دانلود و خرید کتاب از روی دست رمان‌نویس؛ مصاحبه با چند نویسنده ای. ام. فورستر ترجمه محسن سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از روی دست رمان‌نویس؛ مصاحبه با چند نویسنده اثر ای. ام. فورستر

کتاب از روی دست رمان‌نویس؛ مصاحبه با چند نویسنده

معرفی کتاب از روی دست رمان‌نویس؛ مصاحبه با چند نویسنده

محسن سلیمانی در این اثر مصاحبه با چند نویسنده خارجی همچون ادوارد مورگان فورستر، ویلیام فاکنر، آلدس هاکسلی، ارنست همینگوی و ژرژ سیمنون را ترجمه کرده‌است. این اثر برگزیده‌ای از کتاب «کار نویسنده» است که مصاحبه‌های مجله «پاریس ریوی‌یو» را در سال‌های قبل از ۱۹۶۰ گردآوری کرده‌بود. در این مصاحبه‌ها با رمان‌نویسان یاد شده درباره شیوه و سبک نویسندگی‌شان گفت‌گو شده‌است.

نظرات کاربران

Bahareh Sh
۱۳۹۸/۰۶/۰۲

از بین گفتگوهایی که با نویسنده های بزرگ انجام گرفته میشه هزاران نکته درباره داستان نویسی یاد گرفت

علیرضا مروت
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

برای کسانی که به داستان نویسی علاقه دارن توصیه اش میکنم.مخصوصا مصاحبه با ویلیام فاکنر و ارنست همینگوی نکات جالبی داره.برخی ریزه کاری های نویسندگی رو میتونید یاد بگیرید ولی ابدا توقع نداشته باشید به شما فن داستان نویسی رو

- بیشتر
...love
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

کتاب شبیه یک تابع سینوسی است... اوج هایی دارد... و حضیض هایی دارد... و به طور کلی جالب بود ترجمه هم خوب بود

arimes
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

خیلی خوبه💗👍

باران
۱۴۰۱/۰۹/۲۱

برای کسایی که نویسنده هستن خوبه بخونن. ولی برای آموزش و یادگیری داستان نویسی فایده نداره. یه جورایی وقت تلف کردنه

کتاب 1984
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

اتاقی با یک منظره از همین نویسنده هم در طاقچه قرار بدید.

مانا
۱۴۰۰/۰۱/۲۴

خب حرفاشون دیگه قدیمی شده. الان داستان‌عمق و بعد بیشتری پیدا کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۳)
فاکنر: اگر نویسندگان ما به فن و تکنیک نویسندگی علاقه دارند، بگذار همچنان به جراحی و چیدن این بنا ادامه دهند. چراکه در کار نویسندگی هیچ شیوۀ مکانیکی و لایتغیری وجود ندارد. در اینجا راه میان‌بری نیست. اگر نویسندگان جوان ما در کارشان از قاعده و نظریۀ خاصی پیروی کنند، حماقت کرده‌اند. باید از اشتباهات درس گرفت. مردم فقط از طریق خطاهایشان چیز یاد می‌گیرند. هنرمند خوب هیچ کس را شایسته نمی‌داند تا از او اندرز بگیرد. او بی‌نهایت مغرور است. مهم نیست که تا چه حد پیشکسوت‌ها را تحسین می‌کند، مهم این است که همواره، درصدد است تا از آن‌ها جلو بیفتد و مغلوبشان کند.
Omid r kh
فاکنر: نود و نه درصد ذوق و استعداد، نود و نه درصد انضباط و نود و نه درصد کار و کوشش. رمان‌نویس هیچ وقت نباید از کارش راضی باشد. زیرا اگر آدم فقط در حد توانش خوب باشد که هنری نکرده است. باید همیشه رؤیا و هدفت بالاتر و والاتر از آنچه در توان داری، باشد. جوش نزن تا فقط از نویسندگان معاصر یا گذشته‌ات بهتر باشی، سعی کن از خودت بهتر باشی. هنرمند موجودی است که ارواح او را هدایت می‌کنند. البته او نمی‌داند که چرا آن‌ها او را انتخاب کرده‌اند و معمولاً هم آن قدر سرگرم کارش است که نمی‌پرسد چرا؟…‌ هنرمند رؤیایی در سر دارد و این رؤیا او را عذاب می‌دهد و تا وقتی که نتوانسته به نحوی از شر آن خلاص بشود، لحظه‌ای آرامش ندارد. در این هنگام هنرمند همه چیزش را یعنی غرور، آبرو، امنیت، محترم بودن، شادی، همه چیز را از یاد می‌برد؛ تا اینکه اثرش را بنویسد.
Omid r kh
یا به راحتی می‌توانید از یک کار که دست گرفته‌اید به کار دیگر هنری بپردازید، یا باید اول همان یک کار را که شروع کرده‌اید به سرانجامی برسانید و بعد به کار دیگری مشغول شوید؟ همینگوی: همین که من یک کار جدی و هنری خودم را ول کرده‌ام تا به سؤالات شما پاسخ بدهم، ثابت می‌کند که من آن قدر احمق هستم که تقاصش را به شدیدترین وجه پس بدهم. پس می‌دهم، نگران نباشید.
sam b
- به نظر شما کسانی که می‌خواهند نویسنده بشوند، از چه راهی می‌توانند به بهترین وجه ذهنشان را پرورش بدهند؟ همینگوی: می‌توانند بروند خودشان را دار بزنند! چون خواهند دید که خوب نوشتن تقریباً از جمله محالات است.
sam b
بعضی از مردم می‌گویند که با وجود اینکه گاهی دو یا حتی سه بار نوشته‌های شما را خوانده‌اند، چیزی نفهمیده‌اند. برای آن‌ها چه توصیه‌ای دارید؟ فاکنر: چهار بار بخوانند.
sam b
کابوس زیاد دیدم و از کابوس‌هایی هم که افراد دیگر دیده‌اند باخبرم. ولی شما به هیچ وجه مجبور نیستید هر آنچه را که می‌دانید در نوشته‌تان بیاورید. اگر شما چیزهایی را بدانید و بعد آگاهانه از نوشتۀ خودتان حذف کنید، آن‌ها به نحوی ضمیمه و همراه نوشته شما خواهند بود.
hadiizadi
نویسندگی شغل نیست کسب ناکامی و بدبختی است. و گمان هم نمی‌کنم که اصلاً هنرمند بتواند شاد و کامروا باشد
sam b
نویسندگی شغل نیست کسب ناکامی و بدبختی است. و گمان هم نمی‌کنم که اصلاً هنرمند بتواند شاد و کامروا باشد.
sam b
حرف دیگری برای نویسنده‌های تازه‌کار ندارید؟ سیمنون: همه، نویسندگی را نوعی شغل می‌دانند؛ ولی من فکر نمی‌کنم این طور باشد. کسی که احتیاج ندارد نویسنده بشود، یعنی کسی که احساس می‌کند کار دیگری هم از دستش برمی‌آید، باید به کار دیگری روی بیاورد. نویسندگی شغل نیست کسب ناکامی و بدبختی است. و گمان هم نمی‌کنم که اصلاً هنرمند بتواند شاد و کامروا باشد.
sam b
ببینم، این حرف‌ها کسلتان نمی‌کند؟ خود من که از تکرار سخن‌چینی‌ها و غیبت‌های ادبی آن موقع و در واقع شستن لباس چرک‌های بیست و پنج سال پیش متنفرم
sam b

حجم

۱۴۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۴۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان