دانلود کتاب صوتی گور به گور با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گور به گور اثر ویلیام فاکنر

دانلود و خرید کتاب صوتی گور به گور

معرفی کتاب صوتی گور به گور

کتاب صوتی گور به گور اثری از ویلیام فاکنر است که با ترجمه روان نجف دریابندری و صدای آرمان سلطان ‌زاده و مریم پاک‌ ذات می‌شنویم. این داستان یک سال بعد از کتاب خشم و هیاهو نوشته و منتشر شد و به باور منتقدان، کامل‌ترین و در عین حال ساده‌ترین اثر فاکنر است.

داستان درباره خانواده‌ای است که برای عمل به وصیت مادر خانواده و دفن او در زادگاهش، تصمیم می‌گیرند به سفر بروند و در این سفر، با ماجراهای بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

درباره کتاب صوتی گور به گور

گور به گور یکی از مشهور‌ترین داستان‌های ویلیام فاکنر است. این کتاب ماجراهای سفر یک خانواده است. مادر خانواده وصیت کرده است که او را در زادگاهش به خاک بسپارند و همین موضوع سبب می‌شود تا خانواده او سفری دور و دراز را آغاز کنند. سفری که ماجراها و اتفاق‌های بسیاری برایشان به همراه دارد.

فاکنر برای نوشتن این اثر هم مانند کاب دیگرش، خشم و هیاهو، از تکنیک جریان سیال ذهن استفاده کرده است. در بین نویسندگان ایرانی، معروفی کسی بود که در کتاب معروفش، سمفونی مردگان از این شیوه استفاده کرد. هر فصل کتاب از زبان یکی از شخصیت‌ها روایت می‌شود. هرچند ممکن است این سبک داستان‌نویسی در ابتدا گیج کننده به نظر برسد، اما با پیش رفتن داستان، مخاطبان سیر وقایع را درمی‌یابند و از سردرگمی نجات پیدا می‌کنند.

نام کتاب، (As I Lay Dying‎) برگرفته از کتاب ششم ادیسه اثر هومر است که در آن آگاممنون خطاب به اودوسئوس این جمله را به کار می‌برد. اما مترجم معتقد است که ترجمه این عبارت به فارسی تقریبا غیر ممکن است و مفهومی که نویسنده در ذهن داشته است، منتقل نمی‌کند. از آنجایی که داستان درباره مرگ صحبت می‌کند و از اندوه ملموس چسبیده به مرگ حرف می‌زند، نام انتخاب شده، عنوانی گویاتر است.

در سال ۲۰۱۳ جیمز فرانکو فیلمی با اقتباس از این رمان ساخت. این فیلم در جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۳ در بخش Un Certain Note به نمایش درآمد.

چرا باید کتاب صوتی گور به گور را بشنویم؟

گور به گور را شاهکار آثار فاکنر می‌دانند. اثری که بنا به گفته خود او تنها در مدت زمان شش هفته نوشته شده است و از اصلاحات بعدی نیز در آن خبری نبوده است. این اثر را کامل‌ترین کتاب او می‌دانند و نحوه روایت داستان که به نام جریان سیال ذهن معروف است، می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزند.

کتاب صوتی گور به گور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

تمام علاقه‌مندان به آثار نویسندگان بزرگ دنیا، دوست‌داران ادبیات آمریکا و کسانی که به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستند، از شنیدن کتاب صوتی گور به گور لذت می‌برند.

درباره ویلیام فاکنر

ویلیام کاتبرت فاکنر متولد ۱۸۹۷ در می‌سی‎سی‌پی است. او از نویسندگان پیشگام آمریکایی و همچنین یکی از نمایندگان سبک جریان سیال ذهن و ادبیات آمریکایی به شمار می‌آید. فاکنر برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبیات نیز بوده است. و برای کتاب‌های یک افسانه و حرامیان، جایزه پولتیزر را نیز از آن خود کرده است. او آثار زیادی از جمله رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله دارد. همچنین مدتی به دلیل مشکلات مالی، بر خلاف میل باطنی‌اش، به فیلم‌نامه نویسی برای یک کمپانی فیلمسازی هالیوودی روی آورد.

ویلیام فاکنر تا پیش از بردن جایزه‌ نوبل تقریبا گم‌نام و ناشناس بود. شهرت او بیشتر برآمده از رمان‌ها و داستان کوتاه‌هایش است. کتاب خشم و هیاهوی او ششمین کتاب برگزیده در لیست صد رمان برتر قرن بیستم است. این رمان که یکی از معروف‌ترین آثار او است و به سبک جریان سیال ذهن نوشته شده است، در ابتدا قرار بود داستان کوتاه باشد، اما فاکنر به تدریج ایده اولیه را بسط و گسترش داد و آن را به یک رمان جذاب و تاثیرگذار تبدیل کرد. او را همچنین بزرگترین رمان‌نویس بین دو جنگ جهانی می‌دانند.

فاکنر در سال ۱۹۶۲ و در حالی که ۶۵ سال بیشتر نداشت چشم از دنیا فروبست اما آثارش مانند کتاب‌هایی که در بالا ذکر شد و یک گل سرخ برای امیلی، روشنایی ماه اوت و اسب‌ها و آدم‌ها تا امروز زنده ماندگار هستند.

درباره نجف دریابندری

نجف دریابندری ۱ شهریور ۱۳۰۸ در آبادان به دنیا آمد. هرچند خودش معتقد بود که در سال ۱۳۰۷ متولد شده است. او یکی از تواناترین مترجمان ایران است که آثار بسیاری از نویسندگان سراسر دنیا را به فارسی ترجمه کرده است. از این میان می‌توان به آثار ارنست همینگوی، جبران خلیل جبران، مارک تواین و ویلیام فاکنر نجف دریابندری در ۲۹ مرداد ۱۳۴۲، دیداری با برتراند راسل داشته است. یکی از فعالیت‌های دیگر او، نوشتن کتاب مستطاب آشپزی به همراه همسرش، فهیمه راستکار بوده است. این کتاب جذاب که به عنوان یکی از کامل‌ترین کتاب‌های آشپزی شناخته می‌شود، تا به حال سی‌بار تجدید چاپ شده است. او در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۹۰ سالگی در تهران درگذشت.

درباره آرمان سلطان زاده

آرمان سلطان ‌زاده یکی از شناخته شده‌ترین گویندگان کتاب‌های صوتی است. او سال‌ها به اجرای نمایش‌های رادیویی پرداخته و پس از حضور در نشر «آوانامه»، از سال ۱۳۹۳ تا امروز ۲۰۰ کتاب صوتی را با صدای گرم و دلنشین خود به گوش ما رسانده است. آرمان سلطان ‌زاده در سال ۱۳۶۶ در شهر بابل متولد شده است. او از سال ۱۳۸۲ تحت نظر اساتیدی چون «علی محمدی کلاگر» و «عباس ابوالحسنی» فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در ۳۰ تئاتر به عنوان بازیگر به کار مشغول شد و نویسندگی و کارگردانی ۴ اثر را در کارنامه‌ خود دارد. سلطان ‌زاده پس از آشنایی با «علی دنیوی ساروی» در سال ۱۳۸۸ به رادیو مازندران رفت و فعالیت خود را به عنوان بازیگر نمایش‌های رادیویی آغاز کرد.

آرمان سلطان ‌زاده را بیشتر به عنوان گوینده کتاب‌های صوتی می‌شناسیم؛ او در موسسه‌ آوانامه به عنوان گوینده فعالیت می‌کند و مدیریت تولید را هم بر عهده دارد. آثار او را، می‌توانید از طاقچه دریافت کنید و بشنوید.

معرفی نویسنده
عکس ویلیام فاکنر
ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر با نام کامل ویلیام کاتبرت فاکنر، رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس بزرگ آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۰، جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد و بر نویسندگان بسیاری تاثیر گذاشت. او در ۲۵ سپتامبر ۱۸۷۹ در می‌سی‌سی‌پی ایالات متحده به دنیا آمد. ویلیام فاکنر به خوبی از پیشینه‌ی خشن و رنگارنگ خانوادگی خود، به ویژه پدربزرگش، سرهنگ ویلیام کلارک فالکنر آگاه بود. پدربزرگ ویلیام شجاعانه در جنگ داخلی جنگیده بود، یک راه‌آهن محلی ساخته بود و همچنین یک رمان عاشقانه‌ی محبوب به نام رز سفید منتشر کرده بود.

نظرات کاربران

کیانا
۱۳۹۹/۰۳/۲۹

گویندگی عالی بود واقعا لذت بردم تمامی صحنه‌ها به زیبایی تصویر سازی شد. عااالی بود واقعا از طاقچه ممنونم مخصوصا تنظیم اهنگ بسیار حرفه‌ای بود و کاملا مطابق شرایط و اوضاع صحنه بود کلا کتابای اقای فاکنر، روانی پولادین میطلبه اما خب با گذشت

- بیشتر
amir
۱۳۹۸/۰۶/۲۳

واقعا کار متفاوت و قشنگیه. واسه گیج نشدن بدونید که از زبون چندین نفر روایت میشه و سبک روایتش "جریان آگاه شدن" (Stream of consciousness) هستش

mahboob
۱۳۹۸/۰۲/۲۴

نویسنده ی خیلی با هوشی داره...قلم خاصی داره،تکراری نیس،تهش دوس داشتم جالب تر تموم بشه ولی در کل داستانش قشنگ بود

alefzed
۱۳۹۸/۰۷/۰۲

جالب بود.یه سبکی بود که تا حالا نشنیده بودم.روایت از زبان اول شخص جهنده س با زمان افعال حال.چه زاویه دید و چه زمان این رمان چیزیه که کمتر مورد استفاده نویسنده ها و نیز کمتر مورد پسند خواننده قرار

- بیشتر
همینگوی نسخه‌نویس
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

بیچاره فالکنر، فکر میکند با کلمات سخت و پیچیده، میتواند حالات درونی انسانهارا بیان کند. ⚘همینگوی

ماری کوری
۱۳۹۹/۱۲/۲۱

کتاب به زندگی یک خانواده می پردازد که به یک سفر اجباری می روند و ماجراهایی در این سفر پیش می آید. سبک نوشتار کمی متفاوت از کتابهای دیگر است. هر فصل از زبان و دید یکی از افراد قصه

- بیشتر
پری
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

خیلی دوست داشتم هرچند داستان کمی کشدار بود و اگر قرار بود بخوانم با خمیازه و کسالت و خمودگی به انتهای کتاب می رسیدم! اما با این کتاب صوتی می توانستم فضا را بهتر تصور کنم و کمتر خمیازه بکشم از

- بیشتر
سارا
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

فوق العاده زیبا

Hosna
۱۴۰۱/۰۲/۱۶

برای من تنها جذابیتی که داشت صدای زیبای راوی ها و آهنگش بود. ریتم داستان بسیار کند و خسته کننده و پر از فکرهای درهم بود.

شیوا
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

من اصلا نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم یاد کتاب بوف کور افتادم

زمان

۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۳۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۳۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان