دانلود و خرید کتاب فلسفه استنلی کوبریک؛ جنگ، عشق، تکنولوژی اسدالله غلامعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه استنلی کوبریک؛ جنگ، عشق، تکنولوژی اثر اسدالله غلامعلی

کتاب فلسفه استنلی کوبریک؛ جنگ، عشق، تکنولوژی

انتشارات:انتشارات رسم
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فلسفه استنلی کوبریک؛ جنگ، عشق، تکنولوژی

«فلسفه‌ی استنلی کوبریک (جنگ. عشق. تکنولوژی)» هفت مقاله درباره‌ی سینمای استنلی کوبریک به گردآوری و سرپرستی اسدالله غلامعلی است.

استنلی کوبریک در تمام آثارش تلاش کرد انسان را از زوایای مختلف جسمی و روانی، مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. او انسان را همچون آن تخته‌سنگ در فیلم ادیسه فضایی می‌نگریست و برای شناخت آن تلاش می‌کرد. کوبریک پیش از آنکه فیلمساز باشد، یک محقق و پژوهشگر است و یک کاشف! حال که چنین موجودی را در چنین جهانی کشف و واکاوی کرده، تلاش دارد، آینده‌اش را نیز پیش‌گویی کند. کوبریک شناختِ انسان را رسالت خود می‌دانست. از این رو، بر خود واجب می‌دانست در این راه از هیچ چیز و هیچ کسی نهراسد و از هیچ کلیشه‌ای تبعیت نکند. راه‌های افتخار، ادیسه فضایی، پرتقال کوکی، غلاف تمام فلزی نشان می‌دهد برای بیان مفاهیم مورد نظرش، هر بار ژانری را انتخاب و هر بار تکنیک و روش‌های جدیدی را ابداع کرده است.

کتاب حاضر شامل هفت مقاله است که شش مقاله از کتاب ThePhilosophy of Stanley Kubrick ترجمه شده است. کتاب «فلسفه استنلی کوبریک» که توسط Jerold J. Abrams گردآوری شده، پژوهشی است با نگاهی فلسفی و اگزیستانسیالیستی به فیلم‌های کوبریک از ترس و هوس تا چشمانِ بازِ بسته.

کوبریک نمادی از گام و سخن تازه است. در حقیقت هر بار، با هر فیلم، سخن و نگاه و راه تازه‌ای را آزمود، اما هرگز عشق، اخلاق، تنهایی، وحشت، رنج و آرزوهای بشری را فراموش نکرد.

نظرات کاربران

عابد
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

بررسی و واکاوی فلسفی فیلم برای خواننده بسیار اغوا کننده و جذاب است اما در عمل منتقدها در جاهای بسیار دچار تکلف و پیچیده گویی شده‌اند تا بتوانند هرطور که شده یک نظریه فلسفی را با بخشی از فیلم انطباق

- بیشتر
امیر مقربی
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

عالی بود. کاش از این کتاب‌ها بیشتر ترجمه بشه. برای کسانی که به سینما و فلسفه علاقه دارند حتما پیشنهاد می‌کنم. اسم کتاب هم گویاست، «فلسفه استنلی کوبریک».

yazdaan
۱۳۹۹/۱۲/۲۰

بهترین آثار کوبریک به ترتیب: ۱)پرتقال کوکی ۲)درخشش ۳)اسپارتاکوس ۴)ادیسه فضایی ۵)دکتر استرنجلاو 6)غلاف تمام فلزی نگاه کمال گرایانه و سختگیرانه اش را در فیلمها دوست دارم.مخصوصا اینکه از وسایلی در فیلمها استفاده میکنه تا ناخودآگاه مخاطب را درگیر کند. کتاب درباره فلسفه و ایدئولوژی کوبریک است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
اگزیستانسیالیست‌ها بیشتر تمایل دارند خوانندگان را به‌صورت واضح نسبت به آن چیزهایی که پیش‌تر در موردش آگاهی زیادی پیدا کرده‌اند، هوشیار کنند. شاید به همین سبب است که موضوع بیشتر فیلم‌ها، حولِ محورِ هستی‌گرایی است.
yazdaan
کامو می‌گوید پوچ‌گرایی دغدغه‌ی اصلی من است که باعث گوشه‌نشینی دائم من شده تا در آن هوشیاری و آن جنگ و جدل‌های روزانه، به واقعیتی به نام مبارزه‌طلبی پی ببرم.
yazdaan
فریدریش نیچه، به ما یادآوری می‌کند که با اختیار می‌توانیم وجود خدا و مرگ را نفی کنیم و همچنین ارزش‌های خودمان را انتخاب کنیم و با آنها زندگی کنیم.
yazdaan
طبق گفته‌ی ژان پل سارتر، انسان به حال خود رها شده و محکوم به آزادی است، آزادی‌ای که باعث به‌وجود آمدن اضطراب و رنج در او می‌شود.
عابد
اصطلاح «دازاین» را هایدگر برای نوعی از بودن که خاص انسان است، به‌کار می‌برد؛ موجودیتی محدود به موقعیت که بودنش (به دلیل مرگ اجتناب‌ناپذیر آن) به معنای پایان آن است.
عابد
ما به این دنیا پرتاب شده‌ایم. موقعیتی که ساخته و پرداخته‌ی تاثیرات خارجی و تصمیمات گذشته است و ما خود را در آن می‌بینیم. موقعیت‌ها هم‌زمان با فراهم کردن برخی امکانات، فرصت‌های انتخاب و عمل را محدود می‌کند. در چنین موقعیتی این آزادی به ما داده می‌شود تا هر طور می‌خواهیم رفتار کنیم یا هر آنچه را که می‌خواهیم، ارزش نهیم. ذات، اصول اخلاقی، فشار جامعه، تاریخ و... هیچ یک نمی‌تواند تصمیمات، ارزش‌ها یا رفتار ما را تعیین کند. «پرتاب شدگی» یعنی آزادی محدود شده به موقعیت‌ها.
عابد
سرباز جوان: ببین، می‌خوام بهت بگم اگه واقعا از مرگ می‌ترسی، تمام زندگی‌ات را در وحشت سپری می‌کنی، چون می‌دونی که یه روزی باید بری، ممکنه هر روزی باشه. از طرف دیگه، اگر این مرگه که واقعا ازش می‌ترسی، چرا باید نگران این باشی که چی تو رو می‌کُشه؟ سرباز مسن: تو برا من خیلی باهوشی، پروفسور! تمام چیزی که من می‌دونم اینه که هیچ کس نمی‌خواد بمیره.
عابد
اسپینوزا خطرات انجام درک و تفکر چند جانبه همزمان را گوشزد کرد (و او ۲۷۰ سال پیش از اختراع کامپیوتر این را گفت)
yazdaan
نیچه و کوبریک هر دو تمایل داشتند دیدگاه خاص‌شان عمیقا پیامبرگونه باشد.
yazdaan
وقتی چیزی نگذاریم تا برایش زنده بمانیم، به‌راحتی از زندگی دست می‌شوییم و آرزوی مرگ داریم.
yazdaan

حجم

۳۲۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۲۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان