دانلود و خرید کتاب کسی در من شیطنت می‌کند افسانه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کسی در من شیطنت می‌کند اثر افسانه احمدی

کتاب کسی در من شیطنت می‌کند

انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کسی در من شیطنت می‌کند

«کسی در من شیطنت می‌کند» رمانی است نوشته افسانه احمدی، نویسنده معاصر ایرانی. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: چرا فکر می‌کردم صورت تاریک دوست داری؟ سرم تا کجاها زیر برف بود؟ بیشتر از کبک! چقدر مثل کبک بودن خوب است! کبک‌ها اعتماد به نفس دارند. بدبختی مال وقتی است که هی برای فضولی سرت را از زیر برف بکنی بیرون. آرمانگرا همیشه می‌خواست حالم را خوب کند. همیشه از مردهایی می‌گفت که دوست داشتند جای تو باشند. جای تو باشند؟ مردهایی به غیر از تو؟ مردهایی که صورت تاریک دوست دارند. صدای بلند... مثل همان مردی که تو راهروی اداره آموزش‌پرورش منطقه، چشم دوخته بود به جای خالی حلقه‌ای که باید توی انگشتم می‌بود و نبود. همان که تشدیدها را ردیف کرده بود روی کلمۀ صلابت و بهم گفته بود: «چه سخنرانی خوبی! چه صدای باصلابتی! ... صلابت توی سرم و سرش بخورد وقتی هیچ وقت این کلمۀ صلابت حتی بدون تشدید هم از زبان تو در نیامده بود!» مردهایی به غیر از تو؟ اتاق خیالم یک فضای امنیتی دارد. وقتی بخواهی واردش شوی باید هرچه فکر داری بگذاری روی ریل تا از قفسه رد شود و معلوم شود چیز ناجوری همراهش نیست. این فضای امنیتی را چه کسی برای من ساخته؟ تو؟ ماما نرگس؟ خودم؟ ...؟ این آدم‌ها هیچ‌وقت وارد این اتاق نشدند. این جمعیت کثیری که آرمانگرا، راست و دروغ از عشق افلاطونیشان به من می‌گفت، فقط در حد تذکری بود که برای کم نیاوردن به توسری‌خور گوشزد می‌شد.

نظرات کاربران

رهایش
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

داستانی با روایتی غیرخطی از زندگی زنی دچار بحران دوستش داشتم و نوع روایت پیچیده و روانشناختی داستان جذبم‌کرد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
مهتا می‌گوید: «گاگول...» تو فرهنگ لغات مهتا گاگول یعنی کسی که کارهایش برعکس خواست مهتا باشد!
-Dny.͜.
بعضی حرف‌ها را باید نگه داشت برای نگفتن.
-Dny.͜.
کمترین مجازات برای کسی که لج‌بازی می‌کند همین است که لابه‌لای سوسک‌ها بخوابد.
-Dny.͜.
«بعضی اتفاقا رو نباید دنبالشون رفت. نباید عوضشون کرد.»
-Dny.͜.
«تو گذشته دنبال چی می‌گردی؟» «دنبال چیزی نمی‌گردم.» «پس تو گذشته چیکار می‌کنی؟» «فکر می‌کنم یکی رو نجات دادم که نباید می‌دادم و یکی رو نجات ندادم که باید می‌دادم!»
-Dny.͜.
بعضی وقت‌ها خودمان به بعضی امیدها فکر می‌کنیم و جدیشان نمی‌گیریم؛ اما وقتی یکی همان امید را بهمان یادآوری می‌کند برایمان جدی می‌شود.
-Dny.͜.
پلیس‌ها مدل تکان‌های کفگیرشان برای فهماندن هر حرفی با هم فرق دارد! وقتی هی از چپ می‌گیرند و می‌کشندش به راست یعنی بزن بغل. وقتی لبۀ باریکش را عمودی جلو و عقب می‌کنند یعنی حرکت کن!
-Dny.͜.
گاهی آدم حتی ترجیح می‌دهد به دکترش هم خیلی چیزها را نگوید تا او هم مثل بقیه فکر کند اوضاع خوب است.
-Dny.͜.
در شیرینی را می‌بندم و می‌آیم تا نزدیک در. می‌دهم دستت. داری می‌روی. می‌گویم: «مگه نگفتی هوس شیرینی کردی؟ اینم با خودت ببر!» لحنم طوری است که انگار گفته باشم مگر نمی‌بینی تنهام؟ منم با خودت ببر!
-Dny.͜.
چقدر حرف زدن برای کسی که نه تنها به حرف‌هایت با دقت گوش می‌کند بلکه از روش نت هم برمی‌دارد، خوب است.
-Dny.͜.

حجم

۱۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۱۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان