دانلود و خرید کتاب شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده (مجموعه‌ی آنچه گذشت جلد هفتم) وحید خضاب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده (مجموعه‌ی آنچه گذشت جلد هفتم) اثر وحید خضاب

کتاب شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده (مجموعه‌ی آنچه گذشت جلد هفتم)

معرفی کتاب شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده (مجموعه‌ی آنچه گذشت جلد هفتم)

«شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده» جلد هفتم از مجموعهٔ هشت جلدی «آنچه گذشت» سوره مهر است. این مجموعه تلاشی چهار ساله است برای توصیف و تحلیلی جدید در تاریخ‌نگاری معاصر که بر مبنایِ دشمن‌شناسی در اسلام تهیه و تنظیم گردیده است. در این هشت جلد تلاش شده با شیوه‌ای جدید ابعاد پیچیدهٔ رفتار علیه حاکمیت توحیدی، از درون حاکمیت و تابعین آن در ساحت‌های گوناگون مورد کاوش قرار گیرد و برای این کار از روابط نشانه‌شناسانه در ارائه مفاهیم استفاده شده و موضوعات از وجوه گوناگون و به شکل مجموعه مقالات کوتاه مورد بررسی قرار گرفته است، حاصل مجموع مطالب ارائه شده؛ فهمی از دشمنی علیه یک حقیقت تاریخی و تحلیلی مستند بر جریان تاریخ انقلاب اسلامی در وجوه گوناگون است؛ شخصیت‌های علیه حاکمیت و تطوّر و تبدیل آن‌ها، جریان‌های سیاسی و تحولات و دیدگاه‌ها، شخصیت‌های انقلابی و پیشرو در تبیین انقلاب اسلامی با دیدگاهی جهانی، که به مقابله با این دشمنی پرداخته و شهید شده‌اند. مقالهٔ اول به بررسی تفصیلی زندگی و مواضع شهید دیالمه از ولادت تا شهادت، می‌پردازد. بیشتر منابع این مقاله، برگرفته از مجموعه مصاحبه‌هایی است که آقایان حجت احمدی و محمدمهدی خالقی (که دو تن از محققان، پژوهشگران و مستندسازان پرتلاش مشهد هستند) پس از زحمات و پیگیری‌های فراوان با خانواده و دوستان شهید انجام دادند. دومین مقاله اختصاص دارد به بررسی اجمالی زندگی سید حسن آیت. در این مقالهٔ کوتاه، سعی شده مهم‌ترین نقاط زندگی سید حسن آیت مروروار بررسی شود تا تصویری کلی از روند زندگی این شخصیت سیاسی فعال در ذهن خواننده نقش ببندد. در سومین مقالهٔ این مجموعه، به یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که منتقدان در مورد شهید آیت مطرح می‌کنند، پرداخته شده است. موضوع همسویی آیت و مظفّر بقایی. اما تلاش نویسنده بر آن بوده که علیرغم وجود خاطرات فراوان برای ردّ این اتهام، وضوح اختلافات مبنایی آیت و بقایی، و همچنین همگامی این شهید با نهضت امام بر اساس اسناد ساواک به اثبات برسد. مقالهٔ چهارم انگشت گذاشته بر یکی از کلیدی‌ترین اتهاماتی که در دورهٔ حیات سید حسن آیت و حتی پس از شهادت او (و تا به امروز)، همواره برای ایجاد گرد و غبار پیرامون مشی و روش مبارزاتی وی استفاده می‌شده است. ماجرای موسوم به «نوار آیت»، موضوع این مقاله است و تلاش بر آن بوده که هرچند به اجمال، با توجه به متن منتشره در رسانه‌های مخالف آیت (روزنامه انقلاب اسلامی و نشریهٔ مجاهد) به اتهام اصلی آیت در این قضیه پاسخ داده شود.

