر افراد بازداشت‌شده به چارچوب در ماشین. کار آسانی بود. ولی مزخرف بود. موذیانه بود.
محمدحسین
آنچه در دل است، پایانی ندارد.
محمدحسین
وانگهی، شاید هم بدبینی چندان چیز خوبی نباشد. می‌تواند به آدم کمک کند حواسش جمع باشد، ولی می‌تواند او را فلج هم بکند.
سیّد جواد
آدم‌های بازنشسته قرار ملاقات ندارن. آدم‌های بازنشسته همهٔ وقت دنیا رو در اختیار دارن.
سیّد جواد
احساس می‌کردم وقتی قناد یک کیک عروسی را تزئین می‌کرد، مادرم اندوهگین می‌شد.
محمدحسین
بدبینی همیشه چیز بدی نیست. به آدم کمک می‌کند حواسش جمع باشد و گاه همین حواس‌جمعی آدم را نجات می‌دهد.
سیّد جواد
من هنوز جزء مهمی از تحقیقات به شمار می‌رفتم، ولی کسی به من نگفته بود از شهر خارج نشوم. به‌هرحال، این قبیل حرف‌ها را معمولاً فقط در فیلم‌ها می‌گویند.
محمدحسین
مواظب باش چه‌کار می‌کنی، هری. شاید درنهایت مثل من موفق بشی، ولی وقتی بشینی، روزهای قدیم یادت بیاد و ببینی که از اونچه خیال می‌کردی، روزهای خیلی بهتری بودن.
محمدحسین

حجم

۳۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان