دانلود و خرید کتاب مناظره‌ی چامسکی - فوکو در باب طبیعت بشر ترجمه مهدی افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مناظره‌ی چامسکی - فوکو در باب طبیعت بشر اثر مهدی افشار

کتاب مناظره‌ی چامسکی - فوکو در باب طبیعت بشر

انتشارات:نشر مصدق
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مناظره‌ی چامسکی - فوکو در باب طبیعت بشر

فروریختن نظام شوراها، که در پس آن اندیشه‌های فلسفی مارکس و انگلس و لنین و تروتسکی نشسته بود، تنها فروریختن نظامی سیاسی و حکومتی نبود، که نشانهٔ فروریختن جریان تفکر آن‌ها بود؛ جریانی که طرفداران آن، دیگر نحله‌های فکری را مسخره می‌کردند و آن‌ها را تاریک‌اندیش و بی‌خرد می‌دانستند. همین شیوهٔ نگاه به دیگران بود که وقتی تجسم آن اندیشه فروریخت، بی‌اعتمادی مردم نسبت به روشنفکران را نیز در پی آورد.

نسل امروزِ ما، به روشنفکران دیروز، به‌عنوان ورشکستگان اندیشه‌ورز یا صاحبان اندیشه‌های ورشکسته می‌نگرند و انگشت اتهام خویش را به‌سوی روشنفکران دیروز گرفته‌اند که: «رویکردهای نادرست شماست که جهان امروز را دچار بلایایی چون داعش و القاعده و ده‌ها جریان افراطی دیگر کرده است.»

چپ‌ها، لیبرال‌ها و طرفداران نظام سرمایه‌داری را به تمسخر می‌گرفتند و راست‌ها، چپ‌ها را به خشونت‌طلبی و افراطی‌گری متهم می‌کردند؛ و در این میانه آن‌چه نادیده گرفته می‌شد (و می‌شود)، اعتدال بوده و هست. تا زمانی که باورمان نشود که دیگری نیز صاحب حق است و می‌شود با آن گفت‌وگو کرد، راه به جایی نخواهیم برد.

کتابِ حاضر ثمرهٔ این نگاه است: گفت‌وگو و گفت‌وگو؛ نه سرکوب و طرد آن دیگری.

نوآم چامسکی، زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی و منتقد سیاست خارجی آمریکا است که خود را سوسیالیستی آزادی‌خواه می‌داند. فوکو هم فیلسوفی فرانسوی است که نظریه‌پردازی‌های او در حوزهٔ مفهوم و قدرت و جامعهٔ مدرن، به‌سرعت در تمام جهان گسترش یافته است.

این کتاب یک پیشگفتار و شش فصل دارد که فصل آغازین آن، مناظرهٔ بین این دو متفکر و پنج بخش بعدی، شامل دو مقاله از نوام چامسکی و سه مقاله از فوکو است. این مقاله‌ها، دیدگاه‌های این دو فیلسوفِ معاصر و نیز روند روبه‌رشد تفکراتشان را به روشنی بیان می‌کند.

نظرات کاربران

MARIA
۱۳۹۸/۰۵/۲۸

واقعا نمی‌فهمم وقتی کسی اصول ساده ترجمه و نگارش به زبان فارسی رو بلد نیست به چه اجازه و حق و اعتماد به نفسی کتابی به این پیچیدگی رو ترجمه میکنه! ای کاش متون زبان اصلی رو هم بذارید که

- بیشتر
پروا
۱۴۰۰/۱۲/۱۹

یک کتاب خوب با یک ترجمۀ بسیار مبهم ، گیج و سردرگم.متاسفانه ترجمۀ آقای افشار از این کتاب بشدت ضعیف و ابتدایی است و اصلا قابل خواندن نمی باشد.به نظرم می آید که صرف مترجم بودن ، مجوزی برای ترجمه

- بیشتر
esrafil aslani
۱۴۰۱/۰۷/۲۱

"نفی دیدگاه های مخالف با قاطعیت هرچه تمام تر و انکار موجودیت آن دیگری بی آن که باور کنیم همه حق نزد ما نیست و دیگری نیز بخشی از حقیقت را به همراه دارد، ثمری ندارد جز همین شرایطی که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در تحلیل مسایل سیاسی و اجتماعی کافی است با امور و حقایق مواجه شده و مایل باشیم مسیری عقلایی از نظم را در پیش گیریم. تنها عقل سلیم دکارتی که کاملا به طور یک‌سان توزیع و انتشار یافته، مورد نیاز است... کافی است با یک چنین عقل سلیمی و با ذهنی گشاده میل به نگریستن در حقایق قرار دادن فرضیات، آزمودن و پی گرفتن مباحثات را تا انتها داشته باشید. اما در فراسوی آن‌ها نیاز به هیچ دانش غریب و فوق‌العاده‌یی نیست تا بتوانید به اعماقی پی ببرید که وجود ندارد.
esrafil aslani
به همین روی نخستین پرسشی که مطرح می‌کنم از شماست، آقای چامسکی، زیرا شما غالبآ مفهوم «طبیعت بشر» را به کار می‌گیرید، در کدام رابطه شما حتی اصطلاحاتی چون «عقاید درونی» و «ساختارهای درونی» را به کار می‌گیرید.
مسعود
در کدام رابطه شما حتی اصطلاحاتی چون «عقاید درونی» و «ساختارهای درونی» را به کار می‌گیرید.
مسعود

حجم

۲۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان