دانلود و خرید کتاب زن از نگاه ادیان ویل دورانت ترجمه علی فتحی‌لقمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن از نگاه ادیان اثر علی فتحی‌لقمان

کتاب زن از نگاه ادیان

معرفی کتاب زن از نگاه ادیان

ویلیام جیمز دورانت( ۱۹۸۱ـ ۱۸۸۵)، تاریخ‌نگار امریکایی است و همسرش آریل دورانت با نام اصلی چایا کافمن( ۱۹۸۱– ۱۸۹۸)، یکی از نویسندگان تاریخ تمدن است. آریل و همسرش برای کتاب دهم مجموعه «تاریخ تمدن» برنده جایزه پولیتزر شدند. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «نقشی را که عاملی همچون دین در این فرآیند سازمان اجتماعی بازی کرده است، به هیچ روی نمی‌‌توان نادیده گرفت. اصول اخلاقی حاکم و رایج در میان یک قوم یقیناً آمیزه‌‌ای است از آن چه که خود در طی روزگاران، به صلاحدید خود، مقرّر کرده‌‌اند، و آن چه که نخبه‌‌های اجتماعی و رهبران دینی آن‌ها به ارمغان آورده‌‌اند. از این رو توجه به این که یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تاریخ تمدن بشری، یعنی دین، از چه زاویه‌‌ای به نیمی از صاحبان تمدن، یعنی زن، نگریسته است، و نیز عنایت به این که مدعیان و پیروان دین تا چه اندازه‌‌ای به این نگاه، پای‌بند یا از آن گریزان بوده‌‌اند، می‌‌تواند علاوه بر حلاوتی که دارد بسیار آموزنده باشد».
معرفی نویسنده
عکس ویل دورانت
ویل دورانت
آمریکایی | تولد ۱۸۸۵ - درگذشت ۱۹۸۱

ویل دورانت در تاریخ ۵ نوامبر ۱۸۸۵ در نورث آدامز ماساچوست در خانواده‌ای کاتولیک و کانادایی فرانسوی متولد شد. در دوران جوانی، او ابتدا قرار بود کشیش شود، با این همه، این شغلی نبود که برای آن زاده شده باشد.

نظرات کاربران

زینب
۱۳۹۷/۱۲/۲۶

درواقع این کتاب بیشتر به زن در تاریخ ادیان پرداخته تا اینکه زن در نگاه و تفکر ادیان. خیلی خلاصه هست. انتظار دیگه ای از کتاب داشتم. دین ها در ابتدا خیلی به هم شبیه بودن. در کل خیلی خوشحال

- بیشتر
Hadith
۱۳۹۶/۰۶/۲۴

کتاب خوبی بود و به داشتن دین اسلام و کشورم ایران افتخار می کنم

مهدی بهرامی
۱۳۹۹/۰۳/۱۰

لطفا بقیه ی کتاب های ویل دورانت رو بذارید رو طاقچه

amirhossein korsavi
۱۳۹۸/۰۴/۰۲

حداقل میشه گفت بخش اسلامی ش ناقص و در بعضی موارد اشتباه هست ولی در کل کتاب خوبیه و کلیات تاریخ زنان رو در ادیان بیان می کنه

شلاله
۱۳۹۵/۰۳/۲۸

در این کتاب جایگاه زن در سه دین یهودیت، اسلام و مسیحیت بصورت مختصر نشان داده شد. نکته جالب توجه شباهت بسیار زیاد دین یهودی و اسلام است.

Fereshteh Radmanesh
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

پرفکت، خوبه که همه بخوننش، فکر می‌کنم خانوما باید این کتاب و بخونن🍀🌸🌼🌸🍀

Hemmat
۱۳۹۴/۰۸/۲۹

عرض ادب با توجه به جایگاه و اهمیت کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت خواستم ببینم رهیافت تاریخی و دینی ویل دورانت از زن در تاریخ چیست ؟ یقینأ کتاب خوبی باید باشد.

@shaparak
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

کتاب جالبی بود. خلاصه و خوشخوان.(زمان مطالعه ۴.۵ ساعت) اما چند مورد تناقض هم داشت که باید در منابع دیگر بررسی شود و کاملا قابل استناد نیست.برای من قسمت مربوط به یهودیت از نظر تشابه بسیار زیاد با دین اسلام

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۱)
وی رسم زنده به گور کردن دختران را از میان برداشت (اسری، 31). زن و مرد را از لحاظ تشریفات قضایی و استقلال مالی برابر کرد؛ به زن حق داد به هر کار مجازی اشتغال ورزد، مال و منفعت خود را نگاه دارد، ارث ببرد، ‌و به هر صورت که مایل است در مال خود تصرف کند (نساء 4 و 32). این عادت اعراب جاهلیت را که زن چون اثاث پدر به پسر می‌رسید باطل کرد. سهم ارث زن را یک نیمه‌ی سهم مرد قرار داد و شوهر دادن زن را بی‌رضای او منع کرد.
Fereshteh Radmanesh
از روابط جنسی پیش از ازدواج سخنی به میان نمی‌آید، ولی قاعده‌ها و مقرراتی می‌گذارد که بنا بر آن‌ها دختر باید در روز ازدواج، دوشیزگی خود را اثبات کند، وگرنه او را سنگسار می‌کنند تا بمیرد.
Fereshteh Radmanesh
نامی که عبرانیان به زن همسر می‌دادند بلهه بود که معنی «مملوک» دارد
Fereshteh Radmanesh
این اهمیت و احترامی که در آن زمان برای خانواده گذاشته شده بود، در تمام قرون وسطی و قرون جدید، در اروپا مراعات می‌شد؛ چون انقلاب صنعتی معاصر آغاز شد، مقام خانواده نیز متزلزل گردید و انحطاط یافت.
ایمان
زن باید به برتری استعداد شوهر معترف باشد، و به قدرت فایق او تن در دهد و از او اطاعت کند. اگر زن از شوهر فرمان نبرد، شوهر حق دارد از او دوری کند و او را بزند (نساء 34). «زنی که می‌میرد و شوهرش از او خشنود است به بهشت می‌رود» (نساء، 35).
Fereshteh Radmanesh
مرد یهودی با غروری مبتذل به قدرت تولید مثل و کودکان خویش می‌بالید و جدی‌ترین سوگند وی وقتی بود که دستش را بر روی بیضه‌های شخصی قرار می‌داد که وثیقه را می‌پذیرفت. واژه‌ی انگلیسی testimony ‌به معنای «شهادت» هم به همین مسأله برمی‌گردد.
Fereshteh Radmanesh
به مرد جوان توصیه می‌کردند که معیارش در انتخاب همسر باید خصایص بالقوه‌ی مادری زن باشد نه زیبایی صوری. می‌گفتند: «در انتخاب همسر باید یک پله پایین آمد، و در انتخاب دوست باید یک پله بالا رفت.» به همسری گرفتن زنی که بالاتر از شأن خود شخص است خفت به جان خریدن است.
Fereshteh Radmanesh
ضرب‌المثلی عبری می‌گفت: «همه‌ی برکات یک خانواده از وجود زن ناشی می‌شود؛ لذا بر شوهر است که زن را محترم بدارد. .‌.. بگذار مردان از گریاندن زنان‌شان حذر کنند؛ خداوند قطرات سرشک آن‌ها را به حساب می‌آورد.»
Fereshteh Radmanesh
یک ضرب‌المثل عبری می‌گوید: «نفس کودکان دبستانی است که جهان را نجات می‌بخشد.»
Fereshteh Radmanesh
در تاریخ، این کار بزرگ‌‌ترین کوششی است که به کار رفته تا دین را پایه‌ی سیاست و وسیله‌ی تنظیم جزییات زندگی قرار دهد. رنان می‌گوید که این قانون «موحش‌ترین وسیله‌ی شکنجه‌ای است که تاکنون اختراع شده است».
Fereshteh Radmanesh

حجم

۶۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۶۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان