دانلود و خرید کتاب مجموع آثار جبران خلیل جبران؛ جلد دوم جبران خلیل جبران ترجمه فریده مهدوی دامغانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموع آثار جبران خلیل جبران؛ جلد دوم اثر جبران خلیل جبران

کتاب مجموع آثار جبران خلیل جبران؛ جلد دوم

معرفی کتاب مجموع آثار جبران خلیل جبران؛ جلد دوم

«خلیل جبران در زیر سایهٔ درختان مقدس سدر لبنان چشم به جهان هستی گشود، اما سال‌های پختگی معنوی خود را در زیر سایه‌های آسمان‌خراش‌های شهر نیویورک سپری کرد. جبران را همواره به عنوان یک عارف، یک فیلسوف، یک مرد زاهد و دین‌گرا، یک مؤمن پرهیزگار و گاه هم به‌عنوان یک کافر، یا فردی که به آرامشی عمیق دست یافته بود، یا حتی به‌عنوان مردی شورشی و عاصی و یا مردی عاری از هر سن و سالی می‌نامیدند. آیا به راستی ممکن است تمامی این خصوصیات و ویژگی‌های متضاد، در وجود تنها یک مرد ممکن باشد...؟ آیا به‌راستی ممکن است که افرادی کتاب‌هایش را سوزانده باشند؟ آن هم به‌خاطر آن‌ که نوشته‌هایش، برای جوانان، خوراک روحانی خطرناک، انقلابی و زهرآگین بوده‌اند...؟» این جملات، توصیفاتی است که خودِ خلیل جبران در فصلِ «آینه‌های روح» این مجموعه کتابش، در توصیف خودش می‌آورد. جبران به دو زبان می‌نوشت: عربی برای لبنانی‌ها، سریانی‌ها و دنیای عرب و انگلیسی برای دنیای غرب. با این وجود، کتاب‌های جبران، به بسیاری از زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده است. جبران در سراسرِ دنیا، طرفداران متعددی دارد که بسیاری از آن‌ها، شکوه و عظمتِ کلمات جبران را هم‌رده با کلمات انجیل می‌دانند و معتقدند که از وجودِ جبران، بازتابی از عیسی مسیح (ع) و فرمایشات پیامبر مشاهده می‌شود. این کتاب، جلد دوم مجموعه‌ای دوجلدی است از اشعار و داستان‌های و نامه‌های او که در چهار فصل جمع‌آوری شده است.
معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

صادق فاضلی
۱۴۰۰/۰۴/۰۹

قیمت کتابا بالاست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۲)
اینک پی می‌برم که درختان در بهار شکوفه و در تابستان میوه می‌دهند، بی آن که در جستجوی ستایش و تجلیل باشند، بدانسان هم برگ‌هاشان را در پاییز فرو می‌ریزند، و در زمستان، بدون آن که ذره‌ای از هیچ سرزنشی ترسان باشند، برهنه می‌شوند.
آرام
آن کس که روزهای خود را در قلمرو خیال سپری نکند، همانا بردهٔ روزهاست
Anonymous
بلبل، آشیان خود را در قفس درست نمی‌کند، از ترس آن که مبادا بردگی، سرنوشت و تقدیر جوجه‌هایش شود ...
Anonymous
در طول جزر، جمله‌ای روی ماسه نگاشتم و هر آنچه را در روح و ذهنم بود در جوهرهٔ آن وارد کردم ... در هنگام مد بدان مکان بازگشتم، تا آن را دیگر بار بخوانم و به تعمق نشینم، لیک روی ساحل، هیچ نیافتم، هیچ،‌ مگر جهل و نادانی‌ام ...
Anonymous
میان اخم یک ببر و تبسم یک گرگ، گلهٔ بینوا از میان می‌رود.
Anonymous
لازم است عشق را آشکار کنی! شما می‌توانید مرا از تمام مایملکم محروم کنید، شما می‌توانید خون مرا فرو بریزید و کالبدم را بسوزانید! اما هرگز نخواهید توانست روحم را بیازارید و یا حقیقتم را لمس کنید!
کاربر ۳۲۹۴۳۲۴
روح در هر موجودی، نخست از طریق چشمان فرد، مشخص و آشکار می‌شود. سپس در رفتار و کردار و در همهٔ حرکات و اعمال جسمانی او. ظاهر ما، سخنان ما، اعمال ما، هرگز والاتر و برتر از خود ما نیستند! زیرا روح، همانا سرای ماست، دیدگان ما هم پنجره‌های آن است و سخنان‌مان هم، پیام‌آوران‌شان هستند. قدرت روح به تنهایی، اَبَر قدرت است! و لازم است در زمان مناسب، هر آنچه را با آن مخالف است به خاک مبدل کند.
کاربر ۳۲۹۴۳۲۴
ای روح! زندگی همانا ظلمتی است که با طلوع آفتاب به پایان می‌رسد.
Anonymous
آیا شما سیاستمداری هستید که با خود می‌گوید: « قصد دارم از سرزمینم، برای دست یافتن به منافع شخصی استفاده برم ...؟ » اگر چنین است، پس هیچ چیز مگر انگلی که روی پوست دیگر انسان‌ها زندگی می‌کنید نیستید! یا نکند میهن‌پرستی بسیار صادق و معتهد هستید؟ از آن نوعی که به گوش باطنِ درونی خویش می‌گوید: « مایلم همچون خدمتگزاری صادق و وفادار، به خدمت کشورم برخیزم ...؟ » اگر چنین است، پس شما همانا برکه‌ای در صحرایی خشک و لم‌یزرع هستید که آماده است تا عطش هر مسافر گمشده‌ای را تسکین بخشد.
Anonymous
خاورمیانه، امروزه،‌ دو ارباب دارد. یکی مصمم و مستبد است و همه ناگزیر از اطاعت از او به سر می‌برند، حال آن که در واقع، در شرف جان سپردن است. اما آن دیگری، خاموش و ساکت،‌ پیوسته در تلاش است تا با نظم و قانون، در هماهنگی به سر برد. در واقع به آرامی در انتظار فرارسیدن عصر عدالت است. او همانا غولی عظیم است، که از قدرت و توانایی خود آگاه است و از حیاتی که در اختیار دارد، بخوبی مطلع است و در نتیجه سرشار از اعتماد به نفس به سر می‌برد. همچنین، عمیقاً به سرنوشت خود ایمان و اعتقاد دارد.
Anonymous

حجم

۴۱۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶۴ صفحه

حجم

۴۱۳٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۶۴ صفحه

قیمت:
۶۱,۵۰۰
تومان