نظرات کاربران

هدهد
۱۳۹۸/۰۳/۰۶

از شهید بزرگوار عبدالحمید دیالمه آثار خوبی به جا مونده خیلی خوبه طاقچه بگذاره، هم چنین کتاب های خوبی درباره زندگی ایشون نوشته شده، حیفه که داخل طاقچه نیست. ایشون شخصیت فوق العاده ای دارند یک جوان به شدت مذهبی و

- بیشتر
سیّد جواد
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

کتاب ۳۲۴ از کتابخانه همگانی، کتاب شامل چهار مقاله است که مقاله اول راجع به شهید دیالمه است و تقریبا مفصل بحث کرده و سه مقاله بعدی راجع به شهید آیت است که مختصر هستند ولی مفید. مطالعه این کتاب برای علاقه

- بیشتر
لبیک یا زهرا(س)
۱۳۹۸/۰۲/۲۰

شهیدی که خیلی مظلومند.خیلی چیز ها باید ازشون یاد بگیریم از جمله بصیرت.کتاب خیلی خوبی بود ولی فقط یه قطره از دریا.

گل نرگس
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

پیشنهاد می کنم حتما همگی بخوانید👌 واقعا عجب جوان شجاع و دلیری بودن چقدر دقیق و با صراحت و بدون هیچ ترسی ضد انقلاب هارو معرفی می کردن حتی اگر رئیس جمهور باشد‌. ۲۶ سالش بود و نماینده مجلس شد اما

- بیشتر
کاربر
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

فقط بخش مربوط به شهید دیالمه رو خوندم، عالیه، چون احتمالا برای شما هم خیلی عجیبه چنین حرف هایی (تفکر شهید دیالمه) در اول انقلاب و حتی سال های قبل از اون وجود داشته! واقعا حرف‌هاشون، واقعیت و حسرت،های چند

- بیشتر
مسیح یاسری
۱۴۰۰/۰۷/۱۰

خیلی جالب است آقای خضاب مترجم است. کارش ترجمه است ناگهان تبدیل میشود به تاریخ نگار😅 یعنی کس دیگری نبود که بتواند لا اقل ورود به بحث تاریخی را بلد باشد؟ یا لا اقل چند کتاب معتبر تارخ کلاسیک را خوانده باشد

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
تقوای وحید در زمانی که باب توجیه برای گناه باز بود، می‌گوید: «بعد از یکی از سخنرانی‌ها، چند خانم که بیشترشان بدون حجاب بودند، ایستاده بودند و ایشان به سؤالاتشان جواب می‌داد و در تمام مدت سرش پایین بود. بعد از اینکه خانم‌ها رفتند جلو رفتم و پرسیدم شما که به این خانم‌ها نگاه نمی‌کنید، احساس نکنند شما خشک هستید و سخنانتان اثر نکند. گفت: من به چهره آن‌ها نگاه نمی‌کنم تا خداوند به من نگاه کند.»
مهر دلدارها
مردم، بدانید بنی‌صدر رفت، اما «بنی‌صدرسازان» هنوز هستند.
Fatemeh Eshghabadi
از آنجا که تزکیه بر تعلیم مقدم است، وجود برنامه‌هایی برای خودسازی معنوی از اصلی‌ترین تکالیف وحید برای خود و دوستانش بود. رفت و آمد با وحیدی که نماز شبش ترک نمی‌شد، و بسیاری از مستحبات و مکروهات را رعایت می‌نمود، به یقین روی اطرافیان تأثیرگذار بود
mahsa
او پس از انقلاب می‌گفت: «در یک جامعه اسلامی باید هر کسی بتواند هر کتابی را که خواست منتشر کند؛ با این شرط که نقد کتاب همراه آن چاپ شود. اگر این برنامه در جامعه ما اجرا شود، به شما قول می‌دهم در عرض شش ماه هیچ کس دیگر کتاب نمی نویسد چراکه ۹۰% از کتاب‌هایی که امروز نوشته می‌شوند مبنای اسلامی ندارند و هر کس هر چه دلش می‌خواسته نوشته است. بهترین راه این است که ما یک گروه نقد و بررسی ایجاد کنیم که همه کتاب‌ها به این مرکز داده شود و در صورت لزوم نقد گردد، سپس نقد هر کتاب در انتهای آن همراه کتاب چاپ گردد.» در همین راستا نسبت به آنان که با بیان و قلم، خود را اسلام‌شناس معرفی می‌کردند، حساسیت ویژه‌ای داشت و معتقد بود: «خط استشراق با اهداف استعماری می‌کوشد تا با تربیت نیروهایی به نام اسلام‌شناس علیه اسلام حقیقی به جنگ بیاید.
hosainmohammadi17
«گاهی اوقات ممکن است بگویید امام امر به سکوت کرده‌اند. درست است، امر به سکوت می‌کنند ولی در کنارش هم می‌گویند مردم باید از مسائل پشت پرده آگاه شوند. می‌گویند وحدت باشد، صفوف متشکل باشد. معنایش این نیست که مردم نفهمند چه خبره؟ منظور این است که مردم در مقابل هم موضع نگیرند. حرف بنده را هم بشنوند، حرف دیگری را هم گوش کنند، تحلیل و بررسی کنند آن وقت است که مردم آماده می‌شوند تا بگویند اگر راست می‌گویید بیایید بنشینید و حرف‌هایتان را بزنید تا ما ببینیم کدام یک از شما راست می‌گوید.»
mahsa
او یکی از ابعاد مهم شخصیتی امام را هم معنویت ایشان دانسته و چه زیبا گفت که: «فریادهای امام خمینی، انعکاس ناله‌های شبانهٔ او در محراب عبادت است.»
mahsa
«کتاب‌های مختلفی به دست ما می‌رسید. یکی‌یکی را نقد می‌کرد. مثلاً می‌گفت این ارزش خواندن ندارد یا این یکی را باید با دید انتقادی خواند. نقاط قوت و ضعف کتاب‌ها را می‌گفت. با سن پایینش تسلطش بر مطالب کتاب‌ها بسیار خوب بود.»
mahsa
«این شرایط فعلی روشن است. من از ابتدا هم گفته بودم این‌ها (سازمان مجاهدین خلق) نهایت خط می‌رسند به همین جایی که الان رسیدند. و حرکت بعدیشان فقط مسئله ترور خواهد بود. یعنی این‌ها شروع می‌کنند یک سری ترورهایی را در سطح نیروهای شاخص مملکتی انجام دادن. و این‌ها عملاً الان به یک بن‌بستی رسیده‌اند که هیچ راهی ندارند و هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. یا باید بگذارند زمینه‌های فکری‌شان را کنار و بیایند شروع کنند از این طرف عمل کردن، که عملاً نمی‌توانند این کار را بکنند. یا اینکه تا آخر خط به عنوان مبارزه مسلحانه بروند.»
Fatemeh Eshghabadi
اما نکتهٔ مهم دیگری که قابل طرح و پیگیری است، آن است که با توجه به اینکه خانوادهٔ وحید و برخی از دوستانش همچون مهندس قنبری مؤیّد این مطلبند که آن شب وحید برای افشاگری در مورد میرحسین موسوی به جلسه رفته بود، اسناد مهمّی که در کیفش بود، چه شد؟
mahsa
از آنجا که تا ۱۴ تیر و جلسهٔ رأی اعتماد موسوی یک هفته بیشتر باقی نمانده بود، شهید دیالمه تصمیم می‌گیرد تا در جلسهٔ هفتم تیر شرکت کرده و با ارائهٔ اسناد، عدم کفایت موسوی را اثبات نماید. اما روز قبل حادثهٔ تأسف بار و در عین حال اعجازگونهٔ ترور آیت‌الله خامنه‌ای اتفاق می‌افتد.
mahsa

حجم

۱۲۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۲۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان