دانلود و خرید کتاب زندگی همین است محمدهاشم اکبریانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی همین است اثر محمدهاشم  اکبریانی

کتاب زندگی همین است

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی همین است

«زندگی همین است» یک رمان سوررئالیستی از محمد هاشم اکبریانی، نویسنده معاصر ایرانی است. اکبریانی متولد ۱۳۴۴، روزنامه نگار، شاعر و داستان نویس است که در یکی دو دهه گذشته یکی از چهره‌های فعال ادبیات ایران بوده است. داستان با واهمه‌های یک جسد آغاز می‌شود و گسترش پیدا می‌کند. کم اساطیر و شخصیت‌های تاریخی از زیر خاک درمی‌آیند و با زندگان هم‌سو می‌شوند. قهرمان عجیب متن که«مُردهه» نام دارد جریان عادی زندگی را می‌شکافد و سعی می‌کند چیزهایی تازه را کشف کند. این اثر که با رگه‌هایی از فانتزی همراه شده،به مخاطب فضاهای عجیب و تازه‌ای را می‌شناساند و به او این امکان را می‌دهد که معناهای تازه‌ای را در پس این فضاها کشف کند. راز نهفته در این اثر، هراسی است که در پس آن نهفته است: «کِرما رفتن و کلی گشتن تا یه مقدار از چربی باسن مُرده رو که هنوز رو استخون مونده بود، پیدا کردن و شروع کردن به خوردن. بعدم چون مُرده به‌پشت خوابیده بود و نمی‌تونستن خوب به همه‌جای باسن برسن، از مُرده خواهش کردن دَمَر بخوابه. نه به اون لبخند مظلومانه‌شون، نه به این پُررویی‌شون! البته چون خیلی پُررو بودن، می‌شه گفت اون لبخند مظلومانهٔ اول‌شون فقط یه‌جور نقش بازی کردن بود تا بتونن دلِ مُرده‌هه رو به دست بیارن. ولی خب مُرده‌هه راحت به حرف‌شون گوش داد و اون‌جور که اونا می‌خواستن خوابید تا هر کار دل‌شون می‌خواد بکنن و هر طور عشق‌شون می‌کشه بخورن.» رمان با خلق طنزهای موقعیت جذاب و خلاق، همه‌ مناسبات زیستی آدمی را به چالش می‌کشد. در این نوع نوشتار راوی دستورالعملی برای زیستن ندارد بلکه سعی می‌کند به روایت آمیخته با هجو و فکاهی، مخاطب را به تفکر در باره موقعیت و وضعیت و زیست خودش وادارد.

نظرات کاربران

Omid r kh
۱۳۹۷/۱۰/۲۸

. اولین نکته‌ی او زبانش است. یک زبان گرم و نرم، انگار که روای یک آدم خوش مشرب باشد. آن‌وقت زبان که عادی شد می‌رسید به بر هم زدن امر قالب در دنیای رمان، مرده‌هایی که سخن می‌گویند، مجری‌هایی که با

- بیشتر
sepideh
۱۴۰۰/۰۶/۲۸

مطابق سلیقه من نبود خیلی آشفته و بی هدف بود چندین روایت چندین زندگی( فردوسی٫ رییس جمهور/ جنگ, دنیای مرده ها و ....‌ میخواست یه پیامی برسونه به مخاطب ولی از هزار جا گفت.نیمی از شخصیت ها اضافه و به

- بیشتر
mohadese
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

"هرچیزی که میبینی ادامه گذشته ایه که از بینهایت قبل وجود داشته و خود همون چیز باعث ادامه حرکتی میشه، که تا بینهایت بعد وجود داره..." در وصف این کتاب پست مدرن عجیب باید بگم که جمله بالا در بخشی از

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
چه‌قدر دردناکه یکی طرفش رو خودی بدونه و بعد ببینه طرفْ اونو غریبه می‌دونسته.
مهری
آدم وقتی تنها می‌شه، خاطرات، چه تلخ چه شیرین، بیشتر سراغش می‌آد.
Soheyla
آخه حیف نیست آدم یه عمرْ خوب بخوره، خوب بخوابه، کلی پول دکتر و دوا بده که پوست و گوشتِ تمیز و سالمی به دست بیاره، بعد با دست خودش همه‌چیزو راحت تقدیم موش و سوسک و مارمولک کنه؟»
Soheyla
تو این دنیا خیلیا به مرحله‌ای می‌رسن که خودشون رو می‌سپارن به دست روزگار. بعضیا از رو لذت و خوشحالی و بی‌خیالی، بعضیام از رو غصه و غم و اندوه.
مهری
رؤسای جمهور دو کشور از مناسبات خوب‌شون گفتن، از روابط سیاسی و اقتصادی‌شون، از مبارزه با تروریست‌ها، از مبارزه با کشورهای قدرتمند، از پیدا کردن راهی برا دور شدن از وابستگی و... که یهو چشم‌شون افتاد به اسکناس. اسکناس تا اومد بگه چرا این‌جوری نگام می‌کنین، هر دو رییس‌جمهور پریدن روش. این گفت اول من دیدم مال منه، اون گفت نه‌خیر، اول من دیدم پس مال منه. مترجمه مدام همین دو جمله رو ترجمه می‌کرد و چیز دیگه‌ای از دهنش بیرون نمی‌اومد. بدبخت اسکناس مونده بود چی بگه و چی‌کار کنه. بالاخره دو رییس‌جمهور اون‌قدر اسکناس رو کشیدن که از وسط پاره شد و هر نیمه‌ش دست یکی‌شون موند. اما مگه دست‌بردار بودن؟ هر دوشون ادعا داشتن تمام اسکناس مال اونه، چون اول اون بوده که اسکناس رو دیده. عاقبت با کینه و نفرت و اختلافات عمیق و درحالی‌که تو دست هر کدوم‌شون نصف اسکناس بود از هم جدا شدن.
مهری
هر چیزی که می‌بینی ادامهٔ گذشته‌ایه که از بی‌نهایت قبل وجود داشته و خودِ همون چیز، باعث ادامهٔ حرکتی می‌شه که تا بی‌نهایت بعد وجود داره.
کاربر ۵۳۵۴۹۹۵
غصهٔ خودش رو کاملاً فراموش کرد، ولی غصه‌ها که صاحب‌شون رو فراموش نمی‌کنن، می‌کنن؟ بعیده فراموش کنن.
sepideh
آخه کسی که همهٔ خونواده‌ش از بین برن دیگه زندگی براش چه ارزشی می‌تونه داشته باشه و چه‌طور می‌تونه به نفس کشیدن ادامه بده؟
Soheyla
یه دختر زیبا انگار جایی تو دنیای آدما نداره. فقط باید فرار کنه؛ از نگاه آدما، از هوس مردا، از زنایی که می‌خوان دخترای زیبا رو گلِ سرسبدِ فاحشه‌های زیردست‌شون کنن، از سخت‌گیری یا شاید حتا از نگاه مرموزانهٔ پدر و از خیلی چیزای دیگه.»
Soheyla
هیچ‌چیز تو دنیا نه شروع می‌شه نه تموم می‌شه. یعنی هیچ‌چیز نقطهٔ آغاز و پایان نداره. هر چیزی که می‌بینی ادامهٔ گذشته‌ایه که از بی‌نهایت قبل وجود داشته و خودِ همون چیز، باعث ادامهٔ حرکتی می‌شه که تا بی‌نهایت بعد وجود داره. خودتم گفتی که معلوم نیست از کجا شروع شدی و به این‌جا رسیدی، باید بگم حرفت کاملاً درست بود. یعنی هستی از سه نقطه (...) که معلوم نیست کجا و کِی بوده، اومده و تا سه نقطه (...) که معلومم نیست کجاست و چه زمانیه می‌ره.»
مهری

حجم

۱۵۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

حجم

۱۵۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۳ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان