دانلود و خرید کتاب سوسنگرد به جای منچستر؛ شرحی بر زندگی و شهادت اکبر چهرقانی گروه نویسندگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سوسنگرد به جای منچستر؛ شرحی بر زندگی و شهادت اکبر چهرقانی اثر گروه نویسندگان

کتاب سوسنگرد به جای منچستر؛ شرحی بر زندگی و شهادت اکبر چهرقانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سوسنگرد به جای منچستر؛ شرحی بر زندگی و شهادت اکبر چهرقانی

«سوسنگرد به جای منچستر» شرحی بر زندگی و شهادت شهید اکبر چهرقانی است. اکبر چهرقانی در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد. او تحصیل در انگلیس و زندگی در کشورهای غربی را رها کرد و دل به مقتدای خویش دکتر «مصطفی چمران» بست و به‌سوی جبهه‌های جنگ شتافت. چهرقانی از نخبگان خوش‌فکر جنگ‌های نامنظم بود که در شب تاسوعا و در ماه اول دفاع مقدس کربلایی شد. این کتاب دربردارنده خاطراتی مستند به روایت خانواده و یاران شهید اکبر چهرقانی از زندگی‌ و مبارزاتش در دفاع مقدس است.

نظرات کاربران

گمنام
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

هرکس با شهید چمران همراه و رفیق بشه حتما رنگ و بوی اونو میگیره

homa51
۱۳۹۸/۰۷/۲۰

هنوز کتاب تمام نشده ولی تا همین جا که خوندم ،به نظرم خوب بود. باشخصیت‌جذاب شهید اکبر چهرقانی‌آشنا شدم. روحش شاد به لطف خون شهدا راه کربلا باز شد. به لطف طاقچه با شهیدان بیشتری آشنا شدم . به لطف خدا راهی کربلا

- بیشتر
مجید
۱۳۹۸/۰۵/۱۷

این کتاب راجع به شهید اکبر از روستای چهرقان است که چگونه ی نفر این همه محبوب میشه و سپس برای ی روستا افتخارآفرین میشه

کاربر ۱۷۴۶۸۶۳
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

✂️ #برشی از کتاب 🍀مقام معظم رهبری که بارها همراه شهید اکبر چهرقانی بودند و حتی او را ترغیب به ازدواج نمودند. ✍ در خاطرات خود از شب عملیات سوسنگرد در آبان 1359 فرمودند: 👈شب عجیبی بود ، من بودم با

- بیشتر
6516
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

این کتاب سرگذشت یکی از رزمندگانی که همراه همیشگی دکتر چمران بود را به شکل روایت خاطرات افراد مختلف بیان میکند. از این نظر ما را با شرایط جنگ و خصوصیات اخلاقی شهدا آشنا میکند که میتواند الگوی خوبی باشد.

ALIREZA
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

کتاب معمولی ، میشد جذابتر باشه ، خدا رحمت کنه شهید چهره قانی رو

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
در جواب گفت: "من امروز سه تا از تیرهایم به هدف نخورد، این تیرها برای بیت المال است و چون من هدف‌گیری خوبی نکردم، دارم خودم را تنبیه می‌کنم! امشب باید تا صبح پیاده‌روی کنم تا دفعهٔ بعد دستم نلرزد و بیشتر دقت کنم و بیت المال را هدر ندهم!"
zeinab
"سعی کن روح خودت را به خدا بسپاری..."
erfan
بارها دیده بودم که بچه‌های پولدار، بدون هیچ دلیلی به بچه‌های فقیر زور می‌گفتند. اکبر از این موضوع خیلی ناراحت می‌شد. او زور بازوی خوبی داشت. اما بی‌دلیل درگیر نمی‌شد. چند باری که یادم هست در دبیرستان دعوا کرده بود به خاطر کمک به مظلوم و مقابله با ظالم بود. از طرفی وضع مالی اکبر خیلی بهتر از بقیه بود. او طوری که کسی متوجه نشود، به خیلی از همکلاسی‌های ما که وضع مالی خوبی نداشتند کمک می‌کرد.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
یقین داریم که شهدا، مانند اربابشان حضرت ابا عبدالله (ع) زحمات هیچ کسی را بدون پاسخ نمی‌گذارند.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
رفتم کنار پیکرش. به چهره‌اش که نگاه می‌کردی انگار خوابیده بود. آرام آرام! او همیشه به من می‌گفت: "سعی کن روح خودت را به خدا بسپاری..."
شهید علی بلورچی
هتل ما در مدینه رو به روی قبرستان بقیع بود. من از بالای بالکن، به آن مکان مقدس نگاه می‌کردم. خیلی هم ناراحت بودم و می‌سوختم که چرا از نزدیک اجازهٔ زیارت ائمهٔ مظلوم بقیع را به زوار نمی‌دهند. آن شب با این فکر خوابم برد؛ یکباره دیدم که اکبر با همان لباس چریکی و کلاشینکف تاشویی که همراهش بود به خوابم آمد و به من گفت: "حاج خانم! چرا ناراحتی؟" گفتم: "اجازه نمی‌دهند سرخاک ائمه معصومین بروم و از نزدیک قبر مطهرشان را زیارت کنم." او گفت: "دنبال من بیا..." من هم به دنبالش راه افتادم. او به طرف قبرستان بقیع حرکت کرد، درب قبرستان را باز کرد و من را به داخل راهنمایی کرد و یکی یکی بالای سر قبرها رفتیم و زیارت کردیم.
reza.m.1001
جالب این که غذا هم نداشتیم. غذای ما نان خشک و گاهی نان و هندوانه بود که ده روز تمام از آن استفاده کردیم.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
به پدر ومادرش خیلی احترام می‌گذاشت. او در این موضوع هم الگوی من شده بود.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
خیلی روی مسئله ناموس دقت داشت. وارد منزل ما که می‌شد، سرش را بالا نمی‌گرفت. اول به من می‌گفت: برو داخل و یاالله بگو، بعد من می‌آیم. در منزل خودشان هم خودش اول وارد می‌شد و بعد که شرایط آماده بود می‌گفت: بیا تو.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
اکبر الگویی برای ما شده بود. یادم هست که در اوضاع بی‌حجابی و فساد آن زمان، هیچگاه در کوچه و خیابان سرش را بالا نمی‌گرفت. خیلی جوان باحیایی بود.
یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۹,۰۰۰
۴۰%
تومان