دانلود و خرید کتاب بازمانده اندرو پایپر ترجمه هادی سالارزهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازمانده اثر اندرو پایپر

کتاب بازمانده

نویسنده:اندرو پایپر
انتشارات:انتشارات علمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازمانده

بازمانده رمانی جنایی- روان‌شناسانه و در ژانر وحشت نوشته اندرو پایپر، نویسنده اهل کانادا است. پایپر در این رمان همراهی علم و اخلاق را به چالش کشیده و نشان داده علم بدون اخلاق بسیار خطرناک است.

خلاصه کتاب بازمانده

مادر لیلی در بچگی توسط خرس یا یک حیوان عظیم الجثه به قتل رسیده است. آن زمان لیلی فقط شش سالش بود و به خوبی نمی توانست مسائل را حلاجی کند. او فقط از ترس به اتاق خواب گریخته بود و بعد با جسد بی‌جان مادرش روبه رو شده بود. آن‌زمان همسایه‌ها درباره یک حیوان عظیم الجثه حرف می‌زدند که به او حمله کرده؛ داستانی که خیلی هم پذیرفتنی نبود چون اگر خرس مادر را کشته، چرا او را تکه‌پاره نکرده و نخورده بود و یا چرا به دنبال لیلی که از ترس در اتاق خواب پنهان شده نرفته بود؟ و یا خرس بعد از کشتن مادرش کجا رفته بود که شکارچیان حتی رد پایش را هم پیدا نکرده بودند؟

حالا لیلی که روانپزشک شده، در سی‌سالگی به دنبال کشف راز قتل مادرش است. او می‌خواهد بداند براستی خرس مادرش را کشته یا موجود دیگری؟ شاید هم یک انسان.

آنچه در بازمانده مهم است نگاهی روانشناسانه است که در ژانرِ وحشت دنبال می‌شود و مکاشفه‌ِیِ علمی دانشمندان را به چالش می‌کشد. این کتاب که در واقع به موضوعِ علم و نقشِ اخلاق در انسان می‌پردازد، تمامِ قصه‌پردازی‌هایِ دانشمندان را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد اگر علم و اخلاق توأم نباشند مسیرِ جهان به کلّی تغییر خواهد کرد.

خواندن کتاب بازمانده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌های جنایی-روانشناسانه علاقه دارید و به دنبال هیجان هم هستید. بازمانده کتابی است که حتما آن را دوست خواهید داشت.

درباره اندرو پایپر

اندرو پایپر در یک خانواده‌یِ ایرلندی در کانادا متولّد شده است. او کوچکترین فرزندِ خانواده بوده و به گفته‌یِ خودش همین اختلافِ سنّیِ او با خواهرها و برادرهایش بود که باعث شد به کتاب و کتاب‌خوانی روی بیاورد. پایپر مدرکِ کارشناسی و کارشناسیِ ارشدش را در رشته‌یِ ادبیاتِ انگلیسی از دانشگاهِ مک‌گیل واقع در استانِ کِبِک در کانادا گرفته است. او در حالِ حاضر مشغولِ تدریسِ واحدهایِ نویسندگیِ خلّاق در دانشگاهِ تورنتو_بزرگترین و مهمترین دانشگاهِ کانادا_است. پایپر خالقِ هشت رمان است که بازمانده آخرینِ آن‌هاست. در حالِ حاضر سه رمان از رمان‌هایِ پایپر در حالِ آماده‌سازی برای فیلم‌برداری هستند.

جملاتی از کتاب بازمانده

لیلی تلو تلوخوران از اتاقِ بازجویی بیرون می‌آید و دست‌هایش را به دو پهلویش چسبانده است، او این‌کار را تا اندازه‌ای برای در آغوش کشیدنِ خودش و تا اندازه‌ای هم برای دفعِ هرگونه خطرِ احتمالی‌ای انجام می‌دهد. سرش گیج می‌رود، انگار دستهٔ بزرگی از پرندگان درون سرِ او به دام افتاده‌اند و بال‌هایشان را به دیواره‌های جمجمه‌اش می‌کوبند، امّا بیشتر از اینکه نگران این سرگیجه باشد نگرانِ خطری است که او را تهدید می‌کند. از خودش دفاع کند؟ دربرابر چه چیزی؟ مُراجع از طریق راهِ جداگانه و محافظت شده‌ای در حالِ انتقال به سلولش است. او حالا دیگر هیچ خطری ندارد. ولی این فکر باعث نمی‌شود لیلی احساسِ امنیّت بکند. مدام لبخندِ نصف و نیمه و چشمانِ تورفته‌یِ آن مردِ غُل و زنجیرشده جلوی چشمانش ظاهر می‌شود. اون یه داستان برات سرهم کرده بود. جسد مادرش. چیزی که روی سَرِ او ایستاده بود.

نظرات کاربران

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

خلاصه کتاب:👇 مراجع جدید لیلی در روانپزشکی قانونی چه کسی است؟ آیا او واقعا الهام بخش "مری شلی" در کتاب "فرانکشتاین" بوده؟ همان "دراکولا" ای که "برام استوکر" نوشته؟ شخصی که باعث شده "رابرت لویی استیونسون" کتاب "دکتر جکیل و آقای

- بیشتر
Saana
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

تو توضیحات نوشته بود ژانرش وحشت هست.شروع کردم به خوندن،گفتم الانِ که بترسم😂ولی اصلاً ترسناک نبود.حالا شاید اگه فیلم بود و موسیقی متن داشت یکم هیجانش بیشتر می‌شد ولی ترسناک نه.واسم جالب بود که سانسور نشده بود.کلا اگه چیزی درباره

- بیشتر
هنگامه محمدی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

جالب بود. کشش خوبی داشت اما خییییلی تخیلی بود. اگه میدونستم یه داستان تخیلیه فکر کنم شروع به خوندنش نمیکردم. شما هم بدونید تخیلیه و اگه به این نوع داستان علاقه دارید بلافاصله بخونیدش که تو ژانر خودش اثر خوبی

- بیشتر
تیگلاط
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

ترسناک نبود،حتی عاشقانه هم نبود. داستان پردازی بد نبود ولی می شه توی همین زمان کتابهای واقعا بهتری خوند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۶۷ صفحه

حجم

۳۱۹٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۴۶۷ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان