دانلود و خرید کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی احمد طرماح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی اثر احمد طرماح

کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی

نویسنده:احمد طرماح
انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۱۱۰ ویروس زندگی

«۱۱۰ ویروس زندگی» در واقع ۱۱۰ صفت ناپسند و مخرب زندگی هستند که احمد طرماح (-۱۳۴۱) در این کتاب آنها را دسته‌بندی و بررسی کرده‌است. از نظر او هریک از این ۱۱۰ صفت می‌توانند یک زندگی را به نابودی بکشانند. ویژگی‌های همچون دروغ‌گویی، لجاجت، منفی‌نگری، چشم و هم‌چشمی، کبر و خودخواهی، خشم و بدبینی، سرزنش و ناسزاگویی و ۱۰۰ صفت ناپسند دیگر که در این کتاب با آنها آشناخواهیدشد. خواندن این اثر را به تمامی دوستانی که می‌خواهند مراقب زندگی خانوادگی خود باشند توصیه می‌کنیم. تحقیر: عمدهٔ نظریه‌پردازان روان‌شناس ریشهٔ بیماری‌های روانی را اضطراب و ریشهٔ اضطراب را «ناکامی» می‌دانند، اما در بیان علت ناکامی به‌شکلی متفاوت نظر می‌دهند؛ به عنوان مثال فروید عمدهٔ ناکامی‌ها را ناکامی جنسی می‌داند که ضمیر ناخودآگاه ما را پر کرده و همین مسئله عامل اضطراب در دوران بزرگسالی است. به نظر آدلر عمدهٔ ناکامی‌های انسان ناکامی‌های حقارتی است و انسان به خاطر احساس حقارتی که در خود می‌کند معمولاً خویشتن را ناکام می‌یابد. اما اعتقاد یونگ بر این است که ناکامی‌ها در بسیاری موارد یک گنج هستند و نه تنها مایه اضطراب نیستند بلکه مانند یک مروارید که داخل صدف رشد می‌کند، پلّه‌ای می‌شوند برای رشد و تصعید و بالا رفتن؛ به‌قول شاعر نام‌آورمان، پروین: زندگی در صدف خویش، گهر ساختن است. پس اگرچه ممکن است کسی در نظام خانواده دست به تحقیر کسی بزند، اما این نمی‌تواند دلیلی بر ایجاد عقده‌های روانی در افراد شود. امروزه روان‌شناسی بر آن است که به‌جای بررسی مشکلات بشر در گذشته‌اش باید او را آگاه کرد که در زمان حال زندگی کند و پوشهٔ گذشته خود را بسته نگه دارد تا بتواند از تحقیرهای گذشته فاصله گرفته و زندگی را با لذت بردن از حال به پیش برد.

نظرات کاربران

hadis
۱۳۹۸/۰۸/۱۸

کتاب خوبی بود کلی نکته های کوچیک داره ک با رعایت هر کدومشون میتونین زندگی مشترکتون رو ب بهترین نحو اداره کنین با همسرتون

101
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

بسیار عالی و کاربردی می بایست با تمرین و ممارست مهارت های لازم را برای مقابله با ویروس های مخرب زندگی کسب کنیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
می‌توان از صبح تا انتهای شب مسائلی را برای ایراد گرفتن پیدا کرد، اما هنر، رفع کردن عیب است. هنر، بهانه‌پوشی است نه بهانه‌گیری. اگر واقعاً عیبی است در رفع آن همت کنیم.
hadis
نکاتی چند پیرامون هوش عاطفی یا اجتماعی نکتهٔ اول: ۸۰ درصد موفقیت انسان‌ها در زندگی مرهون این هوش است یعنی ای کیو EQ(( نه آی کیو IQ)). نکتهٔ دوم: هوش عقلانی با همه کوشش فقط تا بیست درصد قابلیت افزایش دارد، در حالی که انسان می‌تواند هوش عاطفی خود را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهد. یعنی اگر ضریب هوشی ذاتی یک کودک هفتاد درصد باشد، شاید نهایتاً تا نود برسد؛ اما هوش عاطفی قابل یادگیری است و این خبر بسیار مسرّت‌بخشی برای بشر امروز است. نکتهٔ سوم: مهم‌ترین قابلیت هوش عاطفی، افزایش سازگاری با دیگران در زندگی است. به‌قول ژاپنی‌ها، هدف از سواد در قرن بیست و یکم، قدرت همزیستی با هم است نه یادگیری فرمول‌های شیمی و ریاضی. نکتهٔ چهارم: شناخت و پذیرش و قدرت تغییر احساس شخصی و بالا بردن قدرت انعطاف‌پذیری و افزایش آستانهٔ تحمل از عناصر اصلی این نوع هوش است. نکتهٔ پنجم: شناخت و پذیرش احساسات دیگران و کوشش نکردن برای تغییر دادن دیگران نیز از دیگر فاکتورهای این هوش است.
مادربزرگ علی💝
پدر یا مادری که در سن حدود سی و پنج سالگی تصمیم می‌گیرد و صاحب فرزند می‌شود، زمانی که این فرزند به پانزده سالگی می‌رسد او فردی پنجاه ساله است. و این فاصله از نگاه تربیتی یعنی شکاف بین نسلی. و این یعنی ناتوانی والدین زمانی که نیاز به توانایی و تسلط تربیتی دارند. و این یعنی زمانی که فرزند وارد دوران پرفراز و نشیب بلوغ می‌شود، زن و شوهر حوصلهٔ کافی و قدرت لازم برای فهم و هدایت یک نوجوان را ندارند. و این یعنی نوجوانی که تمایل دارد پر تحرک باشد، پدر و مادر را فقط به عنوان یک بانک کاملاً در دسترس می‌نگرد نه یک همراه و همدل و هم سخن. و این برای یک نوجوان، یعنی والدینی که اصلاً او را درک نمی‌کنند. و این یعنی درست لحظاتی که والدین به یک نوجوان و نوجوان به والدین نیاز مبرم دارند، هیچ‌کدام متعلق به هم نباشند.
مادربزرگ علی💝
به یقین در خانه‌ای که بزرگ‌ترها کوچک شوند، کوچک‌ترها هیچگاه بزرگ نمی‌شوند.
khalil
در افسانه‌های یونان باستان آمده است شخصی به نام نارسیس، برای اولین‌بار کنار برکه‌ای ساکن شد. روزی به آب ساکن برکه نگاهی انداخت؛ چهره‌ای بسیار زیبا را در آن دید. مشتاق شد تا او را بگیرد. دست در آب کرد، اما به ناگاه با به هم خوردن سکون آب، آن چهره از بین رفت و او به جز آب گل‌آلود نصیبی دیگر نیافت. روان‌شناسان واژه نارسیسیم را برای این‌گونه افراد به‌کار می‌برند که خیال می‌کنند کمالاتی بالاتر و بهتر از دیگران دارند؛ لذا با این طرز تفکر غلط در ارتباط‌های خود دچار مشکل می‌شوند. چون دیگران آنان را مثل نگاهی که او به خود دارد، نمی‌بینند.
مادربزرگ علی💝
وقتی کودک در روزهای اول زندگی توانایی سخن گفتن را پیدا می‌کند و قادر به حرف‌زدن می‌شود، حتّی اگر بر اساس تخیل، سخنی خلاف واقع بگوید، چون سخن او برای والدین شیرین است، در نتیجه، با خنده و شادی از او استقبال کرده و او را مورد تشویق قرار می‌دهند؛ غافل از این که همین امر موجب رشد این نابهنجاری در کودک می‌شود و بدین سان شخصیت کودک شکل می‌گیرد.
مادربزرگ علی💝
زنان برای اینکه خود را در دل همسرشان جا کنند، می‌گویند من خانوادهٔ تو را مثل خانوادهٔ خودم دوست دارم. البته می‌خواهد تظاهر کند و با سیاست وارد شود، در حالی‌که احساس قلبی و واقعی او نیست. شما مطمئن باشید اکثر دختران، خانوادهٔ خود را بیش از خانوادهٔ شما دوست دارند، اما اگر به شما گفت خانوادهٔ تو را مانند خانوادهٔ خودم دوست دارم و به آنها احترام می‌گذارم، خوشحال باشید؛ زیرا او برای اینکه علاقه زیادی به شما و زندگی مشترکش دارد، چنین حرفی را زده است؛ لذا به گفتهٔ وی ارج نهید و همسرتان را برای چنین عقیده‌ای تحسین و تشویق کنید، تا او هم در گفته‌اش مصرتر و قوی‌تر شود.
مادربزرگ علی💝
تعریف و تمجید را به پای دروغ نزنید. بعضی از مردان تصور می‌کنند اگر از همسرشان تعریف کنند دچار دروغ‌گویی شده‌اند. اگر این مسئله را دروغ‌گویی فرض می‌کنید، بهتر است به این دروغ‌گویی ادامه دهید؛ زیرا همسر شما از تشویق و تحسین شما خشنود شده، به زندگی امیدوارتر خواهد شد و با نیرو و انرژی بیشتری به زندگی ادامه می‌دهد؛ برای مثال در برابر خانوادهٔ خودتان شروع به تعریف از همسرتان کنید. کفش‌هایش را جلوی پای او جفت کنید. برایش میوه پوست بکنید. حتّی اگر فکر می‌کنید همهٔ این کارها را از روی تملّق و دروغ انجام می‌دهید با انجام چنین کاری نزد خانواده‌تان، نتیجه‌اش را ببینید؛ همسرتان پروانه‌وار به دور شما خواهد چرخید و احترام دوصد چندان به شما خواهد گذاشت. پس ارزشش را دارد که دست به چنین تملّق و دروغی بزنید.
مادربزرگ علی💝
روح بزرگ بعد از بخشش چیزی به دیگران، خود را هنوز شرمسار می‌بیند و روح کوچک اگر توان بخشش داشته باشد مدام انفاقش را یادآوری می‌کند تا دیگران بدانند او هم بزرگ شده است؛ درست مثل کودکی که موفقیت خود را فریاد می‌کشد تا دیگران به او نیم‌نگاهی بیندازند.
مادربزرگ علی💝
هیچ معیاری مثل زیبایی، ثروت، مدرک تحصیلی، و... بیانگر برتری نیست.
مادربزرگ علی💝

حجم

۲۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۲۷۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان